Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهش جدیدی نشان می‌دهد ۴۱ مورد کشتار جمعی در ایالات متحده طی سال ۲۰۱۹ میلادی رخ داده است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، فقط ۱۹ روز برای قاتل آمریکای کافی بود تا اولین کشتار جمعی را با تبر علیه اعضای خانواده‌اش کلید بزند. این، سرآغاز سال ۲۰۱۹ میلادی بود که حالا در پایان آن مشخص شده رکورد بیشترین تعداد کشتار جمعی را در پنجاه سال گذشته به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهش جدیدی که با استفاده از پایگاه داده آسوشیتدپرس، یو اس اِی تودی و دانشگاه Northeastern انجام شده نشان می‌دهد ۴۱ مورد کشتار جمعی در ایالات متحده طی سال ۲۰۱۹ میلادی رخ داده که ۳۳ مورد از آن با سلاح گرم انجام شده (بقیه با چاقو، تبر و آتش) و ۱۸ مورد از سوی فرد نسبت به خویشاوندانش صورت گرفته است. خانه، رستوران و محل کار، مدرسه، کلوپ و هر جای دیگری که تصور کنید، در آمریکا شاهد کشتارهای جمعی بوده است که طبق تعریف رایج شامل دست‌کم چهار قربانی می‌شود (بدون احتساب قاتل که معمولاً در صحنه کشته می‌شود).

در مجموعِ این کشتارهای جمعیِ بالای چهار نفر، ۲۱۰ یا ۲۱۱ نفر کشته شده‌اند که بسیاری از آنها خبرش در گوشه و کنار منتشر شده و افکار عمومی را جریحه‌دار نکرده چون فقط ۹ مورد از آنها در مکان‌های عمومی رخ داده؛ اما همگی در کنار هم یک واقعیت تلخ را شکل داده‌اند: آمریکا رکوردِ تعداد کشتار جمعی را در تاریخ خود شکسته است. بگذریم که در تعداد «قربانیانِ» کشتار مسلحانه، همچنان سال ۲۰۱۷ با ۲۲۴ کشته رتبه اول را دارد.

یو اس اِی تودی نوشته است «عمده این کشتارها شامل مواردی است که قاتل و مقتولان همدیگر را از پیش می‌شناخته‌اند، یعنی مشاجره خانوادگی یا خشونت اعضای باند مواد مخدر و افرادِ دارای کینه نسبت به همکاران ویا خویشان؛ با این حال در اکثر مواقع اینکه چه چیزی عامل اصلیِ تبدیل خشم به کشتار بوده مانند یک راز باقی مانده است». برای مثال در ژانویه ۲۰۱۹ که مرد ۴۲ ساله با تبر به جان مادر، پدرخوانده، معشوقه و دختر ۹ ماهه خود در اورگان آمریکا افتاد، واقعاً چه چیزی توانسته بود وی را به این کار راضی کند؟

جالب است که حتی قوانینِ محدودکننده نیز نتوانسته دست و پای آمریکاییان را برای قتل مردم ببندد. کالیفرنیا که یکی از محدودکننده‌ترین قوانین را در مورد سلاح گرم دارد، با ۸ مورد کشتار جمعی در صدر ایالت‌ها قرار گرفته است.

چرا این همه کشتار؟

مثل همیشه بحث از متمم دوم قانون اساسی در مورد حق مردم در حمل آزادانه سلاح و همچنین گشترش فیلم‌هایی است که خشونت عریان را به روی پرده می‌برد. اما به نظر می‌رسد این همهِ داستان نیست: نفرتی که بر اثر شکاف‌های قومی و مذهبی در ایالات متحده تعمیق شده، راه را برای کشتارهای بیشتر باز کرده است.

جیمز دِنسلی با اشاره به همزمانیِ رشد خودکشی و دیگرکشی، می‌گوید «وارد عصر کشتارهای بزرگ و مسلحانه شده‌ایم که محصول مشترک خشم و زمانهِ ناامید است». وی چند موج از کشتارهای بزرگ را در آمریکا از هم تفکیک کرده: در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ شاهد ظهور قاتل‌های سریالی هستیم، در دهه ۱۹۹۰ کشتار در مدارس و کودک‌ربایی راه افتاد و دهه ۲۰۰۰ نیز تروریسم. حالا عصر «کشتارهای مسلحانه» است.

وی نگران است که این کشتارها همچون دور باطل، خشم و کینه عده‌ای که با قربانیان همذات‌پنداری می‌کنند را برانگیزد و آنها را وادار به اقدام متقابل کند و این وضعیت یک فاجعه دیگر را رقم بزند و باز ... : «البته هنوز احتمالش کم است اما اگر رخ دهد بسیار خطرناک است».

برای مثال بزرگترین کشتار در سال جاری مربوط به پاتریکِ ۲۱ ساله است که ۲۲ نفر را در الپاسو کشت و می‌گفت می‌خواسته هر چه مکزیکی که می‌تواند به درک بفرستد! تکرار وقایعی این چنین ممکن است موجی از خشونت را از سوی مهاجران و لاتین‌تباران علیه سفیدپوستان رقم بزند، کمااینکه نفرت‌پراکنی دولت آمریکا علیه مسلمانان به قتل مسلحانه سه نفر از نیروهای نظامی آمریکایی از سوی یک سرباز عربستانی در یک پادگاه واقع در کالیفرنیا منجر شد.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: ایالات متحده کشتار جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاله غریط استعفا داد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله غریط معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی لینکدین نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

کد خبر 847245 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد