Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ‌کننده ارتش درباره احتمال جاسوسی از رزمایش مرکب ایران روسیه و چین گفت: ابزار‌های جاسوسی در رزمایش مرکب چه شناوری و چه پروازی را می‌زنیم.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امروز در نشست خبری با موضوع رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه با بیان این مطلب که منطقه رزمایش بسیار حائز اهمیت است، گفت: شمال اقیانوس هند از مناطق استراتژیک جهان است، چون بین سه تنگه مهم و راهبری جهان شکل گرفته است؛ در واقع باب‌المندب، مالاکا و هرمز مثلث‌طلایی را شکل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجارت جهانی از طریق دریا صورت می‌گیرد و این اهمیت دریا را می‌رساند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش به اشاره به مرز هزار کیلومتری دریایی ایران، گفت: ما بر شمال اقیانوس هند مُشرف هستیم و عبور و مرور و صادرات در این منطقه طلایی شکل می‌گیرد.

امیر سیاری اضافه کرد: ما برای اینکه امنیت این منطقه را تأمین و تضمین کنیم، اقدامات ارزشمندی را در طول سالیان گذشته انجام دادیم، این موضوع برای روسیه و چین هم مهم است.

وی با طرح این سؤال که چه اتفاقی افتاده که دو کشور قدرتمند دریایی به آب‌های ایران می‌آیند و تحت امر نیروی دریایی ارتش رزمایش مشترک برگزار می‌کنند؟، گفت: وقتی بحث دزدی دریایی و ناامنی خلیج عدن مطرح شده و ما از همان ابتدا حضور پرقدردتی برای مقابله با این ناامنی حضور پیدا کردیم و تأمین امنیت خلیج عدن نه تنها برای ایران، بلکه برای دنیا رقم خورد، ما در این منطقه حدود ۵ هزار کشتی اسکورت و به ۳۰ فروند کشتی کشور‌های جهان کمک کردیم.

معاون ارتش تصریح کرد: تاکتیک ما برای مقابله با دزدی دریایی برای خیلی از کشور‌های دنیا الگو و برای ما مایه افتخار بود، خیلی‌ها دنبال تاکتیک ما برای مقابله با دزدی دریایی بودند.

امیر سیاری با اشاره به رزمایش در حال برگزاری در شمال اقیانوس هند، گفت: این کشور‌ها توان دریایی ما را پذیرفتند و به همین دلیل کنار ما برای رزمایش قرار گرفتند.

وی در تشریح اهداف برگزاری این رزمایش، نمایش اقتدار دریایی ایران در شما اقیانوس هند را نخستین هدف عنوان کرد و گفت: استفاده از توامندی‌های دریایی سایر کشور‌ها و همچنین در اختیار گذاشتن تجارب دریایی در اختیار کشور‌های دوست، هدف دیگری است، نجات کشتی‌های آسیب‌دیده و تمرین عملیات امداد و نجات از اهداف دیگری است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش درباره علت نامگذاری این رزمایش با عنوان رزمایش «مرکب» اظهار داشت: وقتی رزمایش با کشور‌های همسایه باشد، رزمایش مرکب نام می‌گیرد.

امیر سیاری ادامه داد: خیلی‌ها تلاش می‌کنند منطقه را ناامن نشان دهند تا توجیهی برای حضورشان عنوان کنند، اما امنیت منطقه را ما تأمین می‌کنیم و امنیت برقرار است و اینکه دیگران بخواهند حضور نامشروعی در منطقه داشته باشند، نیست و نیازی به حضور آنان نداریم؛ این توانمندی می‌تواند برای خیلی‌ها الگو باشد و در این رزمایش مرکب شرکت کنند، این توانمندی امروز برای همه نمایان و قابل درک است.

معاون هماهنگ کننده ارتش در پاسخ به این پرسش که آیا رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین پاسخی به تشکیل ائتلاف آمریکا در منطقه است؟ اظهار کرد: این رزمایش تنها یک اقدام مشترک است و ما بنای بر ایجاد ائتلاف نداریم؛ اگرچه آمریکایی‌ها با تلاش برای نا امن جلوه دادن منطقه سعی بر ایجاد ائتلاف بودند، اما پیام ایران در این رزمایش و رزمایش‌های دیگر این است که امنیت تنگه هرمز به بهترین شکل تامین شده و ائتلاف‌های آن‌ها در این منطقه معنایی ندارد.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران به دنبال نا امن کردن منطقه است، تصریح کرد: تلاش‌های ایران برای تامین امنیت منطقه تحریک آمیز است یا رفتار آن‌ها و حضور نامشروع در خلیج فارس؟ ایران همواره اعلام کرده که با همراهی کشور‌های منطقه می‌توانیم امنیت آب‌های منطقه را تامین کنیم و هیچ نیازی به حضور بیگانگان نیست.

امیرسیاری در پاسخ به سوالی درباره احتمال جاسوسی از رزمایش مرکب ایران روسیه و چین گفت: قطعا خیلی از کشور‌ها دنبال این هستند که بدانند موضوع چیست. جاسوس‌ها هم فعال شدند، رزمایش مرکب شوخی‌بردار نیست و ماهم شوخی نداریم و هر ابزار جاسوسی چه شناوری و چه پروازی در منطقه رزمایش را می‌زنیم و قبلا هم این توانمندی خود را نشان دادیم.

وی‌افزود: ما اطلاعات آشکار را در رزمایش اعلام می‌کنیم و نشان می‌دهیم، اما اطلاعات طبقه‌بندی قابل دسترسی برای کسی نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا هانی کرده خودروی ملی ترکیه احمد خرم محمدرضا رحمانی اف ای تی اف برهم صالح رزمایش دریایی ایران چین روسیه امیر سیاری رزمایش مشترک رزمایش مشترک دریایی جاسوسی انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا هانی کرده خودروی ملی ترکیه احمد خرم محمدرضا رحمانی اف ای تی اف برهم صالح رزمایش دریایی ایران چین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۸۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، علی فکری امروز در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، اظهار کرد: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری به کمیته‌های بررسی اشاره کرد و گفت: پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاورد‌های این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می‌تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری‌های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش میبریم تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد با شرکت و همراهی ۵ کشور برگزار شد
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان