Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صالحی روز شنبه در نشست بررسی عملکرد شوراهای حل اختلاف هرمزگان اظهار داشت: در این مدت در مجموع تعداد ۴۰ هزار و ۸۷ پرونده در این شوراها مورد بررسی قرار گرفته که از این شمار ۲۷ هزار و ۸۷۷ پرونده قابل صلح و سازش بوده است.

وی ادامه داد: با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان از مجموع پرونده‌هایی که امکان صلح و سازش در آنها وجود داشته ، تعداد ۹ هزار و ۳۷۲ فقره معادل ۳۴ درصد پرونده‌های ورودی با صلح و سازش مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری هرمزگان ترویج فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه را یکی از رویکردهای مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: باید پرونده‌های کیفری و حقوقی که قابلیت صلح و سازش دارند به شورای حل اختلاف ارجاع و مردم را به سمت صلح و سازش تشویق و هدایت کنیم.

صالحی بیان داشت: شوراهای حل اختلاف با جلوگیری از ورود حجم زیادی از پرونده‌ها به محاکم قضایی، فرصت بیشتری را برای قضات به منظور رسیدگی به پرونده‌های پیچیده تر فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با تقویت کمی و کیفی شعبه‌های صلحی شورای حل اختلاف در زندان و بازداشتگاه های استان می‌توان کاهش جمعیت کیفری را رقم زد.

رییس کل دادگستری هرمزگان در این نشست برلزوم جلوگیری از زندانی شدن محکومان مهریه، تأکید و گفت: افرادی که توان پرداخت مهریه خود را ندارند باید تعیین تکلیف شوند و از زندانی شدن این دسته از محکومان به جد خودداری شود.

برچسب‌ها دادگستری هرمزگان شورای حل اختلاف قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری هرمزگان شورای حل اختلاف قوه قضاییه دادگستری هرمزگان شورای حل اختلاف قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه اظهار کرد: در جریان پویش «به عشق علی (ع) می‌بخشم» که طی مدت ۶۸ روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به اجرا در آمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در ۸۵ پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور رضایت حاصل شد.

وی افزود: ۳ هزار و ۴۳۳ نفر نیز در قالب این پویش از زندان آزاد شدند و ۳۸۳ نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.

کد خبر 6086332

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی