Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول واحد زنبورداری دانشگاه ارومیه گفت: در کنار کار‌های علمی که در ارتباط با زنبورعسل صورت می گیرد، از ناحیه تولیدات زنبور و فروش آن زنبورداری و فعالیت‌های علمی- پژوهشی آن را اداره می‌کنیم.

مختار غفاری، مسئول واحد زنبورداری دانشگاه ارومیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به افزایش تعداد کندو‌های زنبور عسل این دانشگاه گفت: با توجه به نیاز به تعداد بیشتر کندوی زنبور عسل برای کار‌های اصلاح نژادی و کار‌های پژوهشی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، طبق قراردادی که با دانشگاه صورت گرفت اقدام به خرید و افزایش کندو‌های زنبورعسل کردیم؛ بنابراین در کنار کار‌های علمی که در ارتباط با زنبورعسل صورت می گیرد از ناحیه تولیدات زنبور و فروش آن زنبورداری و فعالیت‌های علمی- پژوهشی آن را اداره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفاری تصریح کرد: در دانشگاه همیشه تعدادی کندو وجود دارد، ولی اغلب کندو‌ها در فصل تولید شهد در طبیعت در حال کوچ هستند و در فصل شهد دهی گیاهان عمدتا از مناطق ییلاقی استان آذربایجان غربی، شامل مرگور و مارمیشو برای تولید عسل طبیعی بهره می بریم در این راستا از سال آینده در نظر داریم برای تولید عسل‌های خاص گیاهان مثل عسل کٌنار که در منطقه آذربایجان وجود ندارد، به آن مناطق هم کوچ داشته باشیم.  
مسئول واحد زنبورداری دانشگاه ارومیه با اشاره به تنوع تولیدات زنبور‌های عسل تاکید کرد: معمولا عموم مردم از محصولات زنبور عسل فقط عسل را می‌شناسند و از آن استفاده می کنند؛ در حالی که عسل فقط یک نوع از تولیدات زنبورعسل  است و علاوه بر آن در دنیا به شکل تجاری محصولاتی مانند ژله شاهانه، گرده گل، بره موم و زهر زنبورعسل هم تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود؛ که هر کدام از نظر تغذیه‌ای برای انسان دارای اهمیت به‌سزایی هست و در درمان انواع بیماری‌ها از تولیدات زنبورعسل نیز استفاده می‌شود؛ و هم اکنون ما به تولید تمامی این موارد می‌پردازیم.
وی با اشاره به انواع عسل که شامل عسل‌های تقلبی، عسل تغذیه‌ای و عسل طبیعی است، خاطرنشان کرد: در ارتباط با عسل درست است که از واژه رس کردن بجای شکرک زدن استفاده می‌کنیم. اگر عسل طبیعی گرما ندیده باشد در صورتی که در دمای کمتر از ۱۵ درجه قرار گیرد به ارامی شروع به رس کردن خواهد کرد که کاملا طبیعی است و حالت رس کرده عسل طبیعی از نظر ظاهری شبیه روغن حیوانی خواهد بود. ولی مربا و یا عسل‌های تقلبی شکرک می زنند که با رس کردن کاملا متفاوت و قابل تشخیص است. اگر عسل طبیعی رس بزند، در صورتی که مجددا به آن گرما داده شود به حالت اول برمی گردد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه ارومیه زنبور داری کندو زنبور عسل عسل طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در این جشنواره ۱۰۰۰ گروه برتر از سراسر کشور در ۱۵ رشته و ۳۰ لیگ شرکت دارند. پرورش روحیه کارآفرینی و مهارت آموزی دانش آموزان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

لکوکاپ به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های پژوهش محور دانش‌آموزی در سطح خاورمیانه، هر ساله در دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود. لکوکاپ با ایجاد بستری مناسب، این امکان را به دانش آموزان می‌دهد که در هر رشته‌ای که فعالیت کرده‌اند، خلاقیت و مهارت‌های فرا گرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش آموزان رقابت کنند.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد