Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@08:08:52 GMT

تهدیدی به نام واردات سِرورهای دست دوم

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۱۲۷۳

تهدیدی به نام واردات سِرورهای دست دوم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امروزه دلیل افزایش قیمت دلار و پر هزینه شدن واردات سخت‌افزار، قیمت تمام شده محصولات نیز افزایش یافته است. البته شاید استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری دسته دوم در  نگاه اول آسیبی به ساختار و سیستم رایانه‌ای کشور وارد نکند، اما از سوی دیگر واردات سرورهای دسته دوم و حتی قدیمی می‌تواند به امنیت شرکت‌ها و حتی دستگاه‌های دولتی آسیب وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، حملات هکری به شدت علیه سرورها افزایش یافته و عدم به روزرسانی سرورها، بسیاری از شرکت‌ها را می‌تواند با مشکلات عمده روبه‌رو کند. در این میان چندی پیش ساماندهی واردات قطعات دسته دوم سخت‌افزاری مورد توجه قرار گرفته است که در پی آن، وزارت صمت نیز خواهان تشکیل یک کارگروه برای تنظیم آیین‌نامه در این زمینه شده است.

رییس انجمن واردکنندگان کالا و تجهیزات رایانه‌ای در این زمینه عنوان کرد: در  تنظیم آیین‌نامه برای واردات سخت‌افزار دسته دوم باید تمام تشکل‌ها وارد گود شوند.

پیمان مهاجر ایروانی در خصوص نیاز به وجود آیین‌نامه در این زمینه گفت: انجمن واردکنندگان سخت‌افزار چندان درگیر موضوع واردات سخت‌افزار دسته دوم نبوده است. چرا که اعضای انجمن اکثرا کالاهایی را وارد می‌کنند که چندان با این موضوع دست به گریبان نیستند اما افرادی که کار سرور و شبکه انجام می‌دهند به شدت آسیب خورده‌اند. برخی از بزرگان این حوزه که تامین‌کننده تجهیزات و قطعات سرور هستند با آسیب جدی مواجه شدند و ظاهرا سرورهای دسته دوم به کسب و کار آن‌ها آسیب زده است.

چون این سرورها، به قیمت یک سوم سرورهای نو در بازار ارائه شده و با وجود اینکه عمر محدودتر و ایرادات خاص خود را دارد، سازمان‌های دولتی خواهان خریداری این تجهیزات دست دوم بوده و هستند؛ این در حالی است که فعالان این حوزه مشکلاتی را مطرح می‌کنند که چنانچه واقعیت داشته باشد، فعالیت سرورهای دست دوم تهدید بزرگی محسوب شده و  باید این موضوع ساماندهی شود. حتی شنیده شده کالاهای دست دوم را با عنوان کالای نو به فروش رسانده‌اند که این مسئله نیز مشکلات مربوط به خود را دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واردات صادرات سرور سخت افزار حملات هکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی دسته‌جمعی برای گل انفرادی ارونوف (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که پرسپولیس همواره برابر آلومینیوم در اراک بازی های سخت و چالشی را سپری کرده بود و در لیگ برتر نیز پس از ناکامی در باز کردن دروازه گوهری از آنها شکست خورد، حالا خیلی زود به گل رسید.

اوستون ارونوف در دقیقه ۱۱ با توپگیری از وسط زمین به سمت محوطه جریمه حرکت کرد و با شوت پای چپش دروازه آلومینیوم را باز کرد و یک گل انفرادی به ثمر رساند.

ارونوف که خرید تاثیرگذاری برای سرخ‌ها بوده یک بار دیگر در گل‌های پرسپولیس تاثیرگذار بود و بازیکنان پرسپولیس پس از گل، او را در آغوش کشیدند.

دیگر خبرها

  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • سالرنیتانا به سری بی سقوط کرد
  • شادی دسته‌جمعی برای گل انفرادی ارونوف (عکس)
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا