Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژنرال ترنس اوشانسی، فرمانده شمالی نیروی نظامی آمریکا در مورد موشک روسی مافوق صوت آوانگارد اظهار نظر کرد و گفت: موشک مافوق صوت آوانگارد می‌تواند در عرض ۱۵ دقیقه اهدافی را در قلب آمریکا مورد اصابت قرار دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آوانگارد (Avangard) یک سلاح بالدار گلایدری است که با کمک یک موشک بالستیک بین قاره ای (RS-18) به ارتفاعات بالای اتمسفر برده می‌شود و سپس از آنجا با سرعتی بیش از ۲۷ برابر سرعت صوت مانند شهاب سنگ به هدف میخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه قابلیت حمل حداکثر ۲ مگاتُن مواد/سلاح هسته‌ای را دارد.

این موشک برخلاف کلاهک‌های موشک های بالستیک قاره پیما ICBM معمولی از اتمسفر جو به طور کامل خارج نمی‌شود. بدنه راکت از مواد کامپوزیتی خاصی ساخته شده که در برابر حرارت ۳ هزار و۶۳۲ درجه فارنهایت مقاوم است. کلاهک آن در امتداد مسیری غیرقابل پیش‌بینی حرکت میکند و قابل شناسایی نیست.

سلاح هایپرسونیک آوانگارد در راستای برنامه جامع روسیه برای ایجاد یک سپر موشکی متشکل از سلاح‌های هسته‌ای توسط پوتین در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. هدف کرملین از این برنامه بی اثر کردن سیستم‌های ضدموشکی آمریکا و استیلای کامل در زمینه مقابله با حملات هسته‌ای و انجام این قبیل حملات است.

کارشناسان نظامی روسیه پیشتر مدعی بودند وجود ده موشک بالستیک قاره پیمای آر ای ـ 28 "سرمت" برای از بین بردن همه جمعیت آمریکا کفایت میکند. سامانه آوانگارد اما از قابلیت های بیشتری در نابود کردن سیستمهای ضد موشکی آمریکا و از بین بردن آمریکا در یک جنگ اتمی تمام عیار برخوردار است.

سیستم دفاعی میدکروز پایگاه‌های زمینی در آلاسکا+کالیفرنیا، پدافند موشکی SM-3، سیستم موشکی تاد (THAAD) و سیستم موشکی پاتریوت PAC-3 از جمله سامانه های پدافند ضد موشکی امریکا برای مقابله با حملات موشک‌های بالستیک/هسته یی است. فرصت واکنش در مقابل یک موشک فراصوت درحدود ۶ دقیقه است!

ایالات متحده اما قراردادی ۹۲۸ میلیون دلاری برای توسعه یک موشک تهاجمی مافوق صوت با قابلیت تغییر مسیر با لاکهید مارتین امضا کرده است. چین هم یک نمونه از راکت گلایدر هایپرسونیک خود بنام Dong Feng 17 را که به گفته پکن پنج برابر سرعت صوت پرواز میکند، آزمایش کرده است.

پوتین میگوید شوروی در دوران جنگ سرد در زمینه طراحی بمب اتمی، ساخت بمب افکن‌های راهبردی و موشک‌های بین قاره‌ای پشت سر آمریکا قرار داشت اما اکنون روسیه در ساخت موشکهای فراصوت دارای کلاهک هسته ای، شکست ناپذیر است./ حسین آقایی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آوانگارد پوتین روسیه هایپرسونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد

رهبر حزب دوباره رفاه ترکیه با اشاره به پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: هدف گیری موشک‌های ایرانی در سایه رادار‌های پایگاه هوایی کوره جیک در ترکیه انجام شد.

به گزارش همشهری آنلاین، فاتح اربکان رهبر حزب دوباره رفاه در خصوص پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: حمله موشکی ایران به اسرائیل با ۱۲۰ موشک بالستیک انجام گرفت که بیش از ۹۰ درصد آنها را سیستم دفاعی اسرائیل مورد هدف قرار داد.

وی افزود: این هدف گیری‌ها در سایه رادار‌های پایگاه هوایی کوره جیک در ترکیه انجام شد.

طی روز‌های اخیر موضوع انتقال اطلاعات پایگاه راداری کورجیک ترکیه به رژیم صهیونیستی و کشور‌های حاضر برای دفاع حملات موشکی ایران بحث برانگیز شده بود. نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترکیه اطلاعات این پایگاه را تنها در اختیار اعضای ناتو قرار می‌دهد و نه اسرائیل.

آمریکا، انگلیس و آلمان که در عملیات آن شب حضور داشتند از اعضای ناتو هستند.

tags # اسرائیل سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است