Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی به کوچ تعداد زیادی از کهنه سربازان آمریکاییِ جنگ ویتنام به این کشور جنوب شرق آسیا به منظور برخورداری از خدمات درمانی مناسب و زندگی ارزان پرداخته است.

   به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی به کوچ هزاران نفر از کهنه سربازان آمریکایی به ویتنام به منظور برخورداری از مزایای بسیار خوب بازنشستگی و خدمات درمانی در این کشور پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این گزارش آمده است، بیش از ۵۸ هزار نظامی آمریکایی در طول جنگ ویتنام کشته شده‌اند و از زمان پایان این جنگ در سال ۱۹۷۵، بسیاری از کهنه سربازان آمریکایی برای طلب مغفرت، تفاهم و آشتی به ویتنام بازگشته‌اند.

اکنون تعدادی زیادی از این افراد به دلایل دیگری نیز به ویتنام می‌روند؛ زندگی ارزان، خدمات درمانی مناسب و سطح بالای استانداردهای زندگی.

لس آنجلس تایمز در گزارش خود به فردی به نام «جان راک هولد» پردخته است که به عنوان یک پیمانکار دفاعی در ارتش آمریکا خدمت می‌کرده است و بازنشت شده است. وی در سال ۱۹۹۲ به ویتنام می‌رود تا برای یک برنامه کمک به پنهاجویان مشارکت کند. وی در سال ۱۹۹۵ در ویتنام ساکن می‌شود، سالی که ویتنام و آمریکا به روابط عادی خود بازگشتند. در سال ۲۰۰۹ با یک خانم ویتنامی ازدواج می‌کند و اقامت دائم در ویتنام را کسب می‌کند. 

این گزارش افزود: وی آنقدر از زندگی در ویتنام راضی است که بعدها مادرش را نیز متقاعد می‌کند به ویتنام برود و سپس در همانجا ساکن می‌شود. 

لس آنجلس تایمز در ادامه نوشت: رشد اقتصادی سریع در ویتنام و همسایگانش در جنوب شرق آسیا شرایطی را به وجود آورده که در گذشته قابل تصور نبود؛ آمریکاییهای پا به سن گذاشته زیادی در این کشور زندگی می‌کنند که سبک زندگی آنها یاداور فلوریدا، نوادا و آریزونا است اما در ویتنام. هزینه‌های زندگی در اینجا به ندرت از دو هزار دلار فراتر می‌رود حتی در خانه‌های بزرگ و با داشتن خدمتکار و آشپز. بسیاری از ویتنامی‌ها در حال حاضر بعد از جنگ ویتنام به دنیا آمده‌اند و کهنه سربازان آمریکایی احساس تنفر کمی از طرف ویتنامی‌ها بابت حمله آمریکا به این کشور مواجه می‌شوند حتی با وجود اینکه می‌دانند این شهروندان آمریکایی در جنگ علیه ویتنامیها حضور داشته‌اند.

لس آنجلس تایمز در ادامه می‌نویسد، اکثر قریب به اتفاق مالکان آپارتمانی که راک هولد زندگی می‌کند از طبقه متوسط شهری این کشور هستند، و اغلب در دولت یا آموزش پرورش کار می‌کنند. آنها قادرند در سال به تعطیلات خارجی بروند. تخمین زده شده که از هر پنج ساکن این آپارتمان ۲۵ طبقه یک نفر خارجی است. راک هولد می‌گوید، در مقایسه با برخورد کشور خودم بعد از جنگ که برگشتم ویتنامیها برای من خیلی جالب هستند.

این روزنامه در ادامه اضافه کرد، ویتنام قوانین روادید را برای آمریکایی‌هایی که بازنشسته هستند تسهیل کرده است. دولت ویتنام دقیقا نمی‌گوید که چه تعداد آمریکایی بازنشسته در ویتنام زندگی می‌کنند. اما مصاحبه با دهها نفر از این افراد نشان می‌دهد که بعضی از آنها با ویزاهای توریستی یک ساله در اینجا هستند و برخی دیگر برای یک فصل یا دوفصل در اینجا هستند و تعدادی نیز به دلیل ازدواج با زنان ویتنامی مجوز اقامت دائم در این کشور را کسب کرده‌اند. 

«مایکل گارمالی» یک گروهبان ارتش آمریکا بوده که به عنوان یک معلم انگلیسی داوطلبانه به ویتنام بازگشته است و از سال ۲۰۰۸ در مناطق روستایی ویتنام تدریس می‌کند و از سال ۲۰۱۴ نیز در یک دانشگاه ویتنام تدریس می‌کند.

در ادامه این گزارش اشاره شده است که ویتنام در این زمینه به سایر کشورهای جنوب شرق آسیا پیوسته است که تلاش می‌کند بازنشستگان را از کشورهای ثروتمند جهان جذب کند.  کامبوج دیگر کشور جنوب شرق آسیا نیز که دهه‌ها با مداخلات نظامی آمریکا دست و پنجه نرم کرده تلاش میکند بازنشستگان این کشور را جذب کند. تولید ناخالص داخلی این کشور حدود ۱۴۰۰ دلار است و با این مبلغ یک مهاجر به راحتی می‌تواند هزینه های زندگی را پرداخت کند. 

براساس این گزارش، به طور تاریخی، فیلیپین، تایلند و مالزی در میان مقاصد کشورهایی هستند که بازنشستگان آمریکایی به آنجا می‌روند.  راک هولد می‌گوید که خدمات درمانی در ویتنام بسیار بهبود یافته است و هوشی مین یکی از امن ترین شهرهای جهان است و جیب زنی در این شهر تقریبا شنیده نمی‌شود و هزینه‌های زندگی در این اینجا بسیار پایین است. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ویتنام آمریکا سربازان آمریکایی شرق آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار هشتم اردیبهشت/تعیین تکلیف عرضه اینترنتی دارو

اجرایی شدن مشوق‌های سربازان ماهر، امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل برای برخی از معلولان و تصمیم‌گیری در مورد عرضه اینترنتی دارو از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، اجرایی شدن مشوق‌های سربازان ماهر، امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل برای برخی از معلولان و تصمیم‌گیری در مورد عرضه اینترنتی دارو از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد

سردار موسی کمالی، مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از اجرایی شدن مشوق‌های سربازان ماهر خبر داد.اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر شش ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان ماهر است که قبل از اعزام به خدمت مهارتی را فراگرفته  و آن را در سامانه سرباز ماهر به ثبت رسانده‌اند.

امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید

فاطمه عباسی، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید فراهم شده‌‎است.

ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟

کمتر از دو سال از انتشار اسامی افراد غیر روانشناسی که در قالب روانشناس‌ به شهرت رسیده‌اند می‌گذرد؛ لیستی 456 موردی متشکل از افراد یا صفحات مجازی. این در حالیست که اکنون رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می‌گوید که اگرچه در سه نوبت اسامی روانشناسان زرد طی ادوار گذشته توسط سازمان شناسایی و منتشر شد و این اتفاق در ظاهر خوب بود، اما نتیجه خوبی نداشته، چراکه هنوز این روانشناس‌نماها به کار خود ادامه می‌دهند.

وزیر بهداشت آب پاکی را روی دست مخالفان فروش اینترنتی دارو ریخت!

پس از کش و قوس‌های فراوان برای اجرایی شدن این طرح سرانجام وزیر بهداشت بهرام عین‌اللهی از عرضه اینترنتی آزمایشی دارو خبر داد و گفت اگر در مرحله آزمایشی، این طرح قابلیت کشوری شدن داشت به صورت کشوری پیاده می‌شود. اطلاعات بیماران در اختیار سکو‌های اینترنتی قرار نمی‌گیرد و سکو‌ها فقط وظیفه حمل دارو را بر عهده دارند. سکو‌ها از چگونگی دارو‌ها مطلع نمی‌شوند و فقط براساس کد رهگیری، دارو را به صورت بسته‌بندی تحویل می‌گیرند و دارو را به بیماران می‌رسانند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظافت تهران از پاریس بهتر است
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • ماجرای گردنبند کهنه شمسایی در جام ملت‌های آسیا +عکس
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • مهمترین اخبار هشتم اردیبهشت/تعیین تکلیف عرضه اینترنتی دارو
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • جنبش‌های دانشجویی در آمریکا از جنگ ویتنام تا غزه/اهمیت جنبش کنونی
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی