Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:41:58 GMT

برگزاری آزمون توانمندی تدریس نانو در بهمن ۹۸

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۷۰۹۳

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، منابع آزمون علمی مشتمل بر حدود ۴۰ مقاله از مقالات سایت آموزش فناوری نانو به همراه کتاب محصولات نانو ساخت ایران است، علاقه‌مندان می‌توانند از دی‌ماه لغایت ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ با مراجعه به کارتابل شخصی خود در سایت ستاد نانو در آزمون ثبت‌نام کنند.

شبکه مدرسان فناوری نانو با هدف شناسایی و پرورش متخصصین توانمند با عنوان مدرس نانو، آزمون‌های توانمندی تدریس نانو را برگزار می‌کند، رویکرد این شبکه ایجاد بستری برای آموزش و ترویج علم و فناوری نانو در ایران توسط افراد متخصص و توانمند در دو حوزه فناوری نانو و تدریس است؛ مدرسان نانو از طریق شرکت در آزمون‌های اعلام شده و کسب حدنصاب‎های لازم به عضویت این شبکه در می‎آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شانزدهمین دوره آزمون توانمندی تدریس نانو با رویکردی جدید، بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود. این آزمون مشتمل بر دو مرحله است که مرحله اول جهت ارزیابی علمی و در تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه برگزار می‌شود، این آزمون به صورت ترکیبی چهارگزینه‌ای و تشریحی بوده و به صورت حضوری و در تهران برگزار خواهد شد. منابع این آزمون، حدود ۴۰ مقاله از مجموعه مقالات سایت آموزش نانو به همراه کتاب محصولات نانو ساخت ایران است.

داوطلبانی که حداقل ۷۰درصد از نمره آزمون علمی حضوری را کسب کنند، واجد شرایط ورود به مصاحبه تدریس (مرحله دوم) می‌شوند؛ مصاحبه‌ها به دو صورت حضوری و آنلاین و در هفته اول اسفندماه برگزار خواهد شد. روند برگزاری مصاحبه، مشابه مصاحبه آزمون تدریس نهمین مسابقه ملی، شامل ارائه یک تدریس ده دقیقه‌ای برای مخاطبان دانشجو به صورت عمومی توسط شرکت‌کنندگان و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پرسش و پاسخ با داوران خواهد بود.

توانمندی تدریس، تراز تدریس (الف، ب یا ج) و حوزه تدریس (دانش‌آموزی/دانشجویی) داوطلبان در جلسه مصاحبه و براساس شاخص‌های جلسه مصاحبه (تسلط بر مفاهیم علمی، مهارت‌های فردی و مهارت‌های کلاس‌داری)، ارزیابی و مشخص خواهد شد.

به شرکت‌کنندگانی که حدنصاب‌های لازم را در جلسه مصاحبه کسب کنند، گواهی توانمندی تدریس اعطا می‌شود و این افراد می‌توانند به عنوان مدرس نانو و براساس حوزه تدریس خود (دانش‌آموزی/دانشجویی)، با نهادهای ترویجی فعال نانو در برگزاری رویدادهای آموزشی همکاری داشته باشند.

شرکت‌کنندگان آزمون تدریس

شرکت در آزمون توانمندی تدریس برای عموم علاقه‌مندان آزاد است، همچنین همه مدرسان نانو علاقه‌مند به ارتقای تراز و حوزه تدریس یا تمدید گواهی تدریس خود می‌توانند در این آزمون تدریس شرکت کنند؛ تراز و حوزه اکتسابی در این آزمون، به عنوان تراز و حوزه تدریس مدرسان لحاظ خواهد شد.

تمامی مدرسانی که گواهی تدریس خود را قبل از آزمون شهریور ۹۸ دریافت کرده‌اند و گواهی آن‌ها تا پایان سال ۹۸ اعتبار دارد، جهت تمایل به ادامه فعالیت ضروری است در آزمون تدریس بهمن‌ماه شرکت کنند.

ثبت‌نام در آزمون

علاقه‌مندان می‌توانند در بازه زمانی اول دی‌ماه لغایت ۱۵ بهمن‌ماه از طریق کارتابل شخصی خود در سایت ستاد نانو ( http://profile.nano.ir) در این آزمون ثبت‌نام کنند.

هزینه شرکت در آزمون توانمندی تدریس ۵۰ هزار تومان است و داوطلبان آزمون توانمندی تدریس نانو، پس از ثبت‎نام در آزمون و پرداخت هزینه ثبت‎نام، می‎توانند در آزمون شرکت کنند.

منابع آزمون توانمندی تدریس حدود ۴۰ مقاله از مجموعه مقالات سایت آموزش فناوری نانو است که در ادامه عناوین آن‌ها قید شده است؛ علاوه بر مقالات منتخب، کتاب محصولات نانو ساخت ایران نیز به عنوان منابع آزمون توانمندی تدریس نانو معرفی می‌شود.

برچسب‌ها فناوری نانو ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری نانو ستاد ویژه توسعه فناوری نانو فناوری نانو ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟

اگر علاقه مند به زبان هستید و می خواهید در این زمینه فعالیت کنید یکی از راه های آن تدریس زبان می باشد. برای تدریس زبان به صورت حرفه ای و اصولی در آموزشگاه های مختلف باید با تکنیک های تدریس زبان آشنا باشید.

برای این منظور باید در دوره تی تی سی یا همان دوره تربیت مدرس زبان شرکت کنید و با دریافت مدرک آن به تدریس زبان بپردازید.

معمولا این دوره به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شوند که دارای هزینه متفاوتی می باشند و دوره های آنلاین معمولا هزینه کمتری را خواهند داشت. رنج قیمتی این دوره ها در حالت آنلاین برای کلاس گروهی مبلغی حدود ۳ میلیون تا ۵ میلیون بسته به آموزشگاهی که در آن می خواهید دوره شرکت نمایید متغیر است.

چه سطحی از زبان برای شرکت در دوره تی تی سی نیاز است؟

برای شرکت در این دوه ابتدا باید تعیین سطح شوید و حداقل سطح مورد نیاز برای شرکت در دوره تی تی سی سطح متوسط می باشد اما باید به خوبی به این سطح زبان مسلط باشید.

اگر سطح مناسب را نداشته باشید می توانید در دوره های جنرال زبان شرکت کنید و با رسیدن به سطح مورد نظر در این دوره شرکت کنید.

دوره آنلاین یا حضوری تی تی سی؟

دوره تی تی سی به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود. شاید این سوال برای تان پیش آمده باشد که کدام دوره بهتر است؟ جواب این سوال بستگی به شرایط شما دارد.

اگر قادر به شرکت در دوره حضوری هستید می توانید در این دوره شرکت کنید اما اگر امکان شرکت در دوره حضوری را ندارید دوره آنلاین را انتخاب کنید.

در دوره آنلاین شما برای تدریس در هر دو حالت حضوری و آنلاین آماده خواهید شد و با ابزارهای تدریس آنلاین و پلتفرم های تدریس آنلاین نیز آشنا می شوید و این دوره از لحاظ سطح برگزاری هم سطح دوره حضوری می باشد در نتیجه دوره آنلاین شما را همانند دوره حضوری به خوبی برای تدریس آماده خواهد کرد.

مدارک لازم برای شرکت در دوره TTC

برای شرکت در دوره TTC باید ابتدا از یک سطح زبانی حداقلی برخوردار باشید. معمولا افراد از سطح متوسطه به بالا می توانند در این دوره شرکت نمایند.

نکته دیگر تسلط و درک شما از زبان انگلیسی و مطالب می باشد تا بتوانید آن ها را به خوبی تدریس نمایید. در نتیجه ممکن است شما در برخی از مهارت ها سطح خوبی داشته باشید اما در برخی دیگر خیر در نتیجه باید بتوانید تمامی سطوح را به میزان مناسب ارتقا دهید و زبان انگلیسی را براساس قواعدی که دارد به خوبی درک نمایید.

از این رو داشتن مدرک دانشگاهی ضروری نمی باشد اما داشتن یک مدرک زبان چه دانشگاهی و چه از موسسات می تواند نشان دهنده میزان تسلط شما بر روی زبان انگلیسی باشد.

نحوه برگزاری کلاس های TTC

دوره TTC به صورت کاربردی و عملی برگزار می شود. بخشی از کلاس به آموزش مسائل تئوری پرداخته خواهد شد و در بخش دیگر شما باید آموزه های خود را به صورت عملی و به عنوان یک معلم اجرا نمایید. اینکار به شما کمک می کند تا بتوانید در طول دوره با نحوه تدریس و روش های مختلف برای آموزش مهارت های مختلف زبانی آشنا شوید و اشکلات خود را رفع نمایید.

دوره TTC اگر دارای بخش عملی یا دمو نباشد، دوره مناسبی برای شرکت نمی باشد. در نتیجه شما در طول دوره به ارائه چندین دمو برای مهارت های مختلف خواهید پرداخت و خود را محک خواهید زد و استاد دوره با بررسی عملکرد شما به شما کمک خواهد کرد تا روند خود را بهبود ببخشید.

مدت زمان دوره TTC چقدر است؟

معمولا دوره TTC در مدت ۲ ماه بستگی به نحوه برگزاری، برگزار می شود. دوره TTC موسسه دهخدا به صورت گروهی در ۱۸ جلسه و به صورت خصوصی در ۷ جلسه برگزار خواهد شد.

مدرک پایان دوره TTC

مطمئنا در پایان دوره TTC به شما مدرکی اعطا خواهد شد و موسسات از افراد برتر دعوت به همکاری خواهند و یا اینکه می توانید با این مدرک به موسسات دیگر مراجعه کنید و با دادن مصاحبه شروع به تدریس زبان انگلیسی نمایید.

مدارک ارائه شده توسط موسسه زبان دهخدا مورد تایید وزارت آموزش و پرورش بوده و همچنین این موسسه همواره از افراد برتر دوره برای همکاری استفاده می کند.

هزینه دوره تی تی سی در موسسه زبان دهخدا

برای شرکت در دوره تی تی سی موسسه زبان دهخدا برای کلاس های آنلاین گروهی هزینه هر ترم ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده و برای کلاس های آنلاین خصوصی جلسه ای ۶۳۰ هزار تومان است. برای کلاس حضوری باید به این هزینه ها ۱۰ درصد اضافه شود.

آیا مدرک دوره تی تی سی بین المللی است؟

دوره تی تی سی که در موسسات مختلف برگزار می شود برای تدریس در هر موسسه ای در ایران معمولا مناسب است اگر بتوانید توانایی های خود را به خوبی اثبات نمایید.

اما برای دریافت مدرک بین المللی تدریس باید در دوره های CELTA و DELTA شرکت کنید که برای این کار باید دارای سابقه تدریس باشید. از این رو برای شروع فعالیت ابتدا باید مدرک تی تی سی را دریافت کنید و سپس به کسب تجربه تدریس در آموزشگاه ها بپردازید و بعد از چند سال می توانید برای کسب مدرک بین المللی اقدام نمایید.

کد خبر 749072

دیگر خبرها

  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک