Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان امروز(۷ دی) با ارائه گزارش میزان ازدواج و طلاق‌‌های ثبت شده استان در استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان امروز(شنبه،۷ دی) به ریاست ارسلان زارع استاندار گیلان برگزار شد که بررسی مصوبات جلسه قبل، ارائه گزارش وضعیت ازدواج و طلاق استان و ضرورت اجرای طرح کارآفرینی روستایی در قالب طرح ملی از مباحث مطروحه در این جلسه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

*تسهیلات ۵۰ میلیونی خرید کالا برای زوج‌های جوان گیلانی

«مریم بخشی» در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان به تفکیک شهرستان‌ها از برگزاری مجموع ۴۵ جلسه در سراسر استان خبر داد و با بیان اینکه تاکنون در ماسال جلسه‌ای برگزار نشده خواستار همت بیشتر فرمانداری‌ها در رسیدگی به معضلات جوانان در قالب این جلسات شد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان که دبیری ستاد ساماندهی امور جوانان استان را برعهده دارد به تاسیس مجمع خیرین ازدواج در استان(مصوبه جلسه قبل) اشاره کرد که باید مطابق با ابلاغیه‌های کشوری در چهارچوب مشخص ایجاد و اعضای آن با فراخوان عمومی و همزمان با سراسر کشور تعیین شوند.

 

مجمع خیرین ازدواج جوانان با هدف پیگیری بیشتر حل مشکلات ازدواج جوانان تاکنون در۱۲ استان راه‌ندازی شده و در هشت استان نیز در حال راه‌اندازی است که در زمینه تأمین هزینه‌های مالی ازدواج جوانان، کمک به آن‌ها برای شروع به زندگی و خرید جهیزیه اقدام کرده تا منجر به بهبود شرایط ازدواج جوانان شود.

 

اعلام تسهیلات ۵۰ میلیونی خرید کالا برای زوج‌های جوان در تفاهم با یکی از فروشگاه‌های چندمنظوره استان خبر دیگری بود که بخشی در این جلسه برای اعضای ستاد داشت که طبق این تفاهم‌نامه مقرر شده زوج‌های معرفی‌ شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان گیلان از تسهیلات ایجاد شده در قالب خرید کالا بدون تشریفات در این تفاهم‌نامه برخوردار شوند.

 

بخشی در ادامه افزود: سال گذشته ۲ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان تسهیلات به طرح‌های کارآفرینی جوانان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شد که موجب اشتغالزایی یک تا سه نفر در هر کارگاه گردید.

  «ارسلان زارع» اشتغال را دغدغه مهم جوانان اعلام و رفع این معضل را منجر به شتاب ازدواج در این قشر دانست و بیان کرد: اشتغال و ازدواج دارای رابطه معنی‌دار مستقیم هستند که باید با اختصاص یک درصد اعتبار پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان مطالعات تحقیقی در خصوص دلایل افزایش طلاق و کاهش ازدواج استان انجام داد.     نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه طلاق از معضل‌ها و آسیب‌های جدی گیلان است به جایگاه چهارم استان در وقوع این پدیده اشاره کرد و افزود: اگرچه میزان رشد طلاق در ۹ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش سه درصدی را شاهد بود اما این میزان با توجه به جایگاه کشوری گیلان، جای نگرانی دارد.
  * رتبه چهارم گیلان در ثبت طلاق

جلسه با ارائه گزارش وضعیت طلاق و ازدواج استان توسط حسین هاشم‌زاده معان امور اسناد هویتی ثبت احوال گیلان ادامه یافت که خبر از کاهش طلاق در ۹ ماهه امسال به نسبت سال گذشته داد و گفت: گیلان در ثبت وقوع طلاق رتبه چهارم کشوری را دارد.

 

این درحالی است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ هزار و ۱۶۳ مورد ازدواج در استان ثبت شده است که از این مجموع ۸۵ درصد ازدواج‌ها شهری و ۱۵ درصد آن روستایی است و میانگین سن ازدواج مردان طی ۱۰ سال گذشته با افزایش سه سال به ۳۰ سال و زنان از ۲۴ سال به ۲۶ سال در سال جاری رسیده است.

 

میزان عمومی ازدواج در کشور ۶.۸ دهم در هزار ثبت شده که این آمار در گیلان ۶.۹ و رتبه ۱۸ گیلان در وقوع ازدواج است که افزایش میانگین سن ازدواج در استان ناشی از بیکاری جوانان است و می‌توان با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد اشتغال برای این قشر منجر به افزایش ازدواج و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن شد.

 

در واقع ۱۶ درصد ازدواج‌های استان بین گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال مردان و ۲۰ تا ۲۴ سال زنان است که ۷۴۴ ازدواج را شامل می‌شود و این در حالی است که میزان طلاق در ۹ ماهه امسال پنج هزار و ۲۷۳ مورد و سه درصد کمتر از سال گذشته ثبت شده است.

 

ارائه این گزارش مورد انتقاد فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفت و خواستار شفاف‌سازی میزان ازدواج و طلاق در استان و درصد زوج‌های بومی شد و گفت: در گذشته شاهد ثبت طلاق استان‌های همجوار در دو شهرستان آستارا و رودسر بودیم که منجر به افزایش نرخ طلاق استان شد و با دستور استاندار وقت مبنی بر عدم ثبت طلاق‌های خارج از استان در دفاتر رسمی طلاق گیلان تا اندازه‌ای کاهش یافت و باید این امر تداوم پیدا کرده تا طلاق دیگر استان‌ها به پای گیلان نوشته نشود.

 

حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان نیز با اشاره به اجباری شدن مراجعه زوج‌های متقاضی طلاق حتی طلاق‌های توافقی به مراکز مداخله بهزیستی از سازش هفت درصدی این مراجعات خبر داد و خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج در سراسر استان به‌منظور پیشگیری از طلاق شد که با پاسخ مریم بخشی همراه بود که گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۸۸ کارگاه آموزشی در مدارس و ادارات استان برگزار شده است که تا پایان سال به ۴۰۰ کارگاه افزایش می‌یابد که نتیجه برگزاری این کارگاه‌ها سال آینده و با روند نرولی طلاق در استان نشان داده خواهد شد.

 

برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان و دانشجویان از تاکیدات استاندار گیلان جهت کاهش برخی ناهنجاری‌ها در این جلسه بود که مورد تایید آموزش و پرورش و دانشگاه گیلان قرار گرفت که اعلام کردند این کارگاه ها در مدارس برای مقطع دوم دبیرستان و در دانشگاه در قالب جلسات مشاوره برای دانشجویان برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی طرح ملی فهما اردبیل مسجد تسهیل ازدواج جوانان تسهیلات اشتغالزایی ساماندهی جوانان جوانان گیلانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به برگزاری دو جلسه با حضور مقامات دولتی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل ارزی در کشور اظهار کرد: جلساتی که در مجلس انجام و رئیس مجلس و روسای کمیسیون های اقتصادی آن حضور دارند، عمدتاً مباحث حول همکاری‌ها، همراهی و برون رفت از مشکلات است.

وی گفت: تاکنون طی دو جلسه مهم با مقامات دولتی درباره ارز بحث و گفت‌وگو کردیم و نظرات خود را گفتیم و نظرات دولت را نیز شنیدیم و در نهایت نیز قرار شد تا دولت راهکارهایی را که مورد توافق دولت و مجلس است و می‌توانند مشکلات را حل کنند، اتخاذ نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه «وزارت اقتصاد در حال کار درباره بازار ارز است و حتماً گزارش این اقدامات به مجلس ارائه خواهد شد»، عنوان کرد: حتماً جلسات مشترک دولت و مجلس مجددا برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • بازی، شادی، تماشا در تمرین پرسپولیس