Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@09:52:13 GMT

اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۰ آزمایش می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۷۱۹۲

اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۰ آزمایش می‌شود

کریوروچکا معاون وزیر دفاع روسیه گفت: آزمایشات اولیه به روی سامانه موشک‌های ضد هوایی "اس-۵۰۰" از سال ۲۰۲۰ آغاز و تحویل نخستین نمونه آن به نیروهای مسلح این کشور برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری «تاس»، "آلکسی کریوروچکا" معاون وزیر دفاع روسیه امروز(شنبه) در مصاحبه با روزنامه «کراسنایا زوزودا» (نشریه داخلی وزارت دفاع روسیه) اعلام کرد که آزمایشات اولیه به‌روی سامانه موشک‌های ضدهوایی "اس-500" از سال 2020 آغاز و تحویل نخستین نمونه تولید انبوه آن برای سال 2025 برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لازم به یادآوری است،سامانه دفاع ضدهوایی "اس-500" برای مقابله با حملات موشک‌های بالستیک دارای برد متوسط ​​طراحی شده است؛ این سیستم همچنین قادر خواهد بود موشک‌های مافوق صوت با سرعت حداکثر 7 کیلومتر در ثانیه را نیز هدف قرار دهد.

این مقام نظامی همچنین گفت که طبق برنامه دولتی تأمین تسلیحاتی، تحویل سامانه پدافند ضدهوایی "ویتیاز" تا سال 2027 تحقق خواهد یافت.

علاوه بر این، معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که تحویل 74 فروند هواپیمای راهبردی سوخو-57 به نیروهای مسلح این کشور در دو مرحله انجام خواهد شد.

به گفته وی، اولین هواپیماها با موتورهای نسل چهارم خریداری می‌شود و تحویل آن‌ها برای اواسط سال 2020 برنامه‌ریزی شده است.

این مقام توضیح داد: پس از اتمام اقدامات برای آزمایش آن با موتور نسل پنجم، در مرحله دوم تحویل نمونه‌های این جنگنده با افزایش راندمان سوخت و کاهش هزینه‌های چرخه عمر آغاز خواهد شد.

"آلکسی کریوروچکا" در این مصاحبه، همچنین گفت که وزارت دفاع روسیه در نظر دارد تا سال 2027 قراردادی دولتی برای تأمین بیش از 100 فروند بالگرد جنگی از نوع "کا-52" برای نیروهای مسلح منعقد کند.

به گفته معاون وزیر دفاع، به موازات آن، کار برای نوسازی بالگردهای "کا-52" در حال انجام است و برنامه‌ریزی شده که در سال 2022 تکمیل شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون وزیر دفاع روسیه آزمایش اس 500

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، الکساندر دکرو نخست وزیر بلژیک جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با «لودوین ددوندر» وزیر دفاع این کشور با اعلام این خبر گفت که بروکسل سود دارایی‌های مسدودشده را برای کمک به دفاع اوکراینی‌ها در مقابل روس‌ها صرف خواهد کرد.

ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

تعداد جنگنده‌هایی که بروکسل به اوکراین می‌دهد، مشخص نیست اما وزیر دفاع بلژیک گفت که انتقال اف-۱۶ به کی‌یف «بزودی» انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارسال این جنگنده‌ها تا پایان سال جاری میلادی انجام می‌شود، افزود که این اقدام امنیت بلژیک را در مخاطره قرار نخواهد داد.

حاجه لحبیب وزیر خارجه بلژیک نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بلژیک با ارسال اف-۱۶ و کمک مالی بیشتر به تقویت توان دفاعی اوکراین کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمک به اوکراین به معنای «حفاظت از خودمان است» افزود: اوکراینی‌ها برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی خود به کمک نیاز دارند. ۹۷ درصد حملات روسیه ساختمان‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

در همین حال، مادرید جمعه اعلام کرد که اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سامانه «پاتریوت» یا سایر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای اوکراین افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم