Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند عصر امروز شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، پروژه تله کابین را پروژه بسیار خوبی برای غرب کشور دانست و اظهار داشت: این پروژه در راستای توسعه گردشگری می‌تواند توجیه اقتصادی خوبی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: سالیان سال این پروژه به یک مطالبه عمومی از سوی مردم تبدیل شده است، اما تله کابین سابقه خوبی در استان کرمانشاه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند گفت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه مرکز غرب کشور است این پروژه در حوزه گردشگری می‌تواند رونق خوبی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ سالی می‌شود که قرار است پروژه تله‌کابین اجرایی شود اما هر بار به دلایل مختلف عملیاتی نشده است اگر قرار است دوباره نیمه راه رها شود این کار شروع نشود بهتر است.

مدیر ارشد استان بیان داشت: علی رغم اینکه بانک ملل اعلام کرد که حاضر است در این راه شریک شهرداری شود اما شهرداری نظرش بر این بود که خودش کار را انجام می‌دهد و نیازی به شریک ندارد.

وی با تاکید بر اینکه منابع مالی پروژه باید مشخص باشد، گفت: اگر این منابع را مشخص نکنید کار وسط راه می‌ماند، لذا حل مسائل مالی بسیار مهم است و باید حل و فصل شود تا پروژه بلاتکلیف نشود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند اعتبار عمرانی برای این پروژه قرار دهد، افزود: ما حاضریم در راستای تسهیلات بانکی و منابع تا جایی که ممکن است کمک کنیم.

استاندار کرمانشاه در مورد یکی دیگر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با عنوان پروژه ایجاد شهرک و مجتمع‌های مشاغل شهری هم گفت: این پروژه طرح بسیار خوبی است که از آنها حمایت خواهم کرد.

وی همچنین خواستار رسیدگی به پروژه فیروزه شد و گفت: روند احداث این پروژه بسیار طولانی شده است و باید تعیین تکلیف شود و بانیان کار توضیح دهند که چند سال دیگر این این پروژه به همین صورت باقی بماند.

بازوند اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک راهبرد اساسی برای توسعه اقتصاد کشور و برون رفت از مشکلات است در همه جای دنیا با عناوین مختلف از این راهبرد استفاده می‌شود.

مدیر ارشد استان گفت: اقتصاد مقاومتی جهت تاب آوری اقتصاد در برابر تکانه‌های اقتصادی و بحران‌های ناشی از آن است که توسط رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه در ۲۴ اصل ابلاغ شد و ما نیز باید آنها را اجرایی کنیم.

وی بیان داشت: از ۲۴ اصل اقتصاد مقاومتی اجرای ۱۱ اصل آن برعهده مردم است و زمانی اقتصاد مقاومتی موفق خواهد شد که با کمک رسانه‌ها و صداوسیما به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

بازوند ادامه داد: همانطور که دفاع مقدس را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کردیم در این شرایط اقتصادی نیز باید بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم تا بتوانیم به اهدافمان برسیم.

کد خبر 4809754

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی هوشنگ بازوند تله کابین بوشهر ایلام آلودگی هوا شهرکرد تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه قزوین بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان بارش برف شیراز شب یلدا آبگرفتگی معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده اراک درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: بازنشستگان مطمئن باشند که اراده دولت و مجلس متناسب سازی حقوق بازنشستگان است چرا که هم مجوز قانونی وجود دارد و هم برای آن تامین اعتبار شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه) محمدحسن آصفری نماینده اراک درباره علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تذکری داد که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه 1403 به دولت ابلاغ شد و طبق آن دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی در همین راستا افزود: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و متناسب سازی باید انجام شود، اضافه کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد