Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمال عرف در نشست خبر امروز شنبه هفتم دی ماه خود با رسانه‌ها گفت: بعد از بررسی صلاحیت‌ها فرصتی برای ارائه گزارش نبود اما اکنون گزارشی از هیات‌های اجرایی ارایه می‌دهم. 

وی ادامه داد: در این مدت تفاسیر مختلفی از عملکرد هیات اجرایی مطرح شد؛ یک دیدگاه معتقد بود هیات های اجرایی به صورت فله‌ای رد کرده و جریانی دیگر اعتقاد به رد صلاحیت سیاسی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: هیات‌های اجرایی مستقل و از بین معتمدین هستند و زمانی که هیات‌های اجرایی کار خود را شروع می‌کنند تمامی فرآیند انتخابات با آنها است. این هیات ها ۸ نفر و دارای ۵ عضو علی البدل هستند و فرماندار و رییس ثبت و اسناد و دادستان هم عضو آن هستند که جمعا ۱۱ نفر می‌شوند. 

عرف خاطر نشان کرد: هیات‌های اجرایی ۱۱۲۳ نفر هستند که ۲۰۸ نفر عضو هیات‌های اصلی و مابقی هیات‌های فرعی هستند. اگر آن ۱۱ نفر ضربدر ۱۱۲۳ شود، تعداد ۱۴۶۰۰ نفر در هیات‌های اجرایی مسولیت دارند و ۸۹۸۴ نفر از معتمدین محلی هستند. 

رییس ستاد انتخابات کشور در مورد نوع حضور معتمدین محلی در هیات‌های اجرایی خاطر نشان کرد: معتمدین حاضر در هیات‌های اجرایی متشکل از ۲۸ درصد کارمند، ۲۱ درصد بازنشستگان، ۱۶ درصد فرهنگی، ۷ درصد کشاورز، ۵ درصد روحانی، ۱درصد استاد دانشگاه، ۱ درصد پزشک و ۲۱ درصد سایر مشاغل (آزاد) است. 

وی با تاکید بر اینکه هیات‌های اجرایی در چارچوب قانون عمل کردند، گفت: برخی افراد محکومیت قطعی داشته اما بازهم آمده و ثبت‌نام کرده اند، برخی افراد مشکل مدرک تحصیلی داشته و عده‌ای از مقامات که وجهه هم داشتند طبق قانون باید در فرجه ۶ ماهه استعفا می‌دادند که ندادند و لذا رد صلاحیت شده‌اند. 

عرف گفت: ۱۳۱۷۵ نفر تایید صلاحیت و ۱۳۳۶ نفر رد صلاحیت شده‌اند؛ عملا قانون برای هیات‌های اجرایی تجدید نظر و اعتراض را در نظر نگرفته و افراد باید به هیات‌های نظارت مراجعه کنند.

ادامه دارد...

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ستاد انتخابات جمال عرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند

به گزارش خبگزاری مهر، دکتر علی اکبر محمدی افزود: این تسهیلات و ارائه وام تحصیلی با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متاهل در راستای سیاست های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواستهای ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

کد خبر 6089570

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!