Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:33:39 GMT

حمیدتی : شورای حاکمیتی سودان تشریفاتی است

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۵۸۳۰

حمیدتی : شورای حاکمیتی سودان تشریفاتی است

معاون شورای حاکمیتی سودان با بیان اینکه مسئولیت شرایط کنونی کشور به عهده دولت انتقالی خارطوم است، اظهار داشت: پس از تشکیل این دولت شورای حاکمیتی جنبه تشریفاتی دارد. ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسینم به نقل از روزنامه الانتباهه چاپ خارطوم، سرلشکر محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی در جمع نمازگزاران یکی از مساجد سودان گفت: مردم باید بدانند مسئولیت شرایط کنونی کشور به عهده دولت انتقالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت انتقالی خارطوم دیروز عصر تصویب کرد که قیمت بنزین و گازوئیل به صورت تدریجی در سال آینده میلادی افزایش پیدا کند. به گفته یکی از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر، آزاد سازی بهای سوخت در نظام اقتصادی سودان اخلال ایجاد می‌کند و تاثیر منفی بر وضعیت معیشتی مردم به جای خواهد گذاشت.

افزایش قیمت سوخت و نان سبب شد تا سودانی‌ها علیه نظام عمرالبشیر قیام و آن را سرنگون کنند.

معاون شورای حاکمیتی  سودان که فرماندهی نیروهای واکنش سریع این کشور را به عهده دارد، اظهار داشت: مسئولیت ما حفظ امنیت کشور و کمک به اجرایی شدن صلح در سودان است

سودان|ائتلاف آزادی و تغییر: با نظامیان هماهنگی کامل نداریم

مردم سودان نیروهای واکنش سریع را عاملان حمله به اعتصاب کنندگان در برابر مقر فرماندهی نیروهای مسلح در خارطوم می‌دانند که طی آن 128 نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

حمیدتی گفت: مردم از ما ( نیروهای واکنش سریع ) ناراضی هستند اما ما به کار خود مشغول  هستیم  زیرا احساس می‌کنیم، خطر وارد کشور می‌شود.

این سخنان حمیدتی در حالی مطرح شد که بر اساس توافقی که ائتلاف آزادی و تغییر ( مخالفان نظام عمرالبشیر) با نظامیان  امضاء کرد، این شورا در مرداد ماه گذشته تشکیل شد.

شورای حاکمیتی طی 3 سال و 3 ماه اداره سودان را به عهده خواهد داشت. اکنون سرلشکر عبدالفتاح برهان ریاست این شورا را به عهده دارد.

از سوی دیگر  روزنامه سودان الیوم طی گزارشی از مقامات خارطوم خواست تا شعبه رستوران آمریکایی مک دونالد  را در سودان تعطیل کنند چرا که اخباری در خصوص استفاده از گوشت انسان در محصولات این رستوران در رسانه‌های غربی منتشر شده‌ است.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نیروهای مسلح کشور از دین و میهن دفاع  کردند و دشمنان را به فرسودگی کشاندند، اما هنوز به آرمان خود نرسیدیم، البته نزدیک هستیم و باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده پدافند هوایی شرق کشور اظهار داشت: در زمان خاصی قرار گرفته‌ایم در شرایطی که اگر جوانب آن رعایت شود در زمینه سازی ظهور مهدی(عج) تأثیرگذار است.

وی گفت: در دورانی کره زمین به دو نیم کره تقسیم شده بوده و جایی برای حق و اسلام وجود نداشت. هر کدام از دو نیم کره از آن یکی بدتر بود و اگر امام راحل(ره) این پایگاه دین خدا را تحکیم نمی‌کردند و در مقابل باطل از نوع شرقی و غربی جایگاه محکمی نبود سرنوشت عدالت و نظام امروز به کجا می‌رسید و اگر جای انقلاب و نظام اسلامی خالی بود تمام دنیا را این استعمارگران می‌بلعیدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز تمام افتخارات در قطب حق برای اسلام و تمام رسوایی‌ها برای دموکرات‌های دیوانه است و آنچه که نقش مؤثر و سازنده داشت و در بحبوحه جنگ دفاع مقدس و زمینه پیروزی انقلاب رقم زد فرزندان ارتش بودند و در آن زمان ارتش مکتبی و نیروهای مسلح اتحاد را حفظ کردند.

وی ادامه داد: این نیروهای امین و اقتدار و راست‌قامتان از دین و میهن دفاع  کردند و دشمنان را به فرسودگی کشاندند و ما هنوز به آرمان خود نرسیدیم، اما نزدیک می‌شویم و باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

انتهای پیام/256

دیگر خبرها

  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند