Web Analytics Made Easy - Statcounter

فروردین ماه سال جاری بود که سیل خانه های روستای مردم « دُم رود» بخش ماژین شهرستان دره شهر را ویران کرد، اکنون صدای آبادانی در این روستا به گوش می رسد و مسجد این روستا نیز با کمک دستگاه های مختلف در حال ساخت است تا مرکز فرهنگی این روستا شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، در سیل ویرانگر فروردین ماه امسال در استان ایلام یکی از مناطقی که دچار خسارت و ویرانی های زیادی  گردید، بخش ماژین  شهرستان دره شهر بود و  از میان روستاهای این بخش،  روستای دُم رود به عنوان آخرین روستای ساحلی بخش ماژین و  در واقع جنوبی ترین روستای استان ایلام، بیشترین خسارات ناشی از سیل به بار آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در روستای «دُم رود» بیشتر خانه های روستا، به علت نزدیکی به ساحل رودخانه، مورد هجوم سیل ویرانگر قرار گرفت و  دچار خسارت های زیادی شدند، از آنجایی که بیشتر خانواده ها و اهالی این روستا، از مددجویان کمیته امداد هستند، در پی سفر رئیس وقت کمیته امداد به روستا، این نهاد برای همه اهالی روستا زمین لازم خریداری و عملیات  ساخت خانه های جدید و جابجایی روستا در مکان جدید آغاز شد.

 

در سفر مهندس فتاح به روستای دُم رود، موافقت شد که با هزینه این نهاد علاوه بر ساخت خانه های جدید برای اهالی این روستا، یک مسجد هم در مکان جدید برای اهالی ساخته شود، این درحالی بود که این روستا قبلا  از نعمت مسجد برخوردار نبود.

 

با گذشت چند ماه از حادثه سیل، ساخت مسکن برای اهالی روستای «دُم رود» با همکاری دستگاه های کمیته امداد، بسیج سازندگی سپاه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  آغاز شد و خانه های روستا و مسجد در حال تکمیل شدن هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام در  این خصوص، اظهار کرد: ساخت مسجد برای اهالی دم رود یکی از درخواست های پیگیرانه این اهالی بود که کمیته امداد برای ساخت این پروژه اعلام آمادگی کرد.

 

«ضیاء رضایی» افزود: این مسجد با متراژ بیش از 150 متر هم اکنون با 50 درصد پیشرفت فیزیکی کار، در مرحله ساخت سقف بوده و همه اعتبار ساخت آن از طرف کمیته امداد تأمین خواهد شد.

 


مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: برنامه ما این است که این مسجد نیز همزمان با اتمام ساخت خانه های اهالی این روستا تکمیل و در اختیار اهالی روستای« دُم رود» قرار گیرد.

 

رضایی به پروژه ساخت مسکن برای اهالی دم رود اشاره کرد و گفت: هم اکنون تعداد 27 واحد مسکونی در مکان جدید و در زمینی به وسعت بیش از 13 هزار متر زمین در بالا دست مکان روستا جهت ساخت مسکن اهالی سیل زده این روستا در حال ساخت است.

 

وی با عنوان اینکه زمین خریداری شده تقریباً به همه اهالی دم رود واگذار شده و ساخت خانه با موافقت رئیس کمیته امداد هم شامل خانواده های مددجوی این نهاد و هم غیر مددجویان شده است.

 


رضایی با بیان اینکه زیر بنای هر یک از واحدهای مسکونی در حال ساخت حداقل 80 متر است، خاطرنشان کرد: در مجموع حدود دو هزار و 300  متر از زمین مذکور صرف احداث خانه برای اهالی این روستا شده و مابقی زمین صرف خیابان و کوچه و فضاهای عمومی شده است.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد نماز جمعه خطبه های نماز جمعه حماسه 9 دی حماسه 9 دی استان بوشهر اردبیل اردبیل اصفهان بخش ماژین سیل مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، ترمیم خط لوله آب شرب، اعلام خسارات سیلاب و اختصاص اعتبار برای ترمیم شبکه آب، بخشی از عناوین این خبر‌ها است.   ترمیم خط لوله آب شرب روستایی در بخش رخ تربت حیدریه   خط لوله آب شرب روستای اسدآباد بخش رخ تربت حیدریه که بر اثر باران شدید و سیل، از منبع اصلی شکسته بود، با تلاش پرسنل آبفای شهر رباط سنگ ترمیم شد.   سرپرست بخشداری جلگه رخ گفت: اکیپ‌های اجرایی و عوامل فنی آبفای رباط سنگ پس از اخذ گزارش شکسته شدن خط انتقال آب شرب روستا، بلافاصله با امکانات لازم در محل حضور یافتند و اقدامات فنی برای ترمیم و مرمت خط لوله آبرسانی روستا را انجام دادند.   رسول بابایی افزود: طی این عملیات جهادی محل آسیب‌دیده خط انتقال آب که به طول ۲۴ متر قطع شده بود، در مدت زمان کوتاهی تعویض و مرمت و آب آشامیدنی ۳۰۰ خانوار روستای اسدآباد با جمعیت بیش از هزار نفر، وصل شد و وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفت.   بررسی میزان خسارات سیلاب در شهرستان فیروزه   جلسه مدیریت بحران شهرستان فیروزه با هدف بررسی میزان خسارات وارده بر اثر سیلاب برگزار شد.    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار فیروزه با اشاره به خسارت ۱۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی به ویژه در روستا‌های سلیمانی، قالیباف و وزیریه، گفت: سیلاب در حوزه دامداری خسارتی نداشته، اما حدود ۲۰ تن آذوقه دام در روستای قالیباف از بین رفته است.   مهدی باغیشنی با بیان اینکه در حوزه‌های زیرساختی برق خساراتی وارد شده، اما ارائه خدمات برق با تعویض تیر برق، برقرار است، افزود: در حوزه راه نیز مشکلی وجود ندارد و بسته بودن محور‌ها به دلیل ورود گل و لای و آب به سطح جاده‌ها بوده که با تلاش مجموعه راهداری پاکسازی شده است.   اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای تعویض شبکه فرسوده آب شرب در خواف    ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل حقوق دولتی، برای تعویض شبکه فرسوده آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان خواف اختصاص یافت.   مهدی عباسپور فرماندار شهرستان خواف گفت: این اعتبار با پیگیری مکرر و با توجه به فرسودگی شبکه آب شرب در برخی از نقاط شهری و روستایی شهرستان خواف که موجب هدر رفت آب می‌شود، تخصیص یافت.

دیگر خبرها

  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • فارسیان، پلکانی به بلندای تاریخ
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین