Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با تأکید بر آنکه با آپارتاید علمی مواجه هستیم و پژوهشگران از جیب خود هزینه می‌کنند، گفت: اردیبهشت ماه سال آینده، ۲۵ میلیون تومان گرنت پژوهشی به برگزیدگان بیست‌وپنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی اعطا می‌کنیم. 

به گزارش ایسنا، دکتر شاهین آخوندزاده در جلسه توجیهی برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی که امروز در سالن جلسات دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: پژوهشگران از جیب خود هزینه می‌کنند، اما رنگ و بوی پژوهش در سایه همه بی مهری‌ها در کشور پخش شده و ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: منابع مالی ما برای پژوهش هر سال کمتر شده و هر چند سال هم ارزش پول ملی کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین قدرت رقابت ما حتی با کشورهایی همچون ترکیه، مصر و پاکستان هم یک چهارم شده است. 

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه صنایع دارویی با تحقیقاتی که در این حوزه انجام می شود، برپا است، اما بعضی می‌گویند دانشگاهیان فقط مقاله می‌نویسند، گفت: امیدواریم امسال رییس‌جمهور در بیست و پنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی حضور پیدا کنند و البته پروتکل‌های ریاست جمهوری نیز در جشنواره هست. 

آخوندزاده افزود: سیر آن چیزی که از سال ۹۴ تاکنون در جشنواره رازی اتفاق افتاده، به این صورت است که در آن زمان جشنواره باکس‌های متعددی داشت و در هر باکس برگزیدگان انتخاب می‌شدند، این موجب می‌شد افرادی انتخاب شوند که در سطح ملی نبودند. 

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال ۹۴ اعلام شد که برای سال ۹۵، ۱۱ باکس به سه باکس کاهش پیدا کند که رقابت را سخت‌تر خواهد کرد. 

تخصیص نامنظم و کم بودجه به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

قائم‌مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت تصریح کرد: درسه سال گذشته بودجه اختصاص داده شده به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ثابت بوده و همچنین به دلیل مشکلات مالی این بودجه به صورت صد در صدی تخصیص داده نشده است. با توجه به تخصیص نا منظم و کم بودجه‌ها برنامه‌هایمان را اولویت‌بندی کردیم و در بخشی از این برنامه‌ها، استادیاران جوان، پایان‌نامه دکتری پژوهشی (بای ریسرچ) و فرهیختگان علوم پزشکی را حمایت کردیم، اما بودجه‌ای برای دانشجویان پسا دکتری نداشتیم. 

آخوندزاده یادآور شد: علت این است که کسانی که بخواهند از مقطع دکتری وارد مقطع پسا دکتری گروه پزشکی شوند، به علت تعهد به خدمت در وزارت بهداشت امکان ادامه تحصیل را ندارند و اکثر کسانی که جذب مقطع پسا دکترا در دانشگاه‌های پزشکی کشور می‌شوند، فارغ التحصیل وزارت علوم در رشته‌هایی همچون شیمی و زیست‌شناسی هستند. 

قول وزیر بهداشت مبنی بر لغو تعهد خدمت فارغ‌التحصیلان دکتری دانشگاه‌های پزشکی، بعد از ۶ ماه

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان بین علم و دانش مرزهایی همچون وزارت علوم یا بهداشت قائل شد، گفت: بر این اساس به این تیجه رسیدیم که سرمایه‌گذاری در بخش استادیاران جوان وزارت بهداشت آورده بیشتری برای پژوهش دارد. در عین حال امیدواریم از سال آینده با قولی که از وزیر بهداشت گرفتیم، اگر فارغ التحصیلی در مقطع دکتری دانشگاه‌های پزشکی فارغ‌التحصیل شد و دانشگاهی به آن نیاز نداشت، تعهدات خدمت او بعد از ۶ ماه لغو شود و این فارغ‌التحصیل بتواند در هر جا که بخواهد از جمله در صنعت کار کند. 

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در بخش پایانی صحبتهای خود تصریح کرد: با آپارتاید علمی مواجه هستیم و دشمنان ما سعی می‌کنند دسترسی‌های بین‌المللی همچون ویزا و حضور در مجامع را از ما قطع کنند، از دشمن انتظاری نداریم؛ این در حالی است که کسانی هم در داخل ما را تحریم می‌کنند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

 حبیب غزنوی رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: گسترش فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) باید سرلوحه تمامی امور قرار گیرد و با نور ایمان و نور قرآن حرکت کرده و جامعه‌ای سعادتمند بسازیم.
 
 وی ادامه داد: تمسک به قرآن راه نجات و رستگاری انسان است، خداوند راه‌های نجات و رستگاری فراوانی برای انسان قرار داده است، یکی از راه‌های رسیدن به سعادت، تزکیه نفس است.
 
حبیب غزنوی گفت: انسان هر وقت آیه‌های قرآن را تلاوت می‌کند برای آن تازگی دارد چرا که هر آیه قرآن یک معجزه الهی است.
 
  محمد هادی عباسی، معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش آوایی، بخش معارفی و سایر بخش‌های بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه در بخش کارکنان، دانشجویان و اساتید در مسجد فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.
 
وی ادامه داد: فعالیت‌های مرتبط با قرآن و عترت در صدر اولویت‌های معاونت دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
 
 عباسی ادامه داد: همه ساله جشنواره قرآن و عترت ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان رشته‌های پزشکی و تابع وزارت بهداشت در بخش‌های مختلف و به همت کانون قرآن و عترت شهید فیروزی برگزار می‌گردد و امسال هم شاهد افرایش درصد مشارکت ثبت نام کنندگان در رقابت‌های اولیه این جشنواره بودیم.
 
وی افزود: به لطف خدا و به همت همکارانمان در مرکز قرآن و عترت شهید فیروزی جزو نخستین دانشگاه‌هایی هستیم که مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله نخست بیست و هشتمین دوره مسابقات را برگزار کرده ایم.
 
 عباسی گفت: نتایج دیگر بخش‌های این جشنواره در مرحله داوری کشوری است که پس از اعلام، به اطلاع دانشجویان عزیز، کارکنان گرامی و اعضا محترم هیئت علمی خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات شاهد ثبت نام اولیه ۶۵۰ نفر از اعضاء خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودیم.
 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال