Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@06:03:41 GMT

برداشت 94 تن عسل در شهرستان بهار

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۶۸۰۱

برداشت 94 تن عسل در شهرستان بهار

اکبری عنوان کرد : در سال جاری از این تعداد کندو علاوه بر برداشت بیش از 94 تن عسل مقدار 1902 کیلو گرم موم و 149 کیلو گرم بره موم و مقدار 1.5 کیلو گرم ژله رویال برداشت گردید.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار در گفتگو با برنا با اعلام این خبر اظهار داشت: شهرستان بهار به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و وجود مراتع و دشت های پوشیده از پوشش گیاهی ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای تولید عسل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر جهاد کشاورزی بهار ادامه داد: زنبور داران این شهرستان با داشتن 10 هزار کلنی زنبور عسل بصورت مدرن مشغول تولید می باشند

اکبری در ادامه عنوان کرد : در سال جاری از این تعداد کندو علاوه بر برداشت بیش از 94 تن عسل  مقدار 1902 کیلو گرم موم و 149 کیلو گرم بره موم و مقدار 1.5 کیلو گرم ژله رویال برداشت گردید

وی افزود : با توجه به برداشت ژل رویال و صادرات آن به کشورهای همسایه ترویج  و ترغیب زنبورداران در این زمینه جهت افزایش درآمد زنبوردار و کمک به ارز آوری و اقتصاد کشور باید آموزش و ترویج لازم برای تولید فرآورده های مربوطه صورت پذیرد

مدیر جهاد کشاورزی بهار در پایان اظهار داشت: برگزاری کارگاه های آموزشی و ترویجی برای زنبورداران به تعداد 500 نفر روز، برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای تحت عنوان تربیت زنبورداران صنعتی درجه دو و تربیت زنبورداران تولید کننده ژل رویال برای 20 نفر روز از مهمترین فعالیت های جهاد کشاورزی برای ارتقای سطح دانش زنبورداران بهاری در سال جاری است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز جهاد کشاورزی درآمد شرایط آب و هوایی فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید عسل دارد.

نوبخت اژدری ۱۱ اردیبهشت در جلسه منتخبین جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید دارد.

اژدری با بیان اینکه در سال گذشته ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل از زنبورستانهای استان برداشت شده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات گردآوری شده، در استان اردبیل بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و میانگین تولید در کلنی های سنتی ۶.۷ کیلوگرم عسل می باشد.

این مقام مسئول افزود: تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات آماری انجام شده ۳ هزار و ۷۱۴ زنبورستان شمارش شده و افراد شاغل در این زنبورستان‌ها ۶ هزار و ۲۴۳ نفر بر اساس تعداد کلنی می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و ۳۵ درصد اشتغال به این بخش مربوط می شود و بیانگر این است که یک سوم اشتغال وابسته به بخش کشاورزی است اما متأسفانه فرهنگ تعاون در این استان زرخیز جای خود را باز نکرده است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • رخ نمایی بهار در طبیعت زیبای روستای فندخت شهرستان زیرکوه
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود