Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای هماهنگی ترافیک خراسان رضوی آغاز طرح محدوده کاهش آلودگی هوا در مشهد از 29 دی ماه سال جاری را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، احمدیزدان پناه درباره مصوبات جلسه شورای همتا گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوای مشهد و نقش خودروها در آن، از 29 دی ماه مصادف با روز «هوای پاک»، هر خودرویی در محدوده شهری مشهد که فاقد معاینه فنی باشد، توسط دوربین‌های ثبت تخلف معابر مشهد اعمال قانون و جریمه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری افزود: تا زمان آغاز طرح، اقداماتی از جمله اطلاع‌رسانی گسترده و تقویت شیفت‌های کاری مراکز معاینه فنی صورت می‌گیرد و افرادی که تاکنون نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام نکرده‌اند، لازم است که در مهلت باقیمانده تا شروع طرح اقدام کنند.

گفتنی است؛ شورای همتا در ادامه این جلسه تصویب کرد که اگر وضعیت آلودگی هوا در شرایط اضطرار قرار گیرد، طرح تردد زوج و فرد از درب منازل اجرا شود.

همچنین درباره تردد خودروهای سنگین، شورای همتا تاکید کرد که پیرو مصوبات قبلی، اگر این خودروها ترانزیتی باشند و مقصدشان شهر مشهد نباشد، از کنارگذر شمالی عبور کنند و یا اگر قصد اقامت در مشهد را داشته باشند خودروی خود را در پایانه بار پارک کنند و به هرحال وارد شهر نشوند، حتی خودروهایی که برای مشهد بار حمل می‌کنند باید در زمان‌های مشخصی که اعلام شده است، اقدام به تردد در معابر شهر مشهد کنند.

در این جلسه همچنین، طرح جامع کاهش تصادفات محورهای درون شهری استان با محورهایی همچون: ساماندهی تردد و ارتقاء ایمنی عابرین پیاده و موتورسواران، اصلاح هندسی و ارتقاء ایمنی معابر شهری، مدیریت امداد و درمان مصدومین، اصلاح رفتار و ارتقاء فرهنگ رانندگی و ارتقاء ایمنی و استاندارد وسایل نقلیه با هدف کاهش سالانه 10 درصدی تلفات بررسی و تصویب شد.

همچنین، مطالعات و طرح احداث تعدادی از تقاطع‌های غیرهمسطح شهر مشهد در جلسه ارائه و تصویب شد.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: آلودگی هوا مشهد خراسان رضوی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری طرح محدوده کاهش آلودگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در جلسه گرامیداشت هفته کارگر و تجلیل از کارگران نمونه این شهرستان گفت: حمایت از کارگران و توجه به دغدغه های این قشر مولد موجب رونق و بهره وری در حوزه تولید خواهد شد.

حسن عباسی افزود: هر اندازه بتوان وضعیت خدمات رفاهی و معیشت کارگران را تقویت کرد می توان به پیشرفت کشور و توسعه در حوزه های مختلف امیدوارتر بود.

عباسی اظهارکرد: کارگران در محیط های کاری نیز باید با تعهد، خلاقیت و ابتکار به خرج دهند و صرف حضور فیزیکی و گذشت ساعت کاری نمی تواند جامعه را به اهداف خود سوق دهد.

وی، با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را در حمایت از کارگران و بازنشستگان بکار گرفته است، افزود: روابط صمیمانه بین کارگر و کارفرما و پرداخت به موقع حق و حقوق آنها هم می تواند نقش بسزایی در بهبود عملکرد کارگران در فضای تولید باشد.

عباسی، از تأمین مسکن بخشی از کارگران در قالب واگذاری زمینهای نهصت ملی خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از هفت هزار قطعه زمین در سطح روستاهای حاشیه شهر آماده تحویل به متقاضیان مسکن است.

وی تأکید کرد: کارگران مورد حمایت مدیریت شهری بوده و هر درخواست و مشکلی را می توانند با مراجعه به دستگاه مربوطه و یا فرمانداری پیگیری کنند.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی هم در این مراسم گفت: حدود ۱۰۰ درصد مطالبات و دستمزد کارگران مهاباد به روز بوده که جای قدردانی از کارفرمایان فعال شهرستان دارد.

محمدصالح پیروتی افزود: ضروری است کارفرمایان بیمه های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

پیروتی اظهارکرد: هر میزان سرمایه گذاری ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادرخواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

در ادامه این جلسه نماینده کارگران وکانون بازنشستگان برخی از مشکلات و مطالبات کارگران را مطرح کردند.

در پایان جلسه به مناسبت روز کارگر از تعدادی از کارگران نمونه با اهدای لوح قدردانی شد.

 

 

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»