Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزگار سختی شده و هرکسی به قول معروف کلاه خودش رو دو دستی بر سرگرفته و به فکر تامین مایحتاج زندگی خود و فراهم ساختن نیازهای خانواده خویش است اما ما ایرانی ها همواره ثابت کرده ایم که در شرایط سخت زندگی یار و غمخوار هم بوده و همیشه تلاش شده در کمک به نیازمندان هرچند به مقدار کم، از همدیگر پیشی بگیریم تا به قول معروف گلی برافشانیم و طرحی نو در اندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار ایرنا، با انتشار تصاویری از یک خانواده دو نفره در منطقه ای محروم در بندرانزلی در فضای مجازی ، موضوع پیگیری و بررسی این قضیه از سوی صادق صیاد مدیر موسسه طرح زنگ مهربانی نو آغاز شد و این شهروند که صفحه ای مجازی پرمخاطب را نیز مدیریت می کند پس از بازدید از محل و شرایط زندگی این مادر و فرزند، تصاویر آن را در صفحه اینستاگرامی خود با مردم به اشتراک گذاشته و از شهروندان در خواست کمک و همراهی کرد و خواستار آن شد تا در صورت جمع آوری کمک مردمی به مقدار کافی ، خانه ای با تمام امکانات برای این مادر و فرزند تهیه کند.

دیری نپایید که شهروندان بندرانزلی به شماره حسابی که اعلام شده بود مهر و محبتشان را واریز کردند اما در بین راه مشکلی که جامعه را این روز ها آزار می دهد بر سر راه قرار گرفت و آن هم بالا بودن نرخ اجاره بها و ودیعه مسکن بود.

اما این مشکل هم توسط یکی از خیرین انزلی که نخواست نامش فاش شود رفع شد و این فرد نیکوکار مبلغ 35 میلیون تومان برای رهن کامل یک واحد مسکونی به مدت 18 ماه اختصاص داد تا سرپناه آماده شود و پس از آن نیز کمک های مردمی چه به صورت نقد و چه کالاها و لوازم مورد نیاز زندگی سرازیر شد تا در نهایت خانه ای با امکانات اولیه لازم برای گریز از شرایط سخت زندگی پنج سال گذشته برای این مادر و فرزند مهیا شود.

بعد از ظهر امروز شنبه قرار شد که چند نفر به همراه تیم خبری برای به اصطلاح سرکشی دوباره به منزل آن مادر و فرزند بروند و بدین ترتیب راهی محل سکونت آنان شدیم و بدون آنکه بخواهیم به آنان بگوییم خانه تان مهیا و آماده است با آن ها به گفتگو نشستیم.

مادر از شرایط زندگی خودش تعریف می کند و به خبرنگار ایرنا می گوید:  پنج سال است که در این محل ساکن شده ام ، قبلا برای خودم خانه ای داشتم اما پس از فوت همسر مرحومم از منزل قبلی بیرونمان کردند و به ناچار در این منطقه و با این شرایط موجود ساکن شدیم.

وی ادامه می دهد: تا امروز فقط با کمک های مردمی توانستیم روزگار سرکنیم و حتی در این محل سرویس بهداشتی مناسب نداریم از نعمت حمام هم بی بهره بودیم و هفته ای یکبار ابوالفضل را به حمامی در شهر می برم و تنها وسیله گرمایشی و پخت و پز ما یک اجاق برقی است .

چون نمی خواستیم خبر خانه دار شدنش را به او بدهیم از او خواستیم همراه ما برای دیدن خانه ای بیاید و اگر پسندید، فکری برای آن بکنیم و به همراه آن مادر و فرزند راهی مجتمع مسکونی مسکن مهر انزلی شدیم .

میهمانان همگی در خانه میزبان جمع شده بودند تا لحظه باشکوه شنیدن خبر خانه دار شدن این مادر را جشن بگیرند و صاحبخانه به خانه اش آمد.

از وی خواستیم که در خصوص این روزها بگوید و اینگونه عنوان می کند: روزگار خیلی سخت شده اما من از همه مردم شهرم ممنونم که تا به امروز به من و فرزندم لطف داشتند و کمک حالمان بودند.

به او گفتیم قولی به شما داده شده بود که سعی می کنیم خانه دار شوید و الان می خواهیم به شما بگوییم  این خانه ای که وارد آن شده اید اکنون دیگر خانه شماست و ما میهمان شماییم و... بغض امانش نداد.

ذوق کودکانه ابوالفضل و اشک های برگونه مادر، گونه های حاضران را خیس کرده بود و به ابوالفضل گفتیم چشمانش را ببنند و او را به اتاقش بردیم و وقتی چشمانش را گشود نمی دانست از ذوق زیاد چه کند چرا که الان اتاقی داشت با اسباب بازیهای کودکانه که سالها آرزوی داشتنش را می کشید و امروز مردمان بندرانزلی دل مادر و فرزندی را اینچنین شاد کردند.

به سراغ مدیر موسسه طرح زنگ مهربانی نو می رویم و با وی به گفتگو می نشینیم و صادق صیاد می گوید: در صفحه اینستاگرام پیامی به من رسید که خانواده ای با وضعیت سخت در حال گذران روزگار هستند و بلافاصله به همراه دوستان به آنجا رفتیم و پس از بازدید از محل عکسهای آن را منتشر و از مردم در خواست کمک رسانی کردیم .

وی ادامه می دهد: در مدت خیلی کوتاهی کمک های نقدی و غیر نقدی از سوی مردم جمع آوری شد و یکی از خیران انزلی هم مبلغ رهن 18 ماهه این منزل را تقبل کرد و تمام لوازم این منزل هم با کمک مردم جمع آوری شد و می توانم با قاطعیت بگویم تمام لوازم مورد نیاز اعم از یخچال و اجاق گاز و تلویزیون و هر آنچه برای یک خانواده نیاز بود با کمک مردم فراهم شد تا از امشب این مادر و فرزند زندگی راحت تری داشته باشند.

صادق صیاد اضافه می کند: چون این مادر حرفه خیاطی را نیز فرا گرفته است با کمک مردم یک دستگاه چرخ خیاطی نیز برای کسب درآمدش تقدیم وی شده و تنها انتظار مردم از این خانواده این است که موقعیت به دست آورده را با چنگ و دندان حفظ کنند و امیدواریم شرایطشان به گونه ای پیش برود که خودشان روزی دست خانواده دیگری را بگیرند و کمک حال دیگران باشند.

از آن خانه بیرون می آیم و با صاحبخانه جدید خداحافظی می کنم و در راه بازگشت به سمت خانه یاد شعر معروف سعدی شیرین سخن می افتم که بنی آدم حتی در روزگار سخت کنونی که معیشت مردم به سختی تامین می شود هنوز هم اعضای یکدیگرند و دیدیم که چو عضوی را روزگار به درد آورد دگر عضوها آرام و قرار نداشتند و از محنت هم بی غم نبودند.

 امید است که روزی فرارسد محرومی در جامعه وجود نداشته باشد و روزگار روی خوشش را به همه نیازمندان نشان دهد.

به امید آنروز

گزارش از : رضا اکبری

برچسب‌ها بندرانزلی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرانزلی مسکن بندرانزلی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه به جهان مخابره می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی وحدانی فر شامگاه دوشنبه در اجلاسیه شهدای شهرستان کهگیلویه، افزود: برای این حضور حماسی مردمان بر دست تک تک آنها بوسه می زنیم و خیر مقدم می گوییم.

وحدانی فر با بیان اینکه یک حضور حماسی در اجلاسیه شهدای شهرستان رقم خورد، عنوان کرد: طریق همان طریق شهداست و از فعالین برگزاری این اجلاسیه تقدیر می کنیم.

وی با بیان اینکه این حضور از دهدشت قهرمان به همه دنیا مخابره می شود، عنوان داشت: اینجا ایران، کشور آرمان ها، ایستادگی ها و سربلندی است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه اقتدار ایران اسلامی با تکیه بر مردمان همیشه در صحنه اش رقم خورده است، اظهار کرد: مردمان ما از نسل حسین فهمیده هستند.

وحدانی فر با اشاره به قدرت نیروهای مسلح کشور، اظهار داشت: دست نشانده آمریکا در منطقه از این قدرت به حیرت آمد.

کد خبر 6092556

دیگر خبرها

  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه به جهان مخابره می شود
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد