Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر دریادار سیاری با اشاره به برگزاری رزمایش سه جانبه ایران چین و روسیه گفت:این رزمایش یک اقدام مشترک میان سه کشور و نشاندهنده اقتدار ایران در تامین امنیت منطقه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر دریادار حبیب الله سیاری  در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد رزمایش مشترک ایران، چین، روسیه، که با بیان اینکه رزمایش در مشترک با کشورهای خارجی رزمایش مشترک نام دارد و  منطقه این رزمایش در شمال اقیانوس هند است که یکی از استراتژیک مناطق جهان است گفت: در این منطقه سه تنگه راهبردی و مهم هرمز ، باب المندب،  مالاکا وجود دارد و این منطقه با عنوان مثلث طلایی است که بر اهمیت آن می افزاید از سوی دیگر این منطقه شاه راه انتقال انرژی جهانی است پس امنیت آن برای جهانیان اهمیت ویژه ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگ کننده ارتش اظهار کرد: این منطقه برای ایران اهمیت ویژه ای ای دارد و تمامی صادرات ایران از این طریق و با عبور از همین مثلث طلایی صورت می گیرد.

 

دریادار سیاری با بیان اینکه  مرزهای دریایی ایران از  اهمیت بالایی برخوردار است و امکان  دست رسی به اقیانوس هند  از راه فراهم می شود، اظهار کرد: ایران برای تامین امنیت این منطقه اقدامات بسیار ارزش مندی انجام داده است، امروز ایران میزبان دو کشور قدرت مند در بحث دریایی است اولین موضوع قابل توجه این است که چه اتفاقی افتاده که دو کشور قدرت مند با ما و تحت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش مشترک برگزار می کنند ؟

 

وی با اشاره به نقش برجسته نیروی دریایی در ۸ سال دفاع مقدس و منویات رهبر انقلاب در اینکه نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است گفت: پاسخ و دلیل این رزمایش مشترک با دو کشور قدرتمند چین و روسیه جهش و رشد و شکوفایی قدرت دریایی ایران است.

 

 رییس ستاد ارتش ادامه داد: اقدامات نیروی دریایی در تامین امنیت خطوط کشتی رانی در منطقه و مقابله با دزدان دریایی بی نظیر است و تا به امروز بیش از پنج هزار کشتی تجاری را اسکورت و  محموله های تجاری بیش از ۳۰ کشور را از دست دزدان دریایی نجات داده ایم که می توان به کشتی چینی اشاره کرد، امروز مقابله ایران با دزدان دریایی یک افتخار و سند اقتدار نیروی دریایی ایران در میان کشورهای مختلف جهان است.

 


دریادار سیاری با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی به یک قدرت دریایی تبدیل شده و کشورهای مختلف روی آن حساب باز کرده و به همین دلیل با ما رزمایش مشترک دریایی برگزاری می کنند تاکید کرد:  امروز ایران در جامعه دریایی جایگاه ویژه ای دارد و دنیا توان و اقتدار ما را قبول دارند و این امر از سوی سازمان های بین المللی دریایی تایید شده است.

 

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش در مورد اهداف رزمایش مرکب ایران، چین و روسیه گفت: این رزمایش نشاندهنده اقتدار و صلابت ایران درشمال اقیانوس هند است و نشان می دهد ایران با همکاری مشترک کشورهای مختلف می تواند امنیت منطقه را تامین کند ، در ضمن با این رزمایش تبادل تجربه صورت گرفته و به کشتی های آسیب دیده کمک می شود و تقویت تعاملات بین المللی یکی دیگر از اهداف این رزمایش است.

 

وی ادامه داد:  این رزمایش مرکب می تواند موجب هم افزایی شده و نشان دهد که ما عزم و اراده برقراری امنیت در منطقه را داریم و می توانیم امنیت کشتی رانی را تامین کنیم ، این در حالی است که عده ای می خواهند بگویند امنیت منطقه مشکل دارد و نیاز به حضور آنها دارد این رزمایش نشان می دهد که نیازی به حضور نامشروع بیگانگان در این منطقه نیست.

 

دریادار سیاری با اشاره به پیشرفت های دفاعی کشور گفت: تعمیر، نگهداری و ساخت تجهیزات نیروی دریایی در داخل صورت می گیرد و ما نیاز به کشورهای دیگر نداریم ، بسیاری پیشرفت های ایران در عرصه دریا را باور نمی کردند اما این رزمایش مرکب و حضور مقتدر ایران در عرصه های جهانی اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی را نشان می دهد و امروز افتخار می کنیم که تمام نیازمندیهای دریایی خود را در موضوع تجهیزات توسط متخصصان داخلی تامین می شود.

 

دریادار سیاری در مورد حفظ اطلاعات این رزمایش و جلوگیری از جاسوسی دشمن گفت : هر اقدامی که ما انجام می دهیم بسیاری از کشورها به دنبال ان هستند که بفهمند این رزمایش چیست و چه موضع و اهدافی دارد به همین دلیل دست به اقدامات مختلفی برای جمع آوری اطلاعات میزنند، اما  همانگونه که در رزمایش های گذشته هم اعلام شده است به هیچ کشوری اجازه نزدیکی به محل رزمایش و جاسوسی را نخواهیم داد و تمام رده های اطلاعات این رزمایش به شکل طبقه بندی حفظ می شود.

 

 سیاری  در مورد بیانات رئیس جمهور در مورد صلح هرمز و ارتباط ان با این رزمایش اظهار کرد: این رزمایش تنها یک اقدام مشترک است و ما بنای بر ایجاد اعتلاف نداریم ، اگرچه آمریکایی ها با تلاش برای نا امن جلوه دادن منطقه سعی بر ایجاد اعتلاف کردند اما پیام ایران در این رزمایش و رزمایش های دیگر این است که امنیت تنگه هرمز به بهترین شکل تامین شده و اعتلاف های آنها در این منطقه معنایی ندارد.

 


وی در مورد سخنان اخیر مقامات آمریکایی  مبنی که ایران به دنبال نا امن کردن منطقه است تصریح کرد:  تلاش های ایران برای تامین امنیت منطقه تحریک آمیز است یا رفتار آنها و حضور نامشروع در خلیج فارس، ایران همواره اعلام کرده که با همکاری و همراهی کشورهای منطقه می توانیم امنیت آب های منطقه را تامین کنیم و هیچ نیازی به حضور بیگانگان نیست./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد نماز جمعه مسجد حماسه 9 دی استان بوشهر خبرگزاری شبستان اردبیل خطبه های نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد امیر دریادار سیاری دریادار سیاری امیر سیاری سیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در صدد است تا مسکو را به سوی رقابت تسلیحاتی بکشاند.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه صادره خود در این ارتباط ادامه داد: ناتو به دنبال کشاندن روسیه به یک رقابت تسلیحاتی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد که ناتو با برگزاری رزمایش در نزدیکی مرزهای کشورش، سعی دارد مسکو را تحت فشار قرار داده و پای این کشور را به یک رقابت تسلیحاتی بکشاند تا از این طریق ظرفیت رزمی آن را محدود کند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها در این مسیر هرگز موفق نخواهند شد.

این در حالیست که وی پیشتر رزمایش ناتو در فنلاند که ۲۶ آوریل (دیروز هفتم ادریبهشت ماه) آغاز شد را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده بود.

زاخارووا در این خصوص تاکید کرده بود: رزمایش نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه ماهیتی تحریک‌آمیز دارد. هدف این رزمایش‌ها اعمال فشار نظامی بر فدراسیون روسیه از طریق نمایش زور و به اصطلاح چنگ و دندان نشان دادن است. این رزمایش‌ها خطر حوداث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهد.

پیش‌تر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آستانه هفتادوپنجمین سال تاسیس این ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا گفته بود که «هم‌اکنون روسیه و ناتو در وضعیت رویارویی مستقیم قرار دارند.»

گسترش دائمی ناتو به سمت شرق اروپا، به محل مناقشه و استدلال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بدل شده است به طوری که او بیش از ۲ سال پیش با اشاره به عدم پایبندی ناتو به وعده‌هایش مبنی بر عدم گسترش به شرق اروپا دستور آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو را صادر کرد.

کد خبر 6090224

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو