Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه FATF بهانه‌ای شده که دولت هر گونه ناکامی اقتصادی و بی تدبیری در برابر مشکلات اقتصادی را به گردن آن بیندازد، گفت: اگر دولت می‌تواند تضمین دهد که با پذیرش FATF تحریم‌ها برداشته و مشکلات معیشتی حل می‌شود، تصویب آن را می‌پذیریم.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین‌الملل ، با اشاره به تلاش دولت و رسانه‌های حامی‌اش برای تصویب لوایح FATF اظهار داشت: از تعداد ۴۲ لایحه‌ای که آنها اعلام کرده بودند اکنون دعوا سر سه یا چهار بند آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما چون یک کشور مستقل هستیم، ضرورت ندارد بعضی از قوانین که در داخل کشور تصویب می‌شود، حتماً با قوانین بین‌المللی تطبیق پیدا کند و FATFهم یک قانون بین المللی نیست بلکه مجموعه ای از کشورها یک پیمان مالی را با توافق بانک‌های‌شان امضا کرده‌ و پیگیری می‌کنند.

کنعانی‌مقدم ضمن اشاره به اینکه انداختن همه ضعف‌ها و مشکلات اقتصادی به گردن نبود FATF یک فرافکنی است، تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی‌مان را شکل دهیم و یک قدرت اقتصادی باشیم، قطعاً می‌توانیم در مقابل شرایط و چارچوب‌هایی که دیگران برای ما تعیین می‌کنند مقاومت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه FATF بهانه‌ای شده که دولت هرگونه ناکامی اقتصادی و بی‌تدبیری در برابر مشکلات اقتصادی را به گردن آن بیاندازد گفت: برای مثال در مورد بنزین آیا این اجبار FATF بود که این اقدام را انجام دهیم؟ اگر دولت این سوال را پاسخ دهد می‌توان در مورد مسائل دیگر هم بحث کرد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه ریختن طلا به بازار و گران کردن دلار چه ربطی بهFATF دارد بیان داشت: ربطی نداشت و بخشی از اقتصاد کشور را تحت تأثیر تصمیمات داخلی قرار دادند و به نظر می رسدFATF یک بهانه است و برای اینکه بهانه هم از دست برخی گرفته شود سوال من این بود که چه تضمینی وجود دارد که اگر FATF را پذیرفتیم تحریم ها برداشته و مشکلات معیشتی و اقتصادی‌مان حل می‌شود. اگر دولت می‌تواند چنین تضمینی بگیرد و اشکالی ندارد ماFATF را می‌پذیریم.

منبع: فردا

کلیدواژه: کنعانی مقدم دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است


به گزارش صدای ایران از انتخاب،آسوشیتدپرس در گزارشی تفصیلی به بررسی تأثیر تحریم‌های اقتصادی بر فعالیت‌های قالی‌بافان سنتی در ایران پرداخته است که با چالش‌های زیادی مواجه هستند.

به نوشته این خبرگزاری، بازار تاریخی کاشان در مرکز ایران، با فرش‌های ابریشمی نفیس خود در جهان شناخته می‌شود، اما به دنبال فروپاشی توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی با قدرت‌های جهانی، و افزایش تنش‌های گسترده با غرب، بافندگان این قالی‌ها برای فروش محصولات خود دچار مشکل هستند.

بر اساس آمار گمرک دولتی ایران، صادرات فرش این کشور که دو دهه قبل بیش از دو میلیارد دلار بود، در سال گذشته خورشیدی به کمتر از ۵۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

این خبرگزاری نوشت: با توجه به شرایط ایران، گردشگران خارجی کمتری به این کشور سفر می‌کنند، و از طرفی، به دلیل مشکلات انجام معاملات بین‌المللی، فرش‌های ایرانی به فروش نمی‌رسند.

به گفته علی فائز، صاحب یک مغازه فرش‌فروشی در بازار کاشان، آمریکایی‌ها از بهترین مشتریان فرش ایرانی بودند که اشتیاق فراوانی برای خرید این کالای لوکس داشتند، و در گذشته فرش‌های زیادی می‌خریدند.

صنعت قالی بافی کاشان در فهرست «میراث فرهنگی ناملموس جهانی» یونسکو به ثبت رسیده است.

بسیاری از بافندگان فرش‌های ایرانی، زن هستند و مهارت‌های لازم برای آفرینش این محصول سنتی نسل به نسل منتقل می‌شود. بافت یک فرش نفیس فرآیندی پیچیده دارد و ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

این خبرگزاری در بخشی از گزارش خود نوشت: گردشگران غربی و خارجی برای دهه‌ها بهترین مشتریان فرش‌های ایرانی بودند و در سفر خود به این کشور فرش‌های نفیس را به‌عنوان یادگاری یا سوغاتی می‌خریدند.

در بیش از چهار دهه گذشته، واردات فرش ایران به آمریکا چند بار توسط دولت‌های مختلف ایالات متحده ممنوع و آزاد شده است. پس از فروپاشی برجام، ورود فرش‌های ایرانی به ایالات متحده بار دیگر قدغن شد.

ممنوعیت واردات فرش ایران به آمریکا، از بهترین بازار‌های جهانی این کالای لوکس، ضربه سنگینی برای قالی‌بافان ایرانی محسوب می‌شود.

به گفته عبدالله بهرامی، رئیس سندیکای ملی تولیدکنندگان فرش دستباف، ارزش صادرات سالانه فرش ایران به آمریکا پیش از تحریم حدود ۸۰ میلیون دلار بود.

کاهش مسافرت گردشگران آمریکایی و اروپایی به کاشان یکی از دلایل دیگر وضعیت بد اقتصادی قالی‌بافان است. با توجه به شرایط کنونی در ایران و منطقه، تقریبا ورود این گردشگران به کاشان که بهترین مشتریان فرش ایرانی هستند، تا حد زیادی متوقف شده است.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم