Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ـ معاون توسعه مديريت و منابع استانداری خراسان‌جنوبی گفت: امروز اقداماتی که در دنیای استکباری شکل می‌گیرد امری پیچیده بوده و براساس مطالعات عمیق شکل می‌گیرد تا به نظام آسیب برسد و بسترسازی این فهم و فعال سازی تفکر نسبت به این اقدامات در شاکله نهضت سوادآموزی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد حسينی، معاون توسعه مديريت و منابع استانداری خراسان‌جنوبی امروز 7 دی در مراسم چهلمین سالگرد تاسیس سوادآموزی، با اشاره به فعالیت‌های خوب نهضت سوادآموزی در طول 40 سال گذشته، اظهار کرد: پهنه نظام مقدس اسلامی عرصه وسیعی برای خدمت و خدمتگزاری به مردم شریف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر امری که در راستای خدمت کردن نظام به مردم مورد توجه قرار گیرد، تاثیرگذار است، افزود: رسیدگی به گرفتاری‌های جامعه و رفع دغدغه‌های مردم در هر بخشی بسیار اثرگذار است.

معاون توسعه مديريت و منابع استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به معطوف کردن نگاه مردم به خدمات این بخش‌ها، بیان کرد: به بسیاری از مباحثی که در جامعه اتفاق می‌افتد و معطوف به خدمات به مردم است، کمتر پرداخته شده است.

حسینی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی بستر فهم جامعه و تعمیق در شناخت را فراهم می‌کند، تصریح کرد: این فهم را اقدامات نهضت سوادآموزی فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه این اقدامات در بحث‌های هم افزایی خدمات و در بحث توسعه جامعه مورد نیاز است، اظهار کرد: این اقدامات در راستای تعمیق دشمن‌شناسی جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد که براساس یک شعار سطحی در میدان دشمن بازی نکنیم.

وی افزود: امروز اقداماتی که در دنیای استکباری شکل می‌گیرد امری پیچیده بوده و براساس مطالعات عمیق شکل می‌گیرد تا به نظام آسیب برسد و بسترسازی این فهم و فعال سازی تفکر نسبت به این اقدامات در شاکله نهضت سوادآموزی ایجاد می‌شود.

معاون توسعه مديريت و منابع استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید بخش‌های مختلف جامعه را برای همراهی درگیر کنیم، افزود: نهضت سوادآموزی امری فراگیر، تاثیرگذار و ضروری برای جامعه است.

حسینی یادآور شد: امیدوارم برنامه‌ریزان جامعه تلاش کنند تا اهمیت امر به افراد جامعه منتقل شده و اقدامات این نهضت بیشتر نمایان شود.

وجود 16 هزار بی سواد در خراسان‌جنوبی

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز گفت: شاخص باسوادی در خراسان جنوبی ۹۶ درصد است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی تعداد بی‌سوادان بازه سنی 10 تا 49 سال حدود 19 هزار نفر هستند، افزود: اکنون با تلاش‌های انجام شده حدود 16 هزار بی‌سواد در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: سهمیه ابلاغی دوره سواد آموزی استان در دوره سوادآموزی 1580 نفر است که میانگین شاخص باسوادی در کشور 95 درصد بوده، اما این شاخص در خراسان جنوبی 96 درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امسال 105 آموزش دهنده جدید از طریق شرکت‌های خرید خدمات بکارگیری خواهیم کرد.

واقعی درخصوص سرانه دوره‌های سوادآموزی طی امسال، ادامه داد: به ازای هر نفر سوادآموز 880 هزار تومان، دوره انتقال 930 هزار تومان و دوره تحکیم 161 هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 6 مرکز یادگیری محله در استان فعال است، یادآورشد: تشکیل مرکز یادگیری محلی یکی از تجربه‌های موفق نهضت سوادآموزی است که ضرورت شرایط زمانی ایجاد آن بدین سبب است که سوادآموز باید بتواند مهارت‌های اساسی زندگی را بیاموزد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی سوادآموزی قرآن دشمن شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول نیروگاه بادی درح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار با سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در تولید انرژی‌های پاک است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند به رونق استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه کار در محل اجرای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: به جهت اهمیت فعالیت این نیروگاه در استان، اجرای این پروژه باید شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی سرمایه گذاران در این جلسه و درخواست دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، گفت: این درخواست با دید مثبت با محوریت معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعت از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول پروژه گفت و متذکر شد: روند اجرای کار برای ۱۵ درصد باقیمانده فاز اول شتاب بگیرد تا این مرحله وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گزارش‌ایمنا؛ نیروگاه بادی درح با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون یورویی بخش خصوصی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در حال احداث است و فاز اول پروژه شامل چهار توربین و به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 748437

دیگر خبرها

  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • تغییرات نیم‌فصل مس را نجات داد/ شاکله اصلی تیم برای فصل آینده حفظ می‌شود
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور