Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آفت «پروانه فری» که در میان باغداران به اسم «کرم خراط» شناخته می‌شود، همان گونه که از نامش معلوم است، با ورود به تنه درختان میوه به ویژه درختان گردو، آنها را خراطی و از درون تهی می‌کند و درخت، ایستاده می‌میرد.

وی افزود: مبارزه با این آفت، دشوارهایی همچون استفاده از سیم مفتولی برای کشتن کرم در داخل تنه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سمیرم بیان داشت: گسترش آفت «کرم خراط» در باغات میوه در سال‌های گذشته، خسارت زیادی را به باغداران وارد کرده و سمیرم نیز از آسیب‌های آن به دور نمانده است.

مبارزه با «کرم خراط» نیازمند مشارکت جدی باغداران است

سامی تصریح کرد: در همین راستا واحد حفظ نباتات اداره بهبود تولیدات گیاهی اقدام به نصب بنر و تهیه و توزیع اطلاعیه در سطح شهر نموده است. امید است با بالا رفتن سطح آگاهی مردم شاهد مشارکت هرچه بیشتر باغداران در امر مبارزه باشیم.

کد خبر 4809149

منبع: مهر

کلیدواژه: باغات گردو سمیرم بوشهر ایلام آلودگی هوا شهرکرد تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه قزوین بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان بارش برف شیراز شب یلدا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

فردوس کریمی در نخستین سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ به بخش ناغان، اظهارداشت: در قالب طرح پمپاژ آب ناغان سه ایستگاه پمپاژ، دو باب مخزن، هفت کیلومتر خط انتقال اجرا شده و در حال تملک اراضی هستیم.

وی افزود: طرح پمپاژ آب ناغان ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده و جهت تکمیل و بهره‌برداری از طرح به هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

بیشتر بخوانید

تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری

کریمی اضافه کرد: تخصیص جدیدی به نیاز آبی ناغان اضافه شد و هم‌اکنون۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات ناغان زیرپوشش آبیاری قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۸۵ مورد ساماندهی پرورش ماهی برای نخستین بار و همچنین تخصیص دو هزار و ۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه‌ها و دامداری‌های ناغان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • کارگران نقش اصلی در تحقق شعار سال را برعهده دارند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر