Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره «نقالی و روایتگری فرزندان ایران زمین» که به مناسبت دهمین سالگرد ثبت هزاره سرایش شاهنامه و ثبت جهانی هنر نقالی در یونسکو، در فرهنگسرای ابن سینا و با همکاری موسسه فرهنگی هنری فردوسی توسی، در حال برگزاری است تا ۳۰ دی‌ماه تمدید شد.

بخش اصلی جشنواره روایتگری، نقالی و قصه گویی آئین‌های مرسوم بر اساس داستان‌ها و ادبیات از منظر فرهنگ بومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش ویژه نیز روایتگری و نقالی حماسه شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم مورد نظر قرار گرفته است.

مهلت ارسال آثار به جشنواره «نقالی و روایتگری فرزندان ایران زمین» از ۱۵ آذر تا پایان دی‌ماه ۱۳۹۸ اعلام شده است.


شرایط شرکت در جشنواره:
۱- شرکت در این جشنواره برای کلیه هنرمندان کودک و نوجوان در رده های سنی ۵ تا ۱۸ سال بلامانع است.
۲- فرهنگسرا در بهره برداری و انتشار آثار برگزیده و تولیدشده آزاد است.
 

نحوه ارسال آثار:
شرکت کنندگان در جشنواره لازم است ویدئویی حداکثر به مدت ۵ دقیقه از اجرای قصه گوی و یا نقالی و روایتگری خود، تهیه نموده و ازطریق پیام رسان واتس آپ با شماره ۰۹۰۳۴۰۹۹۸۸۲ و یا پست الکترونیکی f_ebnesina@yahoo.com ارسال کنند. قید مشخصات شرکت کنندگان شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد و شهر محل سکونت در ابتدای ویدئو ارسالی، الزامی است. 

دبیرخانه جشنواره به آثاری که فاقد کیفیت مناسب صدا و تصویر باشند و یا بعد از مهلت اعلام شده ارسال شده باشد ترتیب اثر نخواهد داد.

پس از داوری آثار ارسالی، از برگزیدگان مرحله اول برای شرکت در کارگاه های آموزشی دعوت به عمل می آید.

در آیین پایانی جشنواره از برگزیدگان نهایی به صورت شایسته تقدیر بعمل خواهد آمد. 

معرفی نفرات برگزیده تا ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی خواهد بود.

برچسب‌ها جشنواره فرهنگسرای ابن سینا تئاتر یونسکو ابوالقاسم فردوسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره فرهنگسرای ابن سینا تئاتر یونسکو ابوالقاسم فردوسی جشنواره فرهنگسرای ابن سینا تئاتر یونسکو ابوالقاسم فردوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی فرخنده با بیان اینکه در دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد به میزبانی خراسان جنوبی حدود ۶۰۰ نفر ثبت نام و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند ، گفت:  پس از بررسی و داوری اولیه آثار، تعداد ۴۱۷ اثر تأیید شده و  در ادامه توسط دفتر مطالعات برنامه ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد داوری می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از بین ۶۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، خراسان جنوبی با ۳۱۴ اثر و خراسان رضوی با ارسال ۱۴۱ اثر به ترتیب بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده، افزود: مابقی آثار هم از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب کرمان، یزد، خراسان رضوی و شمالی ارسال شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای شرق کشور در ۲۷ اردیبهشت و روز ارتباطات خبرداد و گفت:  پس از بررسی اولیه، ۱۸۳ اثر به دلیل عدم مطابقت با فراخوان، عدم تناسب تاریخ آثار بر اساس فراخوان و... به جشنواره راه نیافت.
فرخنده با بیان اینکه جشنواره در دو بخش موضوعی و آزاد برگزار می‌شود، گفت: از ۴۱۷ اثر تأیید شده، ۲۵۵ اثر در بخش آزاد و ۱۶۲ اثر در بخش موضوعی است که در بخش آزاد نیز بیشترین اثر به ترتیب در زمینه تیتر و گزارش و در بخش موضوعی هم بیشترین آثار تأیید شده در بخش شعار سال است.
دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد با حمایت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی