Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@02:43:18 GMT

واکنش امارات درباره جاسوسی از شهروندانش

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۶۰۵۰

ساعت24-دولت امارات اخبار منتشر شده درباره جاسوسی از طریق برنامه پیام رسان صوتی- تصویری توتاک (TOTOK)، را تکذیب کرد.

 در پی انتشار اخباری درباره جاسوسی امارات از شهروندان خود از طریق برنامه پیام‌رسان توتاک، اداره کل سازماندهی ارتباطات امارات آن را رد کرد.

اداره کل سازماندهی ارتباطات امارات در بیانیه خود آورده است که به طور مستمر ادعاها و نگرانی‌ها درباره استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان صوتی-تصویری در امارات به ویژه برنامه توتاک را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که اداره مذکور تأکید می‌کند که چارچوب قانونی و سازمانی امارات به گونه‌ای است که هر گونه جاسوسی به هر شکل ممکن را ممنوع کرده است و هر گونه اقدامی در این باره جرم محسوب شده و بر اساس قوانین برای آن مجازات درنظر گرفته شده است همچنانکه تدابیر قاطعی برای حمایت از حریم خصوصی کاربران اتخاذ شده است.

طبق گزارش خبرگزاری امارات(وام)، اداره کل سازماندهی ارتباطات امارات در بیانیه خود همچنین آورده است که برنامه‌های پیام رسان صوتی و تصویری اینترنتی که در امارات مورد استفاده قرار می‌گیرد، تابع معیارهای فوق‌الذکر است و تحت نظارت و کنترل مستمر قرار دارد و امارات برای حمایت و استفاده از جدیدترین فنآوری‌ها از جمله نسل پنجم تلفن همراه و فنآوری بلاک چین و پیام‌رسان‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تلاش می‌کند.

چند روز پیش روزنامه «نیویورک تایمز» با اشاره به اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برای انتقال پیام و تماس‌های ویدئویی از اپلیکیشن توتاک به عنوان یک اپلیکیشن محبوب در کشورهایی که پیام رسانهایی مانند «واتس اپ» و «اسکایپ» را محدود کرده‌اند نام برد و به نقل از مقامات آمریکایی که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی دارند، تحقیقات خود این روزنامه و برخی محققان نوشت که اپلیکیشن توتاک یک ابزار جاسوسی است و این اپلیکیشن توسط حکومت امارات متحده عربی برای ردگیری مکالمات، تحرکات، ارتباطات و حتی سرک کشیدن به عکسها و مکالمات صوتی کاربران استفاده می‌شود. 

310311

کد خبر 1336037

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید

ایتنا - واتس‌اپ ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران خود عرضه کرده است.
واتس‌اپ، پلتفرم پیام‌رسان جهانی محبوب کمپانی متا، ویژگی‌های جدیدی از جمله روشی متفاوت برای ورود به سیستم و دستیار هوش مصنوعی را در این اپلیکیشن ارائه کرده است.

کاربران آیفون اکنون می‌توانند از کلیدهای عبور برای ورود استفاده کنند - به این معنی که می‌توانند با استفاده از Face ID و  Touch ID یا رمز عبور آیفون خود - به جای دریافت پیامک برای ورود به سیستم - به برنامه دسترسی پیدا کنند.

واتس‌اپ در 24 آوریل در پلتفرم ایکس گفت که این ویژگی روشی امن‌تر برای ورود به سیستم است. همچنین از هر گونه چالش بالقوه در دریافت پیامک برای ورود به سیستم جلوگیری می‌کند و اضافه می‌کند:« سفر می کنید؟ بدون آنتن؟ مشکلی نیست!»

این برنامه پیام‌رسان قبلاً کلیدهای عبور را برای کاربران اندروید در ماه اکتبر راه‌اندازی کرده بود، همانطور که در پست به اشتراک گذاشته شده در Threads، یکی دیگر از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی متا، نشان داده شد. افرادی که از گوشی‌های Google Pixel 8 و 8 Pro استفاده می‌کنند، اکنون می‌توانند به جای اثر انگشت یا پین، از Face Unlock برای باز کردن قفل و مشاهده پیام‌ها در واتس‌اپ استفاده کنند.

 
تغییر دیگری نیز اخیراً در این نرم‌افزار پیام‌رسان ایجاد شده است. در ۱۸ آوریل، متا دستیار هوش مصنوعی جدیدی را در پلتفرم‌های اجتماعی خود مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ گسترش داد. به گفته این شرکت، کاربران می‌توانند از دستیار به نام Meta Llama 3 در فیدها، چت‌ها و جستجو در میان برنامه‌ها برای دریافت اطلاعات و تولید تصاویر استفاده کنند.

هوش مصنوعی متا به زبان انگلیسی اکنون در بیش از ده‌ها کشور خارج از ایالات متحده در دسترس است که شامل استرالیا، کانادا، غنا، جامائیکا، مالاوی، نیوزیلند، نیجریه، پاکستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اوگاندا، زامبیا و زیمباوه می‌شود.

دیگر خبرها

  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • واکنش جمشیدی به مقابله با دانشجویان آمریکایی
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید