Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه علمیه هیدج با قدمت ۱۷۰ سال یکی از قدیمی ترین حوزه های علمیه کشور محسوب می شود که علما و فضلای بسیاری در دامن آن پرورش یافته اند که حجت الاسلام صالحی هیدجی یکی از این علماست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، شهر هیدج از شهرهای زیبا وسرسبز استان زنجان است که یکی از قدیمی ترین حوزه های علمیه ایران به قدمت 170 سال را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این شهرعالمان وعارفان مشهوری چون حکیم هیدجی ها و آیت اله فاضلی ها را در خود پرورش داده است؛ به دلیل وجود این شخصیت های بزرگ، هیدج به دیار عالم خیز وعالم پرور معروف شده است.

حجت الاسلام حاج شیخ «احمدصالحی هیدجی» نیز از شخصیت های فاضل وانقلابی هستند که در این دیار عالم پرور متولد وتربیت یافته اند؛ ایشان از نوجوانی جزو فعالان دینی و بصیرتی در هیدج بوده و پس از ورود به حوزه علمیه و رشد قابل توجه دراین عرصه الهی خدمات دینی، علمی و فرهنگی ارزشمندی درجامعه ارائه کرده اند.

 

به طوری که ایشان را می توان بنیانگذار وموسس حوزه های علمیه برادران وخواهران هیدج در معاصر و نمونه بارز عالم عامل نام برد که در خدمت به دین وخدمت به مردم وجامعه ازهیچ تلاشی دریغ نکرده اند.

 

استاد صالحی هیدجی از شاگردان مرحوم آیت اله تبریزی(ره)بوده و دروس علمی و اخلاقی را در محضر علمای بزرگ طی کرده وعمر پرکت خود را صرف علم وتربیت شاگردان زیادی کرده اند که هم اکنون در کشور منشا اثرهستند.

حجت الاسلام «علی اصغر ولایتی»، امام جماعت مسجد داودقلی زنجان، در معرفی این شخصیت برجسته به خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: ایشان پدر معنوی منطقه هستند و مردم در غم و شادی و حتی مشکلات‌ خود ایشان را شریک خود می دانند.

 

حجت الاسلام صالحی هیدجی روحانی مردمی و همیشه درکنار مردم بوده اند و با دارا بودن جایگاه علمی واخلاقی بالا؛ از مجاهدان قبل انقلاب ومبارزان دوران دفاع مقدس هستند که عمر پربرکت خود را برای ارزش های اسلام وانقلاب صرف کردند.

 

این روحانی علاوه بر مدیریت حوزه های علمیه برادران وخواهران هیدج که توسط خودشان ساخته شده و تدریس سطوح عالی حوزه را برعهده دارد، مشغول کشاورزی و زراعت نیز هستند به طوری حجت الاسلام صالحی هیدجی بعنوان کشاورز نمونه وخوشنام برگزیده شده اند.

این افتخار و امتیاز همه نتیجه مجاهدت وتلاش های شبانه روزی استاد صالحی هیدجی است که حوزه های تحت مدیریت ایشان در جامعه منشا اثر که با تربیت طلبه های مردمی و انقلابی به جامعه علمی در استان آبرو بخشیده اند.

 

از دلایل گمنامی این روحانی، اخلاص و بی ریایی و خدایی بودن کارها و خدمات استاد است، به گونه ای که اگر ایشان بخاطر مردم منطقه وحوزه علمیه فداکاری نمی کردند و درقم اقامت می نمودند ازمجتهدان مشهور کشور شناخته می شدند.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل حماسه 9 دی طرح ملی فهما نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟