Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، این قشر از جامعه عربستان، ضمن انتشار بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که محاکمه عوامل قتل روزنامه‌نگار سعودی ناعادلانه و دستگاه قضایی عربستان فاسد و نهادی غیر مستقل است. این بیانیه همچنین تاکید کرده که مظنون اصلی این پرونده، ولیعهد سعودی یعنی محمد بن سلمان است که روند دادگاه را کنترل می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه تأکید شده است: «این حکم نه‌تنها حاکی از ادامه بی‌تفاوتی آل‌سعود نسبت به جنایات و تخلفات در این کشور، بلکه نشانه ادامه یافتن این موضوع است. عربستان هیچ قدم صادقانه‌ای در هیچ پرونده‌ای بر نداشته است».

این بیانیه می‌افزاید: «شکنجه، اعدام‌ها و دستگیری‌های خودسرانه ادامه یافته و زندانی‌های بیگناه آزاد نشده‌اند. جنگ با یمن همچنان ادامه دارد. این‌ها دروغ‌هایی است که سران سعودی درباره توقف این دست از اتفاقات داده‌اند و همچنان به رفتار تهاجمی خود ادامه می‌دهند».

در این بیانیه استفاده ابزاری مقامات سعودی از برخی اعضای خانواده جمال خاشقجی برای تبرئه کردن چهره دستگاه قضایی و پایان دادن به این پرونده، شدیدا محکوم شده است. چراکه خانواده وی تحت فشار قرار گرفته‌اند و در بیان نظرات خود آزادی از آن‌ها صلب شده است. این بیانیه همچنین خاطرنشان می‌کند که این پرونده فقط مربوط به خانواده جمال خاشقجی نیست، بلکه موضوعی است که بخشی از افکار عمومی را در بر می‌گیرد و اینکه مسئله کشته‌شدن او یک مسئله صرفا جنایی نیست، بلکه ابعاد سیاسی نیز دارد.

در این بیانیه خواسته شده که موضوع قتل خاشقجی، در محکمه‌ای بین‌المللی مورد بررسی قرار گیرد. دادگاهی عادلانه و بی طرف که با حضور رسانه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری همراه شود، چراکه در این صورت شاهدان آزادانه و بدون هیچ ترسی به افشاگری خواهند پرداخت.

در این بیانیه همچنین از جامعه جهانی خواسته شده تا برای تحقق عدالت تلاش کنند و تحت تاثیر ترفند سعودی‌ها قرار نگیرند و تفکیکی بین پرونده قتل جمال خاشقجی و دیگران جنایات و تخلفات این رژیم قائل نشوند، چراکه در این صورت آل‌سعود نمی‌تواند یکی پس از دیگری از مسئولیت خود شانه خالی کند.

این بیانیه نهایتا انگشت اتهام خود را به سمت محمد‌بن‌سلمان نشانه می‌رود و می‌نویسد: «جهان باید بداند که فردی که عامل دستگیری‌های گسترده در داخل کشور است، همان شخصی است که که جنگ را در یمن و اطراف آن آغاز کرد، همان شخصی است که مخالفان خود را اعدام می‌کند و نمونه‌هایی از آزار جنسی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. همان شخصی است که جرأت ربودن و بازداشت نخست وزیر یک کشور دیگر (سعد الحریری، نخست وزیر لبنان) را دارد و او را مجبور به استعفا کرده است».

فعالان، حقوق‌دانان، محققان و روزنامه نگاران سعودی نهایتا تصریح کردند که آن‌ها همچنان در راه مقابله با استبداد و تخلفات، و افشای بی عدالتی و ماهیت جنایتکارانه رژیم سعودی، هر خطر و هر هزینه‌ای را به جان خواهند خرید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جمال خاشقجی قتل خاشقجی عربستان محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز از کشف و معدوم‌سازی ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا رفیعی‌پور صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به روند ذبح دام در مراکز زیر مجموعه استان، اظهار کرد: طی فعالیت‌های صورت گرفته و نظارت بر اماکن زیر مجموعه ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سطح استان البرز جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه شیوه نگهداری از دام و سردخانه‌ها بسیار مهم است و می‌تواند عامل ایجاد یا برطرف کردن ویروس‌ها باشد، افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از هزار و ۴۵۴ پروانه برای صنایع وابسته به دام و طیور در استان صادر شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز ادامه داد: در ادامه روند بررسی نهادهای دامپزشکی مشخص شد که در ریزمغذی‌ها، سرم، دارو و خوراک حیوان با کمترین چالشی مواجه هستیم.

رفیعی‌پور با اشاره به اینکه مجموعه مراکزهای تک در استان به ۴۸ واحد رسیده است، اضافه کرد: هر یک از این واحدها در چندین بخش تولید دارند که موجب صدور ۴۰۴ فقره پروانه فعالیت شده است.

وی با بیان اینکه استان البرز در سطح ملی جزو نخستین استان‌ها است، تصریح کرد: البرز ۲۹ قلم فرآورده‌های دامی صادر می‌کند، ۳۰۸ هزار قطعه آبزیان زینتی، پنجه مرغ با قیمت بسیار مناسب صادر می‌کنیم و ۳۴۳ هزار کیلوگرم صادر شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه پودر گوشت ۳۰۰ هزار کیلوگرم تولید و صادر می‌شود، گفت: بخشی از این‌ها محصولاتی است که ضبط شده است، اما طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که بیماری‌زا نیست و خوراک دام و طیور می‌شود.

رفیعی‌پور با بیان اینکه ۷۲۶ کیلوگرم خاویار، ۹۰۵ هزار کیلوگرم ماهی خوراکی تازه، ۱۸۰ هزار کیلوگرم ماهی خوراکی منجمد، ۵۶۰ هزار کیلوگرم میگو و ۲۶۷ هزار کیلوگرم خوراک دام و طیور در استان البرز تولید می‌شود، ادامه داد: ۲۷۹ کیلوگرم گوشت تازه از طریق فرودگاه پیام وارد استان البرز شده است.

کد خبر 747404

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • کشف ۷۳ سکه عتیقه در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان