Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمار تلفات انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در پایتخت سومالی، که صبح امروز به‌وقوع پیوست، دست‌کم به ۱۰۰ کشته افزایش یافته است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، یک نهاد بین‌المللی فعال در سومالی اعلام کرد که شمار کشته‌شده‌های حادثه انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در جنوب غربی موگادیشو به دست‌کم 100 نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت اطلاع‌رسانی سومالی نیز اعلام کرد، بمب‌گذاری خودرویی در نزدیکی یک مقر ایست و بازرسی پلیس در بزرگراه منتهی به شهرک «آفگویه» در موگادیشو، به کشته شدن بیش از 100 نفر از جمله 17 پلیس، 4 تبعه خارجی و بسیاری از دانش‌آموزان در حال تردد از این مسیر منجر شد.

پیش از این، «عبدالقادر عبدالرحمن» مدیر خدمات اورژانس در موگادیشو اعلام کرده بود که در نتیجه انفجار یک کامیون در موگادیشو دست‌کم 76 تن کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شده‌اند.

برخی مسئولان در سومالی اعلام کردند که کامیون بمب‌گذاری شده، صبح امروز نزدیکی یک ایست و بازرسی شلوع در پایتخت منفجر شد که در نتیجه آن، ده‌ها تن از جمله زنان و کودکانی کشته و یا زخمی شدند.

منابع امنیتی نیز اعلام کردند که در میان قربانیان این حادثه، 4 تبعه تُرک وجود دارد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است ولی معمولا گروه تروریستی «الشباب»، که با القاعده در ارتباط است، دست به چنین عملیات‌هایی می‌زند. این گروه تندرو سال‌هاست که از پایتخت سومالی بیرون رانده شده است ولی عناصر آن به حملات‌های‌شان به مناطقی مشخص از جمله مراکز ایست- بازرسی و هتل‌ها در این شهر ساحلی ادامه می‌دهند.

حادثه تروریستی امروز بار دیگر به نگرانی‌ها درباره میزان آمادگی نیروهای سومالی برای به عهده گرفتن مسئولیت تامین امنیت این کشور طی ماه‌های آینده دامن زده است.

این دومین حادثه تروریستی در موگادیشو طی چند روز اخیر محسوب می‌شود. هفته گذشته نیز طی انفجاری نزدیکی مقر ریاست‌جمهوری در پایتخت، که الشباب مسئولیت آن را بر عهده گرفت، دست‌کم 10 نفر جان‌شان را از دست دادند و 11 نفر دیگر مجروح شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گروه تروریستی الشباب رویترز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد

ایسنا/خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تردد در محورهای استان در تعطیلات پیش رو، بر لزوم رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

سرهنگ سعید رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آغاز بارندگی در محورهای کوهستانی مانند تاراز، اندیکا و ایذه رانندگانی که در این مسیرها تردد دارند توجه کنند احتمال وقوع سیلاب در مسیل‌ها و ریزش کوه در این محورها وجود دارد و باید مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و شب تردد نداشته باشند.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در آخر هفته، حجم ترددها در حال افزایش است و روز شنبه هم تعطیل است و در چنین تعطیلاتی، ترددها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: همیشه بیشترین کشته های تصادفات در حوادثی است که در روزهای پنجشنبه و جمعه رخ می‌دهد و بنابراین از رانندگان می‌خواهیم با رعایت سرعت ممطئنه، توجه به جلو و پرهیز از عجله و شتاب بی مورد رانندگی کنند.

رحیمی بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر زمان جمع‌آوری محصول کشاورزان است، تصادفات بسیار زیادی مربوط به صنف کشاورزان که اغلب موتورسوار هستند رخ می‌دهد. دو روز پیش در حوادث ترافیکی خوزستان ۱۱ کشته داشتیم که بخش اعظمی از این کشته ها خدمات کشاورزی و مربوط به صنف برداشت محصولات کشاورزی بوده است و این مساله ضرورت آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی توسط متولیان امر به کشاورزان و کسانی که برداشت محصول را انجام می‌دهند را نشان می دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب
  • یک روزنامه‌نگار بر اثر انفجار بمب در پاکستان کشته شد
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بازخوانی یک جنایت
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت