Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین موسوی رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس در جلسه‌ای با حضور قضات ویژه شورای حل اختلاف شیراز با اشاره به ضرورت آزادی زندانیان نفقه، اظهار کرد: بازنگری در پرونده زندانیان مهریه‌ای که تمکن مالی برای پرداخت مهریه ندارند، مورد تاکید دستگاه قضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به کاهش جمعیت زندانیان شورای حل اختلاف استان با پذیرش درخواست اعسار، گفت: آماز زندانیان شورا‌های استان در آبان ماه پارسال یک هزار و ۱۹۸ نفر بوده که تا پایان آبان ماه امسال به ۴۰۳ زندانی کاهش یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تصریح کرد: با این حال جمعیت زندانیان مهریه در استان فارس بسیار کم است بخصوص با شرایط پذیرش اعسار در محاکم قضایی، این تعداد از ۴۸ زندانی مهریه در خرداد ماه سالی جاری به ۱۵ نفر تا پایان آذر ماه تقلیل یافته است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس با تاکید بر اهمیت حضور قضات در زندان بیان کرد: بازدید همه قضات بویژه قضات ویژه شورا‌های حل اختلاف از زندان مساله بسیار مهمی است و ضروری است که با همکاری مددکاران زندان موضوع طرح دعوی اعسار به همه زندانیان اعلام شود.

او از قضات ویژه شورا خواست تا با تشکیل جلسه در ستاد دیه استان و دعوت از محکوم لهم و حضور محکوم له و نیز همکاری ستاد دیه، زمینه آزادی هر چه بیشتر زندانیان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای حل اختلاف آزادی زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورا هم در نشست امروز درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ به اعضای شورا گزارش می‌دهد.

علیرضا نادعلی افزود: بررسی یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب هم در دستور کار دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی لوایح اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب هم از دیگر دستورکار‌های نشست امروز شورای شهر تهران است.

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا