Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری اینكه انقلاب اسلامی ما مبتنی بر غدیر بود، حماسه 9 دی را غدیر انقلاب اسلامی توصیف كرد و گفت: در فتنه 88 دشمنان دنبال این بودند كه ولایت را تضعیف كنند اما مردم به صحنه آمدند و از ولایت حمایت كردند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 7 دی‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن سالروز حماسه 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: حماسه 9 دی، غدیر انقلاب بود و شد یعنی زمانی كه دشمنان دنبال این بودند تا به شكلی ولایت تضعیف شده و حق مسلم آن سلب شود و به یك حاكمیت نامشروع سپرده شود، مردم آمدند و از این حق و حقوق دفاع كردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: انقلاب اسلامی ما مبتنی بر بحث غدیر بود یعنی آنچه که صدای انقلاب را به همه دنیا رساند همین بحث مبتنی بودن و استوار بودنش بر واقعه غدیر است.
رضایی بیان كرد: هر ساله در سالروز حماسه 9 دی، در سراسر كشور تجمع‌ها یا راهپیمایی‌ها یا نشست‌های تخصصی و یكسری برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود كه امسال نیز بناست بیش از 2 هزار برنامه در نقاط مختلف استان بدین‌مناسبت برگزار شود.

برپایی 60 تجمع در استان فارس
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین از برپایی 60 تجمع به‌مناسبت سالروز حماسه 9 دی در استان فارس خبر داد و گفت: در شیراز این تجمع در ساعت 9:30 صبح روز دوشنبه، 9 دی‌ماه جاری در ابتدای خیابان 9 دی‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

دین‌دار بودن جامعه؛ از مهم‌ترین عوامل خلق حماسه 9 دی
وی با یادآوری اینكه امسال دهمین سالگرد حماسه 9 دی است، گفت: 10 سال است كه فتنه 88 را پشت سر گذاشتیم البته در طول تاریخ انقلاب اسلامی هر دهه ما با یك توطئه بزرگ مواجه هستیم و در برابر آن هم یك حماسه از حضور مردم را می‌بینیم كه این حماسه بعد از هر توطئه و نفاق و فتنه‌ای خود را نشان می‌دهد كه دلایل متفاوتی دارد و یكی از مهم‌ترین دلایل آن هم بحث دین‌دار بودن جامعه ایران اسلامی است كه مردم ایران همواره به دین خود پایبند هستند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: همیشه در طول تاریخ اسلام، هر زمان جامعه اسلامی تهدید شده است، آن قدرت دینی جامعه باعث شده كه جامعه نجات یابد.
رضایی اظهار كرد: در سال 88، ابتدا شعار زیبا می‌دادند و مطالبه حق و حقوق بود و در این قالب ورود كردند اما بعداً متوجه شدیم كه این ظاهر قضیه است و در بطن موضوع یك توطئه جدی علیه دین و مكتب ماست و مردم نیز زمانی كه دیدند به مقدساتشان توهین شده و مساجد به آتش كشیده می‌شوند و به هتك حرمت ساحت مقدس امام حسین(ع) به‌عنوان الگوی آزادگی و مردانگی می‌شود، متوجه شدند كه قضیه اصلی با آنچه كه نشان داده می‌شود‌، متفاوت است.
وی اضافه كرد: در فتنه امسال هم چنین بود و در سال جاری بعد از گذشت یك دهه، توطئه‌ای مشاهده كردیم كه دشمنان با شكل و شعار دیگری آمدند و جامعه را تحریك كردند و خسارت‌های زیاد مادی و معنوی را به ایران تحمیل كردند اما مردم فهیم و دیندار آمدند و هم جواب دندان‌شكن به دشمنان خارجی دادند هم به كسانی كه خواسته یا ناخواسته در دامن این جریان‌ها افتاده بودند.

فتنه‌های دشمن تمام‌شدنی نیست
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر اینكه امسال نه آخرین فتنه و نه آخرین حضور مردم برای دفاع از انقلاب بود، گفت: دشمن آرام نمی‌نشیند و همواره به دنبال فرصت است تا جامعه را به تنش كشانده و ملتهب كند.
وی گفت: آن اتفاقی كه در آبان‌ماه سال جاری رخ داد و جوابی كه مردم دادند، یك جواب عادی نبود و نشان می‌داد كه یك جریان قوی دینی بعد از 41 سال هنوز دارد انقلاب اسلامی را حمایت و پشتیبانی می‌كند و مهم‌تر از آن این یادآور تظاهرات‌های 22 بهمن‌ماه‌های ما بود.
رضایی بیان كرد: دشمنان گمان می‌كردند كه بعد از گذشت 10 سال از فتنه 88، اكنون با توجه به وضعیت بد اقتصادی مردم زمینه‌ای فراهم شده تا بتوانند مرحله آخر را در ارتباط با سرنگونی نظام كه منجر به سرنگونی ارزش‌های دینی و كرامت‌های انسانی می‌شود، را انجام دهند كه این اتفاق نیفتاد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نسبت به توطئه‌های دشمنان هشدار داد و گفت: دشمن هیچگاه ساكت نمی‌شود، اما مردم ما روز به روز آگاه‌تر می‌شوند البته رسانه‌ها هم باید ارزش‌هایی كه امروز داریم را بیشتر مطرح كرده و اطلاع‌رسانی كنند تا مردم برای حمایت از انقلاب و نظام و ارزش‌های دینی مصمم‌تر شوند.
وی در ادامه باز هم به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام 9 دی اشاره كرد و گفت: یكسری نشست‌های تخصصی در دانشگاه‌ها و مراكز آموزشی و مدارس و كانون‌های فرهنگی مساجد و همچنین یكسری نشست‌های خیابانی و میدانی را در این ایام برگزار خواهیم كرد.
رضایی بیان كرد: در روز یكشنبه، 8 دی‌ماه همایشی تحت عنوان تبیین حماسه 9 دی در ساعت 18 در دانشكده پزشكی شیراز ویژه دانشجویان و فرهنگیان برگزار می‌شود كه البته ورود عموم هم به آن آزاد است.

برپایی 40 همایش تبیینی
وی، برپایی بیش از 40 همایش تبیینی ابعاد مختلف فتنه، تجلیل از فعالان مقابله با فتنه آبان و عیادت از مجروحان این حادثه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی در مسیرهای منتهی به تجمع، اجرای گروه‌های سرود و نشست‌های تبیینی حلقه‌های صالحین در مساجد و غیره را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام كرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین بر اهمیت حفظ وحدت و انسجام جامعه تأكید كرد و گفت: تلاش می‌كنیم تا برنامه‌های حماسه 9 دی را با در نظر گرفتن اصل انسجام و وحدت برگزار كنیم زیرا در آستانه انتخابات، نیاز به حفظ انسجام جامعه داریم و باید همه جناح‌ها و سلایق‌ با یكدیگر منجسم و متحد شوند و هیچ كاری كه موجب تفرقه شود، نباید انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس سياست و اقتصاد حماسه 9 دي غدير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیر کل آموزش و پرورش استان در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با بازنشستگان و برگزاری مراسم سپاس معلم از دیگر برنامه های روز معلم در استان است.

موسوی نژاد با اشاره به کمبود فضای آموزشی و معلم در استان افزود: سال گذشته خیران مدرسه ساز سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس‌های درس تعهد کردند که ۶ درصد وصول و برای ساخت کلاس درس هزینه شد و پیش بینی می‌شود با همکاری خیران ۱۰۰ کلاس درس دیگر به فضای آموزشی شهرستان بیرجند اضافه شود.

موسوی نژاد گفت: در سال تحصیلی جدید، هزار و ۴۸۰ معلم جدید برای جبران بخشی از کمبود معلم جذب آموزش و پرروش می‌شوند.

به گفته وی امروز برنامه سپاس معلم در تمام شهرستان‌های استان در مدارس محوری و با حضور مسئولین شهرستان و دانش آموزان و برخی از اولیای آنها برگزار می‌شود و ۱۶ اردیبهشت نیز برنامه محوری با حضور مقامات عالی دولت در استان برگزار و از ۱۱۳ معلم نمونه استانی تقدیر و تشکر می‌شود.

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس