Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف خدادادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ضرورت کارکرد نهادهای فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت افزود: اگر نهاد خانواده و آموزش بتوانند کارکرد خود را در حوزه نظارت و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت انجام دهند می‌توان به نتایج بسیار خوبی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه سرقت در جامعه دست پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: اردبیل جزو استان‌های امن کشور بوده و سرقت‌های مسلحانه و باندی بسیار کم در استان اتفاق می‌افتد، هر چند سرقت‌های خرد وجود دارد.

وی افزود: در وقوع سرقت عوامل بسیاری زیادی دخیل هستند که مهم‌ترین آنها را عوامل فردی و شخصی، عوامل محیطی، عوامل سازمانی، عوامل فرهنگی، اقتصادی، حقوقی و قضایی تشکیل می دهند.

وی فراهم بودن زمینه و بستر برای سرقت، ترد و عدم حمایت خانواده و نیز زندگی کردن در مناطق جرم خیز را از علل وقوع سرقت در بعد محیطی ذکر کرد.

او گفت: ضعف اقدامات پلیس از جمله عدم استفاده از ابزارهای نوین برای پیشگیری از سرقت، عدم کنترل مال‌خرها و نیز عدم اقدام جدی دولت برای ایجاد اشتغال‌زایی نیز از جمله عوامل سازمانی در وقوع سرقت است.

وی همچنین صدور احکام بازدارنده و متناسب با جرم، عدم اعطای مرخصی به سارقان ، صدور احکام به موقع و اجرای سریع آن را از عوامل حقوقی و قضایی ذکر کرد که می‌تواند در افزایش یا کاهش وقوع سرقت موثر باشد.

خدادادی بیان کرد: تامین روشنایی معابر و اماکن عمومی، حذف بالکن برای طبقه اول واحدهای مسکونی و تامین و پیش‌بینی پارکینگ خودرو برای واحدهای مسکونی و مجتمع‌های تجاری، نصب دوربین برای مجتمع‌های تجاری و احیای نگهبان محله از عوامل اصلی پیشگیری از سرقت می‌باشد.  

وی مسوولان دستگاه‌های اجرایی را به صیانت از اموال ادارات فراخواند و گفت: در بحث سرقت اموال دستگاه‌ها بیشترین سرقت از سیم‌های برق اتفاق می‌افتد و مسوولان و مدیران اداره برق باید راهکارهای لازم برا ی مقابله با سرقت اتخاذ کنند..

وی تشکیل بانک اطلاعات سارقان، اهتمام ویژه به حرفه‌آموزی در زندان‌ها در راستای اهداف اصلاح و بازپروری زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنان پس از آزادی از زندان و تعیین تکلیف مکان‌های متروکه به منظور پیشگیری و تجمع سارقان و معتادان در این مکان‌ها از دیگر راهکارهای لازم در پیشگیری از سرقت ذکر کرد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل همچنین گفت: دستگاه قضایی استان در راستای مبارزه با سارقان شعبه ویژه رسیدگی به جرایم سرقت در دادسرا و محاکم قضایی به منظور رسیدگی در سریع‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی کرده و با این‌گونه جرایم طبق قانون به شدت برخورد می‌کند.

برچسب‌ها دادگستری سرقت اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری سرقت اردبیل دادگستری سرقت اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی

سردار محمدی در جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت استان آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت‌ها در استان اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون در سایه تلاش‌های مضاعف پلیس استان و رعایت آموزش‌ها و هشدار‌های پلیسی توسط شهروندان وقوع سرقت‌ها ۱۶ درصد کاهش و همچنین افزایش ۲۱ درصدی در کشف سرقت‌ها حاصل شده است. 

وی اظهار کرد: در بررسی‌های به عمل آمده در فروردین‌ماه امسال خوشبختانه روند کنترل و کاهش سرقت‌ها در استان مطلوب بود که امیدواریم با همین روند تا پایان سال ادامه دهیم. 

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های پلیس استان موضوع سرقت‌ها است افزود: پیشگیری اجتماعی، رعایت نکات امنیتی و توجه دادن به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی مورد تاکید بوده چرا که پیشگیری اجتماعی تکمیل‌کننده پیشگیری انتظامی است.

وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها از ابتدای امسال تاکنون خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پلیس آگاهی و همکاری کارکنان انتظامی در سطح استان بیش از ۵۶ درصد سرقت‌ها در این مدت منجر به کشف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • دستگیری زورگیر موتورسوار با شلیک تیر + فیلم
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است