Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ادریس حسن پور، مدیر یک شرکت خلاق گردشگری اظهار کرد: کویر لوت واقعاً سحر انگیز است و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از این کویر در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد، با خود فکر کردیم که چرا از این ظرفیت طبیعی بهره‌مند نشویم. 

مدیر این شرکت خلاق در ادامه با اشاره به چالش‌های توسعه کار، افزود: در ابتدا این شرکت گردشگری را به عنوان شرکت خلاق، هویت بخشی کردیم و برای استقرار در مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان نیز درخواست دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: خوشبختانه این قبیل مشاغل اشتغال‌زایی بسیار خوبی برای استان به همراه دارد. بیش از ۱۵ نفر از جوانان محلی را برای اموری مانند جمع آوری هیزم، تهیه غذا، حراست و نگهبانی، .. استخدام کردیم.

این فعال کار آفرین گفت: علاوه بر این یک تیم ۱۵ نفره نیز به صورت ثابت مسائلی مانند تور لیدری و نظایر این را عهده‌دار هستند.

مدیر این شرکت خلاق  تصریح کرد: گردشگران معمولاً از روستا‌های اطراف، محصولاتی مانند صنایع دستی خریداری می‌کنند که کمک خوبی برای اقتصاد‌های کوچک محلی است. رونق کسب و کار در مناطق کویرنشین او افزود: در روز‌های اول، تور‌های کویرگردی را با ۵۰ نفر شروع کردیم اما به دلیل استقبال صورت گرفته، اکنون ظرفیت پاسخگویی به همه تقاضا‌ها را نداریم. به وسیله تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، توانسته‌ایم جاذبه‌های گردشگری استان را به علاقه مندانی از سراسر جهان معرفی کنیم.

حسن پور گفت: همین مسئله باعث شد تا کویر نوردان و آفرود سوارانی از کشور‌های مختلف مانند: روسیه، اوکراین، چین، مالزی، فرانسه، بلژیک، اسپانیا کویر زیبای لوت را برای گردشگری انتخاب کنند و با حضور در استان، برای ده‌ها نفر شغل و درآمد ایجاد کنند.   او در پایان تاکید کرد: مناطق کم برخوردار کشور با تکیه بر «داشته‌ها» و «ذخایر طبیعی» خود و با استفاده از ابزار شرکت‌های خلاق می‌توانند به درآمد زایی برسند.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت خلاق شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است

داوری  در حاشیه برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین در سمنان گفت: شرایط آثار و بناهای تاریخی در دوره معاصر با توجه به تغییرات اقلیمی نسبت به دوره‌های تاریخی گذشته دچار بحران‌های گوناگونی شده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به بحث فرونشست‌ها در آثار و بناهای تاریخی از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، اضافه کرد: تغییرات اقلیمی و بحران‌های طبیعی مانند پدیده فرونشست‌ بناهای تاریخی را با موضوعی تخریب‌کننده‌ مواجه کرده است، بنابراین عزمی راسخ و جدی لازم است تا از بناها با افزایش تاب‌آوری و استحکام‌بخشی، در برابر تهدیدهای طبیعی محافظت کرد.

وی با اشاره به برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین، گفت: این سمینار رویکری در مسیر تحقق وظیفه ذاتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ برای رسیدگی به موضوع فرونشست‌ها بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری