Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر بی‌جان آزاد خسروی و فرهاد خسروی دو نوجوان ۱۹ و ۱۴ ساله کولبر مریوانی در ارتفاعات «تته» پیدا شد. این دو برادر مانند بسیاری دیگر از ساکنان غرب کشور به دلیل فقر خانواده و عدم توسعه اقتصادی در این مناطق تصمیم گرفتند راه کولبری را در پیش گیرند. بر همین اساس حجت الاسلام اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با حضور در منزل آنها ضمن همدردی با خانواده کولبران و شنیدن دردو دل‌های آنان یک جلد قرآن کریم به آنان اهدا نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ مدیر سازمان دارالقرآن الکریم در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص همدردی با خانواده کولبران گفت: اواخر هفته گذشته با حضور در روستای می شهرستان مریوان همراه با مدیر کل استان کردستان و مدیر کل استان کرمانشاه پای درد دل خانواده‌ای نشستیم که دو فرزندشان را در حادثه کولبری از دست داده بودند.

وی در خصوص این دیدار افزود: با توجه به حکم قرآن که باید کمک به مستضعفین داشته باشیم، این حرکت عملیات رفتار قرآنی را نشان می‌دهد و باعث نمود عمل قرآنی است که در مرحله اول همین خانواده که مسائل معیشتی داشتند و فرزندشان به اجبار به شغل کولبری روی آورده بود را تحت پوشش قرار دادیم. همچنین جمعیتی از اینها درخواست داشتند که دیداری با حجت الاسلام قمی داشته باشند که در صدد هستیم این درخواست آنان به زودی به نتیجه برسد و مشکلاتشان را تا هر زمانی که بتوانیم و از دستمان بر بیاید پیگیری می‌کنیم.

حجت الاسلام اخوان صباغ در خصوص این دیدار تصریح کرد: به خدمت این خانواده رسیدیم و پای درد و دل آنها نشستیم. اکثر مردم مناطق محروم بیشتر به دنبال این هستند که کسی و مسئولی حرف‌ها و نیازهای آنان را بشنود. ما نیز به عنوان عضو کوچکی از جامعه قرآنی احساس مسئولیت کرده و حرف آنها را شنیدیم و آنها نیز بسیار ابراز ارادت به نظام و انقلاب داشتند.

وی بابیان اینکه مشکلی در خصوص تأمین معیشتی در سطح خانواده‌های مناطق محروم وجود دارد، ادامه داد: مشکل اصلی عدم معیشت مناسب بود و کل رزق خانواده از سوی کولبری تأمین می‌گردد. بعضی اوقات دوازده ساعت پیاده روی برای ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان انجام می‌دادندکه زندگی شأن بچرخد. همچنین نبود راه‌های مناسب و صعب العبور برای کولبری از دیگر مواردی است که جانشان را به شدت مورد خطر قرار می‌دهد، چرا که غیر از فرهاد و آزاد خسروی افراد زیادی با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده و آسیب می‌بینند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار داشت: به دیدار این خانواده رفتیم و قرآنی را نیز در پایان به خانواده این دو جوان از دست رفته هدیه کردیم.

کد خبر 4809326

منبع: مهر

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم قرآن کریم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کنفرانس بین المللی نشست علمی هفته پژوهش آیت الله جوادی آملی هیات مذهبی جامعه شناسی فلسفه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گام دوم انقلاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه نقد کتاب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با علما و روحانیان اهل سنت با بیان اینکه کشور از نظر امنیتی شرایط مناسبی دارد، اظهار کرد: امنیتی که امروز در کشور داریم یک نعمت است که در کشورهای همجوار وجود ندارد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی وحدت اهل سنت و تشییع تالش را مثال زدنی دانست و گفت: تمام نقشه‌های دشمنان نظام برای اختلاف افکنی بین اهل تسنن و تشیع تاکنون با هوشیاری مردم و مسؤولان به ویژه علمای گرانقدر ناکام مانده است.

وی افزود: کشورهای غربی به دنبال کم رنگ کردن شئونات اسلامی و معرفی نادرست اسلام و ترویج رفتارهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی هستند که هوشیاری خانواده‌ها در بی اثر کردن این توطئه فرهنگی دشمنان تأثیر گذار است.

مدیر کل دادگستری گیلان با بیان اینکه بزرگترین سرمایه تالش، وحدت بین شیعه و سنی است، گفت: روحانیان اهل سنت همیشه همراه و پشتیبان ولایت فقیه هستند و با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب و نقش بسزایی در رشد و تعالی جامعه و بنیان خانواده‌ها دارند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در پایان خواستار حضور و همکاری نخبگان، ریش سفیدان و علمای اهل سنت در حل اختلافات مردمی قبل از رسیدن مشکلات به محاکم دادگستری شد.

کد خبر 6094145

دیگر خبرها

  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • تجلیل از مادران جوان زیر ۴۰ سال و دارای چندفرزند در هفته جمعیت
  • قدردانی از باسابقه‌ترین مربی قرآنی حرم مطهر رضوی در روز معلم
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • ایران آقای فوتسال آسیا است/ جوان‌ها سنگ تمام گذاشتند