Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:47:14 GMT

قرائتی: علم بدون تقوا فاقد ارزش است

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۷۴۵۷

قرائتی: علم بدون تقوا فاقد ارزش است

حجت الاسلام محسن قرائتی در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل که امروز شنبه با حضور رئیس نهضت سواد آموزی و جمعی از مدیران و معاونین این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: علم و سواد باید برای کشور مفید و کاربردی باشد تا جامعه از مزایا و فواید آن بهره مند شود.
وی تصریح کرد: مشکل جامعه امروز، در خصوص علم و دانش نیست بلکه عدم مهارت آموزی معضل بزرگ جامعه به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرائتی افزود: علم بدون منفعت و سودمندی علاوه بر بی فایده بودن مشکلاتی را برای جامعه به همراه دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: علمی برای جامعه مفید است که علاوه بر مهارت آموزی، دینداری، تقوا و تزکیه را نیز توام با یکدیگر داشته باشد.
رییس ستاد اقامه نماز یادآور شد: سوادآموزی باید همراه با نماز و قرآن آموزی باشد. ، بر اساس گفته های قرآنی، ایمان و اخلاق در اولویت قرار گرفته و سپس تحصیل انجام شود.
قرائتی گفت: امام راحل با اخلاص و معنویت خود، تمامی جهان را تکان داد و موجب تغییر شد.
در پایان این مراسم سه نسخه صحف قرآنی که با دست خط نوسواد آموزان نوشته شده بود به نجف، کربلا و مشهد، یک نسخه صحف به حرم امام راحل و یک نسخه هم به دفتر مقام معظم رهبری اهدا شد.
هفتم دی سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام راحل و از پنجم تا ۱۱ دی هفته سوادآموزی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها محسن قرائتی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی حرم امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محسن قرائتی حرم امام خمینی ره محسن قرائتی حرم امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه داروهایی که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند (داروهای OTC) را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر راضیه کشاورز ملکی با اشاره به هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه فضای مجازی، عدم‌اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی را از دلایل موثر در مصرف بالای داروهایی دانست که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند.

به گفته وی، این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده، تاثیر بیشتر و بهبودی سریعتر است، یک باور غلط می باشد و هیچوقت نباید داروهای OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوزهای بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده، استفاده کرد. اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد و اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه داروهای OTC ادامه پیدا کند، حتما عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

این کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سلامت غذا و دارو همچنین توجه به فرهنگ‌سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه‌ شده، طولانی‌تر از زمان توصیه‌شده و بدون توجه به هشدارها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این داروها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این‌باره آموزش‌های دقیق و فرهنگسازی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مردم نباید تصور کنند که این داروها خطرات و عوارض کمی دارند. مهم نحوه مصرف آنهاست که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز ملکی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو براساس دستورالعمل‌های روی برچسب، طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروسازی که در داروخانه حضور دارد، می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی