Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست از توزیع سلاح‌های شکاری مجوزدار انتقاد کرد و گفت: اگر سلاح شکاری مجوزدار به دست مردم می‌دهیم باید محل استفاده آن را هم بدانیم اما متاسفانه تاکنون حتی موفق به احصای تعداد این سلاح های مجوزدار هم نشده‌ایم.

به گزارش ایسنا سرهنگ جمشید محبت خانی درباره وجود بیش از ۱۰۰۰ پرونده تخلف در حوزه شکار و صیدهای غیرمجاز گفت: علاوه بر تقاضای شدید مردم برای خرید پرندگان، شاهد شکارهای غیرقانونی نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اینکه محیط بانان در استان خوزستان و استان‌های شمالی به‌ویژه مازندران روزانه درگیر عملیات دستگیری و تشکیل پرونده هستند اما حجم بالای شکار و صید غیرقانونی پرندگان مهاجر کمک و همکاری دستگاه‌های دیگر را نیز می‌طلبد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست بهترین راه جلوگیری از شکارهای غیرقانونی پرندگان را کنترل توسط مردم و اطلاع رسانی رسانه‌ها دانست و گفت: نگاه بین الملل به ایران از این نظر اصلا خوب نیست بطوری‌که ایران را سیاه چال پرندگان مهاجر می دانند لذا ما باید تقاضا را توسط مردم کاهش دهیم.

محبت خانی با بیان اینکه سودآوری بالا باعث افزایش سودجویان این حوزه شده است،اظهارکرد: محیط بانان جان بر کف در حال عملیات هستند و تورهای غیرمجاز را جمع آوری می کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست از توزیع سلاح‌های شکاری مجوزدار انتقاد کرد و گفت: اگر سلاح شکاری مجوزدار به دست مردم می‌دهیم باید محل استفاده آن را هم بدانیم اما متاسفانه تاکنون حتی موفق به احصای تعداد این سلاح های مجوزدار هم نشده‌ایم. 

وی افزود: از طرفی عده ای سلاح می‌خرند و سهمیه سالانه تیر را از مبادی مربوطه دریافت می‌کنند و از طرف دیگر سازمان محیط زیست محدودیت‌هایی دارد. لذا طبیعی است که وقتی افراد امکان فعالیت با مجوز را ندارند به شکارهای غیرمجاز و غیرقانونی روی می آورند. 

سرهنگ محبت خانی با اشاره به شهادت ۱۴۰ محیط بان ایرانی گفت: تعدادی از این محیط بانان توسط همین سلاح‌های مجوزدار به شهادت رسیده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست افزود: تا زمانی که سودآوری در این کار همچنان بالا و تقاضا هم بسیار جدی باشد افزایش نیروهای محیط بانی کمکی به رفع این معضل نخواهد کرد.

وی ضمن هشدار به متقاضیان پرندگان مهاجر نسبت به انتقال بیماری‌های خطرناک گفت: متاسفانه هیچ نظارت پزشکی و دامپزشکی روی این پرندگان صورت نمی گیرد و امکان انتقال بیماری‌های خطرناکی چون آنفلوآنزا وجود دارد.

محبت خانی همچنین با اشاره به کاهش تعداد شکارها در استان مازندران نسبت به سال گذشته اظهارکرد: ورود شورای تأمین به این قضیه از دو سال قبل با امضای ریاست سازمان محیط زیست الزامی شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان اینکه در اقدامات سلبی کوتاه مدت نیازمند حمایت شورای تأمین به‌ویژه در منطقه شمالی هستیم، اظهارکرد: از آنجایی که تقاضای مردم باعث تشویق سودجویان به این حوزه شده است لذا رسانه‌ها و مردم باید دست به دست هم بدهند و تقاضا را به صفر برسانند.

وی با انتقاد از قدرت پایین محیط زیست و عدم ورود جدی شورای تأمین گفت: ملک بازار پرندگان در فریدونکنار متعلق به شهرداری است و اگر شکار غیرمجاز است پس فروش هم غیرمجاز است لذا هماهنگی بین دستگاهی و ورود قاطعانه فرمانداری ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست محبت‌خانی در پایان اظهار کرد: این مسئله باید از طریق شورای تأمین استان مازندران به شکل جدی پیگیری شود تا در کوتاه مدت موفق شویم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست محيط بان سلاح شکاری شكار غيرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم

حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حلیا سادات حسینی، در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسل‌های آینده اشاره کرد.

وی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی، چون توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن و عدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم؛ لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی، چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آب‌های زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کار‌های نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه‌مند شوند.

وی در پایان به موضوع فرهنگ سازی و توانمند سازی شهروندان اشاره کرد و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود. امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه‌مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد نباشیم.

دیگر خبرها

  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • اختلافات ملکی در تالش منجر به قتل شد