Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@19:15:47 GMT

هشدار پیری جمعیت در کرمان

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۷۹۸۷

هشدار پیری جمعیت در کرمان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان ظهر امروز در دیدار مدیرکل و تعدادی از کارکنان ثبت احوال با تبریک هفته ثبت‌احوال در کشور گفت: خدمت در اداره ثبت احوال صادقانه و بی سر و صدا است.

او با بیان اینکه ثبت‌احوال در کشور بسیار اهمیت دارد و مادر سایر سرویس‌ها و خدمات در کشور است گفت: همه ما می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم و ثبت‌احوال یک ابزار لازم و ضروری برای خدمت به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کرمان با بیان اینکه امروز آسیب‌های کاهش نرخ جمعیت کشور را شاهد هستیم گفت: نرخ رشد جمعیتی استان کرمان قابل قبول نیست. دستگاه‌های مربوطه برای افزایش جمعیت و فرزندآوری اقدام کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه هویت افراد برای خدمت‌رسانی لازم است تا بدانیم نیاز‌های این فرد چه چیز‌هایی است که این نیاز‌ها براساس شاخص‌های مختلف تعیین می‌شود افزود: هر خدمتی به مردم نیازمند آمار پایه‌ای دارد و از این جهت ثبت‌احوال جایگاه مهمی در جامعه دارد.

او با بیان اینکه ثبت‌احوال در ترکیب جمعیتی جامعه وظیفه مستقیم ندارد، اما با ارائه آمار دقیق می‌تواند مسیر را مشخص کند گفت: تبیین وضعیت عمومی جامعه توسط مدیران نیازمند آمار دقیق است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه آینده را با آمار دقیق می‌توان شناخت و آن را ترسیم کرد عنوان کرد: هر اظهارنظری بدون وجود آمار دقیق باطل است.

او با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ سال از تاسیس ثبت‌احوال در کشور می‌گذرد و نسل‌هایی رفتند و آمدند گفت: مستندی در جایی وجود ندارد که نسل‌ها در پیوست هویتی ما ثبت شده باشد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه هر فردی باید بتواند که سلسله سند خود و اجداد خود را مستند داشته باشد و نیاز است ثبت احوال در این زمینه ورود کند افزود: کشوری هستیم که خیلی زود تحت تاثیر بعضی از عوامل قرار می‌گیریم که در بعضی اوقات بد است.

او با بیان اینکه در زمانی راحت پذیرفتیم که باید جمعیت کشور کاهش پیدا کند و امروز آسیب‌های آن را می‌بینیم گفت: همه عوامل تلاش کنند تا آمار جمعیتی استان افزایش پیدا کند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و صدا و سیما در این زمینه به‌صورت جدی وارد شوند بیان کرد: نرخ رشد جمعیتی استان کرمان قابل قبول نیست.

او با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی نرخ رشد جمعیتی استان کرمان افزایش پیدا کند گفت: گزارش سالی یکبار ثبت‌احوال کارگشا نیست و حتی روزانه باید این گزارش را داد و در جامعه جریان‌سازی کرد.

نرخ رشد جمعیتی استان کرمان قابل قبول نیست.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه اخبار سیاسی ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای مرکز آمار کشور نشان می‌دهد که استان سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور محسوب می‌شود. نرخ تورم ماهانه این استان در آمار اعلامی ۳.۶ درصد و نرخ تورم سالانه ۳۶.۳ درصد اعلام شده است.

استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تعامل خوب بین کبه، تولیدکنندگان، مسئولان و مردم در استان باعث شده تا سمنان یکی از کمترین میزان تورم‌ها را در کشورمان داشته باشد، گفت: در زمینه تورم سمنان در زمره پنج استان آخر است.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه نرخ تورم سالانه استان طبق اعلام مرکز آمار کشور ۳۶.۳ درصد است، تاکید کرد: تنها چهار استان کشور مانند سیستان و بلوچستان، تهران، بوشهر و زنجان دارای تورمی کمتر هستند.

وی با بیان اینکه تورم خوراکی‌ها در استان سمنان ۳۲.۸ درصد بوده است، تاکید کرد: در این شاخص سمنان بعد از استان قزوین دارای دومین استان با کمترین میزان تورم خوراکی و آشامیدنی است.

استاندار سمنان گفت: تورم غیرخوراکی ها و خدماتی‌ها هم در استان سمنان ۳۹.۲ درصد از سوی مرکز آمار کشور اعلام شده در صورتی که میانگین کشوری نزدیک بیش از ۴۰ درصد است.

کد خبر 6097769

دیگر خبرها

  • اعضای بدن شما چند سال دارند؟
  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • صدور هشدار زرد هواشناسی استان کرمان با پیش‌بینی وزش باد و گرد و خاک
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور