Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: متقاضیان ثبت نام در یازدهمین المپیاد علوم و فناوری نانو، می‌توانند از روز دوشنبه دوم دی ماه تا 15 بهمن ماه سال‌جاری با مرجعه به پژوهش سرای دانش‌آموزی محل تحصیل خود اقدام نمایند.

مهدی نامدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این المپیاد شامل سه مرحله که مرحله اول آن نیمه اول اردیبهشت ( 45 سوال تستی در مدت زمان 120 دقیقه) برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مرحله دوم المپیاد، افزود: افرادی که بتوانند پنجاه درصد میانگین نمره پنج نفر برتر در مرحله اول را کسب کنند به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند و باتوجه به تعداد راه یافتگان به مرحله دوم، این مرحله در حوزه‌های منتخب سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مرحله سوم این المپیاد با حضور 30 نفر برتر مرحله دوم در تابستان هر سال در قالب یک اردوی عملی-آموزشی 12 الی 15 روزه برای برگزیدگان کشور در یک مرکز معتبر علمی-پژوهشی برگزار خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در ادامه به شرایط شرکت در این المپیاد نیز اشاره کرد و تحصیل در یکی از پایه‌های تحصیلی نهم تا دوازدهم در سال تحصیلی‌جاری، نداشتن هیچ گونه وقفه تحصیلی یا ترک تحصیل در دوره متوسطه و داشتن تابعیت ایرانی را از جمله این شرایط عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان تمامی رشته‌های تحصیلی می‌توانند در این المپیاد شرکت کنند.

نامدار  خاطرنشان کرد: استان کردستان در طول چهار دوره اخیر المپیاد نانو( از المپیاد هفتم تا دهم) رتبه اول کشور را کسب کرده و در دهمین دوره المپیاد نانو دانش آموزان استان با کسب 7 مدال برنز بالاتر از دانش‌آموزان تمامی استان‌های کشور، جایگاه نخست کشوری را نصیب استان کردستان کردند.

وی اضافه کرد: این افتخار مرهون نبوغ سرشار این دانش‌آموزان، زحمات والدین، مدارس و معلمین ایشان و همکاران شاغل در پژوهش سراهای دانش‌آموزی است که بدینوسیله از کلیه این عزیزان قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری نانو آموزش و پرورش آموزش کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خودآگاهی و شناخت اجتماعی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نیاز است که بازدیدهای میدانی در این خصوص تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید احمدی بنی لوحی بعدازظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از تعدادی از مدارس تیران و کرون اظهارکرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و انتخاب رشته برای آینده شغلی آنان و سرمایه انسانی کشور حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مولفه های شناخت، آینده نگری، علاقه مندی و توانمندی های فردی بسیار مهم است، افزود: خودآگاهی دانش آموز از استعداد فردی، علایق، توانایی علمی و جسمی خود برای انتخاب رشته و تعیین سرنوشت مهم است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شناخت اجتماعی و سیر توسعه کشور و اشتغال در جامعه را نیز مقوله ای مهم برای انتخاب رشته بیان کرد و یادآورشد: بدون بررسی آینده جامعه و فرصت‌ها انتخاب رشته سخت و با مشکل روبرو خواهد بود.

بنی لوحی با بیان اینکه سیاست نظام آموزشی هدایت تحصیلی ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزی در هنرستان‌ها قرار گرفته، تصریح کرد: این آمار در سال تحصیلی فعلی در استان اصفهان بیش از ۴۷ درصد است که از میانگین کشوری هم بالاتر بوده ولی باید برای رسیدن به نقطه هدف کار کرد.

وی ادامه داد: تحصیل در هنرستان‌ها برای اشتغال و کارآفرینی و ارائه فرصت‌های درآمدی موثر بوده که دانش آموزان و خانواده‌ها به این موضوع پی برده و گرایش به این رشته ها نیز افزایش یافته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقش هنرآموزان هنرستان‌ها در جذب دیگر دانش آموزان به این رشته‌ها اشاره کرد و گفت: بیان واقعیت‌ها و تصویر روشن از جذابیت‌های رشته های فنی امکان جذب افراد به رشته‌های فنی را فراهم می‌کند.

بنی لوحی تقویت زیرساخت های کارگاهی هنرستان‌ها را در این جریان مهم خواند و گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این مدارس در استان اصفهان برآورد شده که تامین هزینه‌های مواد مصرفی مهم است.

وی اضافه کرد: احداث هنرستان‌های جدید در کنار شهرک های صنعتی و سایت‌های کشاورزی برای تقویت امکانات و کار در محیط صنعتی واقعی جز سیاست‌ها قرار گرفته و این اقدام با مشارکت فعالان اقتصادی انجام می‌گیرد.

کد خبر 749538

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است