Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطعه اول اقتصادی‌ترین محور ریلی ایران حدفاصل چابهار- زاهدان بعد از یک دهه از شروع پروژه با اذن رهبر معظم انقلاب برای برداشت ۳۰۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی تا پایان دولت به‌ بهره‌برداری می‌رسد. ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار؛ با اذن رهبر معظم انقلاب برای برداشت 300 میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی، قرارگاه سازندگی خاتم‌النبیاء(ص) حالا می‌گوید قطعه اول اقتصادی‌ترین محور ریلی ایران را تا پایان دولت دوازدهم تحویل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس 1350 کیلومتر طول دارد و از سال 1389 شروع شده است؛ این خط چابهار را به محور ریلی سراسری وصل می‌کند. اقتصاددان متفق‌القول می‌گویند ریل بال بندر است، بدون ریل بندر اقتصادی و رقابتی نمی‌شود آن هم بندری در قد و قواره چابهار که کارشناسان اقتصادی و سیاسی می‌گویند تجارت، ترانزیت، صادرات و واردات 80 میلیون ایرانی و 300 میلیون آسیایی در کشورهای اصطلاحاً سی آی اس(CIS) مستقل مشترک‌المنافع در آسیای مرکزی را قرار است در طرح توسعه سواحل مکران یک تنه تامین کند.

زور دولت به تکمیل اقتصادی‌ترین محور ریلی ایران می‌رسد؟ + فیلموزیر راه در گفت‌وگو با تسنیم: تلاش بر فعال کردن قطعه دوم راه آهن چابهار-سرخس تا پایان سال+ فیلماقتصادی‌ترین پروژه ریلی کشور روی ریل بی‌پولی؛ آیا هندی‌ها می‌توانند راه‌آهن چابهار ــ زاهدان را تأمین مالی کنند؟+ تصاویر

قطعه اول خط، حد فاصل چابهار تا زاهدان به‌ طول 610 کیلومتر از سال 92 قوت گرفته و بر اساس آخرین گزارش گروه تخصصی کربلا زیرمجموعه قرارگاه سازندگی خاتم، پیمانکار پروژه، با 2000 نفر نیروی انسانی، 1000 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و سه شیفت کار شبانه‌روزی 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قطعه دوم حد فاصل زاهدان تا بیرجند- مشهد- سرخس هم که چابهار را به مرزهای آسیای میانه و افغانستان وصل می‌کند در حال ساخت است و وزیر راه می‌گوید: با یک سرمایه‌گذار قرارداد امضا شده و با دو سرمایه‌گذار هم تفاهم شده که قطعه دوم را تکمیل کنند.

دولت غیر از صندوق توسعه ملی، چشمش از گزینه‌های دیگر برای تامین مالی پروژه آب نمی‌خورد، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به تسنیم درباه مشارکت آستان قدس می‌گوید: علاقه آستان قدس بیشتر پیمانکاری‌ است نه سرمایه‌گذاری، در حال حاضر هم قراردادی پیمانکاری با آستان قدس برای تکمیل بخشی از قطعه دوم منعقد شده است.

هند هم بعد از توافق چابهار که خردادماه 95 میان رؤسای جمهوری ایران و افغانستان و نخست وزیر هندوستان امضاء شد هرچند برای تامین مالی پروژه اعلام آمادگی کرد اما ترس از مجازات‌های تحریمیِ تحمیلی و اکراه بانک‌هایش برای تامین مالی پروژه دورنمایی برای تمایلش نگذاشت و پا پس کشید.

گزارش از سیدامیرحسین عظیمی

انتهای پیام/395/ ت

R7843/P/S6,65/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت

وزیر نفت با بیان اینکه امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، با بیان اینکه امروز ریل‌گذاری برای حضور شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌های بزرگ کشور در چهار حوزه ذخیره‌سازی گاز، تولید بنزین در واحدهای متانولی، توسعه میدان‌های گازی و جمع‌آوری گازهای همراه نفت انجام شده است، گفت: شرکت‌های پتروشیمی در دو سال اخیر نشان دادند که می‌توانند به‌خوبی پروژه‌های بزرگ نفت و گاز در بخش بالادستی را با کمک شرکت‌های ای‌اندپی مدیریت کنند.

وی با یادآوری اینکه در دولت‌های قبل در مقابل حضور بخش خصوصی در بخش سرمایه‌گذاری بخش‌های بالادستی مقاومت زیادی می‌شد، افزود: امروز شاهد شکسته‌شدن این سد هستیم.

وزیر نفت گفت: امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در سال جاری آغاز می‌شود.

اوجی با بیان اینکه امسال تولید نفت ایران جهش خواهد داشت و در تولید گاز هم با افزایش روبه‌رو خواهیم بود، تصریح کرد: ۶ میلیون تن به ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی و روزانه ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است ...

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری