Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سکوهای C وD طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با اشاره به بارگیری آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی از صدرای بوشهر گفت: با نصب آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی برداشت گاز از این فاز روزانه به ۵۶ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد. ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، رضا غریبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از بارگیری آخرین سکوی فاز 14 پارس جنوبی خبر داد و اظهار داشت: تاکنون سه سکوی فاز 14 پارس جنوبی که به دست توانمند متخصصان داخلی در صدرا ساخته شده بارگیری و نصب و امروز آخرین سکوی این فاز میدان گازی پارس جنوبی بارگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سومین سکوی گازی فاز 14  پارس جنوبی تابستان امسال نصب شد تصریح کرد: سکوی 14B پارس جنوبی با تلاش متخصصان داخلی نصب شد و مطابق با برنامه زمان‌بندی در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

سرپرست سکوهای C وD طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی بیان کرد: سکوی 14D، چهارمین و آخرین سکوی فاز 14 پارس جنوبی است که با نصب آن قادر است روزانه 14.2 میلیون مترمکعب گاز از این میدان مشترک برداشت کند.

غریبی از افزایش برداشت گاز از فاز 14 پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: با نصب و راه‌اندازی آخرین سکوی فاز 14 پارس جنوبی، برداشت گاز از این فاز روزانه به 56 میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

وی، پیشرفت 98 درصدی ساخت عرشه دریایی 14D در صدرای بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت:این سکو 2400 تنی پس از عملیات مهاربندی، به دریا حمل و در موقعیت خود درخلیج فارس در فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی نصب می‌شود.

سومین سکوی گازی فاز 14 پارس جنوبی وارد مدار بهره‌برداری شد برداشت گاز از سومین سکوی فاز 14 پارس جنوبی آغاز شد بوشهر|دومین سکوی دریایی فاز 14 پارس جنوبی نصب و وارد مدار تولید شد

سرپرست سکوهای C وD طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی با بیان اینکه عملیات ساخت، بارگیری و مهاربندی سکوی فاز 14 پارس جنوبی تحت عنوان 14D  توسط متخصصان داخلی انجام شده است افزود: در این سکو 80 کیلومتر کابل‌کشی و 37 هزار اینچ قطر لوله‌کشی انجام و تمامی تجهیزات مکانیکال نصب شده است.

غریبی، سازه‌های جانبی سکوی دریایی 14D را شامل یک پل ارتباطی و یک مشعل با وزن‌های 270 و 110 تن دانست و خاطر نشان کرد: طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی، با هدف تولید روزانه 56.6 میلیون مترمکعب گاز  طراحی شده که به‌وسیله چهار سکو در فاصله 105کیلومتری ساحل کنگان  به وسیله خط انتقال به پالایشگاه خشکی در کنگان منتقل می‌شود.

انتهای پیام/190/ ع

R41363/P1494/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های اخیر باعث افزایش سطح آب در سدهای استان بوشهر شد و برخی از سدها به صورت کاملاً پر شد.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت سد ۴.۵ میلیون متر مکعبی تنگ ارم در شهرستان دشتستان بیان کرد: حجم ذخیره آب سد رئیس علی دلواری در شهرستان دشتستان به ۵۳ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ذخیره ۶ میلیون مترمکعب آب در سد باغان خبر داد و اضافه کرد: حوضچه‌های سد تغذیه مصنوعی و بندهای کنترل سیلاب استان نیز با این بارش‌ها سیراب شدند.

وی از بهبود وضعیت آب‌دهی رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب رواناب در سدهای استان بوشهر ذخیره شد.

کد خبر 6096872

دیگر خبرها

  • هدایت سالانه ۴ میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی اشتهارد
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی