Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر اسرائیلی با اشاره به اینکه رهبران امارات آماده هستند روابط خود با تل‌آویو را از حالت محرمانه به علنی تغییر دهند، تاکید کرد: "افتتاح سفارت اسرائیل در ابوظبی دیگر یک رویای دست‌نیافتنی نیست."

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، جاکی حوجی، تحلیلگر مسائل کشورهای عربی رادیوی رژیم صهیونیستی با انتشار مقاله‌ای با عنوان روابط گرم تل‌آویو و ابوظبی در روزنامه عبری زبان معاریو به توییت عبدالله بن زائد آل نهیان، وزیر خارجه امارات درباره مقاله ماهنامه اسپکتیتر اشاره کرد و نوشت: این وزیر محترم یک کلمه بیشتر اضافه نکرد و روشن بود که او در این توییت‌ها تلاش دارد مساله‌ای را بدون اشاره مستقیم و صریح بیان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شیوه جذاب عبدالله بن زاید برادر کوچک محمد بن زاید آل نهیان اشاره‌ای به صلح با ما بود.

این تحلیلگر با اشاره به اینکه رهبران کشورهای عربی در آشکار کردن روابط خود با اسرائیل شتاب نمی‌ورزند، توییت وزیر امارات را از قبل بررسی شده دانست و نوشت: حتی زمان انتشار این توییت نیز پیش‌تر بررسی شده بود.

حوجی با اشاره به استقبال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از توییت بن زاید نوشت، "این توییت هیچ کسی را در اسرائیل غافلگیر نکرد."

نتانیاهو در ابتدای جلسه روز یکشنبه کابینه با اشاره به توییت یاد شده، گفت: شاهد نشانه دیگری از گرم‌ شدن روابط اسرائیل و کشورهای عربی بودیم و عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات از ائتلاف جدیدی در خاورمیانه سخن گفت. نمی‌توانم جزییات گام‌هایی را که در طول سال‌ها با دوستانم برداشته‌ایم، افشا کنم و تنها می‌توانم بگویم که این اظهارنظر نتیجه رایزنی‌ها و تلاش‌های بسیاری است.

تحلیلگر اسرائیلی در ادامه با اشاره به وجود روابطی تجاری و دیپلماتیک میان اسرائیل و امارات و سفرهای هیات‌های آکادمیک و ورزشی دو طرف نوشت: نشانه‌هایی دال بر رایزنی‌های ابوظبی و تل‌آویو برای علنی کردن روابط‌شان وجود دارند و ما نباید زمانی که تل‌آویو از افتتاح دفتر نمایندگی دیپلماتیک خود در شهر ابوظبی خبر می‌دهد، غافلگیر شویم.

وی افزود: سال آتی نمایشگاه ۲۰۲۰ اکسپو در دبی برگزار خواهد شد و وزارت خارجه اسرائیل به صورت رسمی غرفه‌ای در این نمایشگاه خواهد داشت. بدون تردید طی این روزها مسائل پشت پرده آشکار می‌شوند.

حوجی در ادامه نوشت: ما شاهد یک ائتلاف چهارجانبه هستیم به این شکل که ابوظبی همانند تل‌آویو روابط جدی با واشنگتن و قاهره دارد. اصل شناخته‌ شده‌ای درباره روابط رو به رشد وجود دارد که می‌گوید آنچه علنی شده تنها بخشی از اتفاقاتی است که پشت پرده در حال وقوع هستند.

او در پایان مقاله خود با اشاره به اینکه سفارت‌خانه‌های امارات در شهرهای لندن، پاریس، واشنگتن و نیویورک جشن هانوکای یهودی‌ها را به یهودیان تبریک گفتند، نوشت: آیا سال آینده این شانس را خواهیم داشت شاهد برگزاری جشن هانوکا در ابوظبی باشیم؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسراييل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند

تلویزیون اسرائیل گزارش داد یک هواپیمای این رژیم در خاک عربستان فرود آمده و احتمالا چند مقام اسرائیلی به ریاض رفته باشند.
 
به گزارش فارس؛ یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.
 
تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.
 
کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.
 
این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.
 
در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • فیلم/ وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد