Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه، مسؤولان ادارات و نهادها بر اساس قانون حق ندارند امکانات اداری را در اختیار کاندیدایی قرار دهند، تاکید کرد: همه باید قانون را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علی  شادمان بعدازظهر امروز جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار کرد: ما بهترین مردم را داریم، اگر به ما رجوع می‌کنند با عنوان ارباب رجوع هستند و ما خدمتگزار آنان هستیم، نکند این امر جابه جا شود و ما ارباب تلقی شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به نشر برخی مطالب در فضای مجازی در آستانه انتخابات، افزود: خداوند ستارالعیوب است ما چگونه به گذشته دیگران می‌تازیم، فردی که امروز خیر است و به خانه خدا هم مشرف شده نباید بتازیم، این لجن پراکنی است و اگر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی شهرستان این موضوع را پیگیری و برخورد نکنند، از مسؤولان امنیتی استان بهره خواهم گرفت زیرا حفظ آبروی هر مسلمان واجب است.

فرماندار شهرستان نور، تصریح کرد: اگر کسانی می‌خواهند ضعف خود را با این حرکات پوشش دهند مراقب باشند نتیجه نمی‌گیرند ما همه تلاش خود را برای برگزاری انتخابات سالم و قاطع داریم و با هر گونه سوء استفاده و عدم رعایت قانون برخورد جدی خواهم کرد.

شادمان با بیان اینکه، مسؤولان ادارات و نهادها بر اساس قانون حق ندارند امکانات اداری را در اختیار کاندیدایی قرار دهند، تاکید کرد: همه باید قانون را رعایت کنند، با فشارها تسلیم خواسته‌های نابجا نمی‌شوم، اصل و وظیفه ذاتی ما تلاش برای افزایش مشارکت مردم است، ایجاد نارضایتی و نا امیدی خیانت است، باید امید را در جامعه افزایش دهیم.

شادمان با گرامیداشت 9 دی از مردم و مسؤولان دعوت کرد تا در مراسمی که به همین مناسبت، ساعت 10  روز دوشنبه نهم دی ماه در مسجد جامع شهر نور برگزار می‌شود، شرکت نمایند.  

وی در پایان با توجه به درخواست مکرر امام جمعه، رئیس منابع طبیعی را موظف کرد پیگیر معرفی زمین مناسب برای احداث حوزه علمیه شود و آن را دستور اداری عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران نیز در این جلسه، اظهار کرد: تنها با کاهش 10 درصدی مصرف به ویژه در ادارات می‌توانیم در زمان پیک مصرف از مشکلات عبور کنیم.

 

کیوان فرح‌زاد، با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده در تابستان گذشته، افزود: در شهرستان نور چهار دستگاه« شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری، سپاه و دادگستری در زمینه مدیریت مصرف، الگوی مصرف را رعایت کردند که با اهدا لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.

*ضرورت ترویج الگوی مصرف

وی با اشاره به مصرف ۴۰ مگاواتی ادارات در غرب مازندران، خاطر نشان کرد: مدیریت مصرف و جو هوا موجب شد تا تابستان ۹۸  بدون مشکلات پشت سر گذاشتیم و بررسی‌ها نشان داد که با مدیریت مصرف و کاهش ۱۰ درصدی ادارات دولتی می‌توانیم در فصل گرم سال و اوج مصرف با کمترین مشکل روبه رو شویم.   

این مسؤول از اقداماتی زیر ساختی در حوزه برق خبر داد و افزود: برنامه احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و پست ۲۳۰ کیلو وات در محمودآباد که در حال اجرا است از جمله آن است اما نیروگاه نوشهر به توجه به پیشرفته بودن به دلیل فشار بالا با مشکلاتی مواجه می‌شود لذا ترویج الگوی مصرف ضروری است و ادارات باید الگوی دیگران باشند.

فرح‌زاد از اجرای نصب برچسب انرژی در غرب مازندران در نور به عنوان پایلوت خبر داد و گفت: در گزنا سرا به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای کاشت تیر طولانی شد و امسال با انجام مناقصات کار انجام و تکمیل می‌شود.

*۹ دی روز میثاق امت با ولایت

امام جمعه شهر نور در این جلسه با اشاره به ایام در پیش رو، اظهار کرد: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، مردم با بصیرت و بینش باطنی پای انقلاب ایستادند و فتنه را خاموش کردند، این نشان از عالم بودن ملت ما به آموزه‌های الهی است.

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی افزود: وظیفه مسؤولان خدمتگزاری به این مردم است و پاداشی بالاتر از خدمت به مردم وجود ندارد.

وی گفت: انتخابات یک موهبت الهی و نمایش دموکراسی است که از سوی خداوند به ما هدیه شده و مردم خود بر سرنوشت خود حاکم هستند بنابراین کاندیداها با تخریب دیگران خود را ثابت نکنند، مسؤولان هم بی‌طرف باشند و مردم را به حضور حداکثری دعوت کنند.

*خسارات اطلاعات نادرست جبران شدنی نیست

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی امروز برخلاف روال همیشه از بیان عملکرد و انتظارات خودداری، اظهار کرد: هر کس در بین کاندیداها بتواند اقبال و آرای مردم را به دست آورد، نماینده مردم است، اگر من اعتماد مردم را کسب کردم خدمتگزار مردم در این سنگر و اگر هم کسب نکردم در سنگر معلمی خدمت می‌کنم.

علی اسماعیلی با اشاره به دو فضای حقیقی و مجازی، افزود: در فضای حقیقی انسان سخنان خود را در بین خانواده  و محارم خود می‌گوید اما در فضای مجازی هر حرف و سخنی منتشر شود برای همه قابل دسترسی است، اگر اطلاعات نادرست به دشمن بدهیم بعد چگونه باید جبران کنیم؟

وی خاطر نشان کرد: اتهامات بی اساس که امروز به بنده زده می‌شود فردا با همین ابزار به دیگری خواهند زد، ما نباید مسایل را به جاهایی بکشانیم که بعد نتوانیم جمع و جبران کنیم، هر کاندیدای که از سوی مراجع و هیات‌های اجرایی و نظارت تائید شد و مردم او را انتخاب کردند، نماینده مردم است.

این مسوول تصریح کرد: مدیران ما اگر در معرض فشار و تهدید و ارعاب قرار گیرند چگونه و با چه انگیزه باید کار و خدمت کنند؟ از دادستان و اطلاعات درخواست می‌کنم به مدیران فضای مجازی که تخریب می‌کنند و اتهام می‌زنند تذکر بدهند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه توسعه پایدار بر سه محور انسان، محیط زیست و تکنولوژی و ارتباطات استوار است، گفت: کارهای بسیار خوبی در شهرستان انجام شد، اخیرا هم کلنگ پردیس سینمایی، افتتاح استادیوم را داشتیم و دوشنبه همین هفته مرکز دیالیز شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۲۳/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای اداری نور فرمانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد

عادت‌های سالم می‌توانند ذهن و مسیر کلیِ زندگیِ ما را به سمت بهتر شدن ببرند. در حالی که عادت‌های ناسالم به سلامت و طول عمر ما آسیب می‌رسانند. در این مطلب، فهرستی از ۴ عادت روزانه را می‌خوانید که اگر جلوی آنها را نگیرید، کشنده خواهند بود.

خوب‌نخوابیدن

کیفیت بد خواب و محرومیت مزمن از خواب می‌تواند به شکل فاجعه‌باری روی سلامت فیزیکی و عصبی ما اثر بگذارد. مطالعات متعدد نشان داده است که افراد میانسالی که هر شب شش ساعت یا کمتر می‌خوابند ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند. دانشمندان نیز خواب ناکافی را با فهرستی اجمالی از بیماری‌ها نظیر فشار خون بالا، بیماری قلبی، افسردگی و اضطراب مرتبط دانسته‌اند. اگر زندگی طولانی توام با سلامتی اولویت شماست، از یک شب خواب خوب و کافی غافل نشوید!

ورزش‌نکردن

چشم‌پوشیدن از مزایای تمرینات قلبی - عروقی و قدرتی آسان نیست. با وجود این میلیون‌ها انسان در سراسر جهان سبک زندگی بی‌تحرک‌شان را تغییر نمی‌دهند، سبکی که به آهستگی جان آنها را خواهد گرفت. ورزش نکردن احتمال دچار شدن به بیماری‌های قلبی، چاقی و دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.

فعالیت‌های قلبی - عروقی مانند دوچرخه‌سواری، آهسته دویدن و شنا تاثیر زیادی در پیشگیری از چنین بیماری‌هایی دارد. ورزش‌های استقامتی مانند وزنه‌برداری هم مزایای خاص خودشان را دارند. طبق مطالعات جدید، یک ساعت ورزش استقامتی در هفته ۱۵ درصد خطر مرگ و میر را کاهش می‌دهد و علاوه بر این، به کاهش خطر آسیب‌های حدی به ویژه در سنین بالاتر کمک می‌کند. ورزش بنیاد زندگی سالم و عاری ماندن از آسیب در سنین بالاتر است، پس تحرک را حتماً در برنامه‌ی زندگی‌تان بگنجانید!

محافظت‌نکردن از پوست در برابر نور خورشید

لذت بردن از کمی نور خورشید در فصول گرم‌تر سال هیچ ایرادی ندارد. نور خورشید برای تنظیم عملکرد‌های متعدد بدن از جمله ریتم شبانه‌روزی، سطوح انرژی و جذب ویتامین دی بسیار مهم است. با وجود این، افراط در هر کاری بد است و در خصوص قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، عواقب می‌تواند کشنده باشد.

یکی از رایج‌ترین دلایل سرطان سلول سنگفرشی و ملانوما قرارگیریِ بیش از حد در معرض اشعه‌ی UV آفتاب است. در کانادا به تنهایی، هر ساله حدود ۸۰ هزار نفر به سرطان پوست مبتلا می‌شوند و ۸۰ تا ۹۰ درصد این موارد سرطانی با اشعه‌ی UV ارتباط دارند.

راه‌حل این مشکل ساده است: کرم ضد آفتاب. استفاده منظم از ضد آفتاب به طور قابل ملاحظه‌ای نرخ سرطان را کاهش می‌دهد. یک کرم ضد آفتابِ طیف گسترده (محافظ در برابر پرتو UVA و UVB) با SPF حداقل ۳۰ پوست شما را سالم، جوان و عاری از سرطان نگه می‌دارد.

سیگار الکترونیکی (یا ویپ)

آخرین گزینه از فهرست عادات مخرب شاید واضح به نظر برسد، اما نرخ مصرف سالانه آن رو به افزایش است. سال ۲۰۱۱، شمار جهانی مصرف‌کنندگان ویپ از هفت میلیون به ۴۱ میلیون در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت. اگرچه ویپ به اندازه سیگار خطرناک نیست، افزایش خطر ابتلا به بیماری مزمن ریوی و آسم در بین مصرف‌کنندگان مکرر ویپ گزارش شده است.

صنعت ویپ در قیاس با صنعت سنتی تنباکو تحت نظارت نیست. در نتیجه در فرآیند تولید آن ممکن است از مواد شیمیایی با خطرات ناشناخته استفاده شود. در آخر مصرف ویپ کمکی به کاهش اعتیاد به نیکوتین نمی‌کند. از زمان معرفی محصولات ویب به بازار، مصرف نیکوتین میان جمعیت جوان افزایش یافته است. در نظرسنجی ملی مصرف دخانیات بین جوانان که سال ۲۰۲۱ انجام شد، مشخص شد بیش از دو میلیون دانش‌آموز متوسطه و دبیرستانی به طور مکرر سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند. روش‌های سنتی ترک از جمله درمان جایگزین نیکوتین و درمان رفتاری شناختی گزینه‌های به مراتب سالمتری از ویپ هستند.

اگر درگیر یکی از عادات ناسالم این فهرست هستید، برای ترک آن باید با خودتان صبور باشید، چون این کار مسلتزم گذشت زمان است. اگر ثبات داشته باشید می‌توانید عادات مخرب را ترک و سبک زندگی‌تان را عوض کنید.

منبع: الف

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • بسیج تمامی امکانات برای رفع آبگرفتگی‌ها در دزفول