Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:15:00 GMT

گردشگران سلامت در قم، طعمه دلالان می شوند

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۹۱۱۹

گردشگران سلامت در قم، طعمه دلالان می شوند

ایسنا/قم رئیس جهاد دانشگاهی استان قم گفت:علی‌رغم تلاش‌های فراوان در ساماندهی گردشگری سلامت،این گردشگران در قم طعمه دلالان می‌شوند.

محمد حیدری امروز 7 دی ماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سالن جلسات امام جواد(ع)استانداری عنوان کرد: جهاد دانشگاهی نهادی فعال، پویا  انقلابی است که وابستگی دولتی ندارد و از بودجه دولت نیز استفاده نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و توانمند،پروژه‌ها را عملیاتی می کند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم درباره اجرای پروژه گردشگری سلامت در قم افزود: ظرفیت های فراوانی در استان قم در حوزه درمان و سلامت وجود دارد و کشورهای مسلمان و شیعه استقبال زیادی از این ظرفیت‌ها می کنند و اگر سامانه‌ای برای گردشگری سلامت طراحی شود،برای استان دستاوردهای مهمی به همراه دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سامانه مشخصی در قم وجود نداشت، علی‌رغم تلاش‌های فراوان در ساماندهی گردشگری سلامت،این گردشگران در قم طعمه دلالان می‌شوند.

حیدری خاطرنشان کرد: باید در جهت توسعه مراکز سرمایه‌گذاری شود،در این زمینه جهاد دانشگاهی ورود پیدا کرده و اشتغال و نیروی مورد نیاز را برای عملیاتی شدن پروژه گردشگری سلامت فراهم کرده و در این خصوص به سرمایه‌گذاری پرداختیم.

وی تصریح کرد: اگر استان قم به اجرای پروژه، اقبال نشان دهد و قوانین و امکانات لازم اتخاذ شود موجبات پیشرفت فراهم می‌شود، در این خصوص در گردشگری سلامت سامانه‌ای ایجاد کردیم و ظرفیت برای مبایل به صورت اپلیکیشن طراحی شد که زائران می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم گفت: جلسات متعددی با دانشگاه و سازمان گردشگری برگزار شد و جهاد دانشگاهی قم در طراحی پلتفرم و سامانه های گردشگری سلامت به تمام رسالت‌های خود عمل کرده است اما عملیاتی شدن آن نیازمند نظر مساعد مراکز درمانی و علوم پزشکی قم است.

وی افزود: سامانه گردشگری سلامت قم در دست تدوین بوده و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و در سه زبان انگلیسی و عربی فارسی در دست اقدام است. امکان برای سایر مراکز درمانی وجود دارد تا از این ظرفیت استفاده کنند.

حیدری بیان کرد: مرکز درمان جهاد دانشگاهی قم یکی از ۵ مرکز اصلی در پذیرش بیماران خارجی است و گواهی نامه‌های لازم را در این زمینه به دست آورده‌ایم و آمادگی لازم جهت آموزش مربوط به ویزیت بیماران خارجی و پیمودن قوانین از صفر تا 100 را داریم.

وی عنوان کرد: هم اکنون مجوزها را برای 20 دوره آموزشی اخذ کردیم و برای آموزش ضمن خدمت و دوره‌های عمومی و تخصصی،توانایی لازم را داریم. همچنین تا پایان دی‌ماه بارگذاری اطلاعات پزشکی موردنیاز در سامانه گردشگری سلامت قم تکمیل می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم خاطرنشان کرد:در این سامانه، اطلاعات ۵۰ پزشک متخصص استان نیز به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و روسی بارگذاری می‌شود و اطلاعات تمام مراکز درمانی به صورت آن لاین در سطح جهان رصد خواهد شد.

وی گفت: در رابطه با سامانه گردشگری قم تاکنون اطلاعات ۴ هتل استان بارگذاری شده اما به دلیل مباحث امنیتی برخی از هتلداران تعامل لازم را ندارند و اطلاعات بسیاری از هتل‌ها هنوز بارگذاری نشده است.

حیدری عنوان کرد: نرم‌افزار موبایلی سامانه سلامت قم برغم اینکه تکلیف قانونی جهاد دانشگاهی قم نبوده در دست طراحی و بارگذاری برای استفاده بیماران خارجی است.

در این جلسه استاندار قم تاکید کرد:باید از بعد حاکمیتی سازو کار استفاده ازسامانه توسط جهاددانشگاهی تبیین شود و امکانات و تجهیزات ارتباطی فراهم شود تا سامانه به خروجی برسد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد همواره افتخار داشته که در کنار معلمان و اساتید گرانقدر، در عرصه علم و دانش و تربیتِ نسل‌های متعهد و متخصص، گام‌های بلند و پیوسته‌ای بردارد و رسالت خود را در زمینه‌ آموزش‌های دانشگاهی، تخصصی و مهارت به انجام برساند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسن مسلمی نائینی؛ رییس جهاددانشگاهی در پیامی با اشاره به اینکه، سالروز شهادت معلم گرانقدر و استاد فرزانه، مرتضی مطهری، روز معلم و بزرگداشت مقام استاد، فرصتی ارزشمند برای تجلیل از طلایه‌دارانِ علم و اندیشه است تاکید کرد: معلمان و اساتید، سفیران روشنی‌بخشِ هدایت و پیام‌آوران آگاهی هستند که عمر گران‌مایه خود را در راه اعتلای خرد، معرفت، اندیشه و مبارزه با جهل و ناآگاهی صرف کرده و با تعهد و دلسوزی، چراغ هدایتِ نسل‌های نو را روشن می‌کنند.

اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند

در پیام تبریک دکتر حسن مسلمی نائینی آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت معلم گرانقدر و استاد فرزانه، مرتضی مطهری، روز معلم و بزرگداشت مقام استاد، فرصتی ارزشمند برای تجلیل از طلایه‌دارانِ علم و اندیشه است؛ نام و یاد شهید استاد مطهری به‌عنوان نمونه‌‌ای کامل و راستین از یک معلم انسان‌ساز که در تارک زمان درخشیده و قله‌های بلند معرفت را فتح و انسان‌های بزرگی را تربیت کرده، همواره در اذهان مردم ایران جاودانه و ماندگار خواهد ماند.

معلمان و اساتید، سفیران روشنی‌بخشِ هدایت و پیام‌آوران آگاهی هستند که عمر گران‌مایه خود را در راه اعتلای خرد، معرفت، اندیشه و مبارزه با جهل و ناآگاهی صرف کرده و با تعهد و دلسوزی، چراغ هدایتِ نسل‌های نو را روشن می‌کنند و در پرتو تلألو دانش و حکمت، مسیر تعالی و پیشرفت جامعه را ترسیم می‌‌کنند.

معلمان و اساتید دلسوز و فداکار، همواره نقشی بی‌بدیل را در ساختن آینده جامعه ایفا می‌کنند و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرموده‌اند: معلمان پایه‌ریز تمدّن نوین هستند؛ چون نیروی انسانیِ شایسته اگر نباشد، تمدّنی به وجود نخواهد آمد.

جهاد‌‌دانشگاهی همواره افتخار  آن را داشته است که در کنار معلمان و اساتید گرانقدر، در عرصه علم و دانش و تربیتِ نسل‌های متعهد و متخصص، گام‌های بلند و پیوسته‌ای بردارد و رسالت خود را در زمینه‌ آموزش‌های دانشگاهی، تخصصی و مهارتی به بهترین شکل به انجام رساند.

اینجانب به‌عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی کشور، فرارسیدن روز تکریم معلم و گرامیداشت مقام استاد را به‌تمامی معلمان و اساتید دانشگاه‌ها، به‌ویژه اعضای هیئت علمی، اساتید و مدرسان مجموعه‌ دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش‌عالی و مراکز آموزش تخصصی و مهارتی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی در سراسر کشور که دلسوزانه و متعهدانه در تلاش هستند تا دانش و مهارت‌های لازم را به دانشجویان منتقل ‌کنند، تبریک می‌گویم و امیدوارم این عزیزان در مسیر علم و دانش و تربیت نسلی فرهیخته و متعهد به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره موفق، پیروز و سربلند باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری