Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، علیرضا تابش امشب در جلسه شورای برنامه ریزی خراسان رضوی در استانداری با اشاره به کلنگ زنی احداث 10 هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی اظهار کرد: با پیشنهاد آقای نوبخت و تقبل سهم عمده ای از اعتبار آن توسط سازمان برنامه و بودجه یکی از طرح های ما آغاز شد که بر اساس آن در برخی استان های محروم که افراد نمی توانند مسکن روستایی خویش را با وام به نتیجه برسانند، اعتباری به صورت بلاعوض به این افراد اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته شرط تخصیص این اعتبار استضعاف بود، مرحله نخستین این طرح در 3 استان جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و استان خراسان جنوبی آغاز شد و  17 هزار واحد تصویب گردید، سپس استان های لرستان و چهارمحال بختیاری نیز به این مجموعه اضافه شد و مجموعا 22 هزار واحد مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: با این آورده و تسهیلات می توان مسکن 50 تا 60 متری در اختیار فرد مستضعف قرار داد. به همین تعداد نیز حدود 18 هزار واحد سهم کمیته امداد است که با همین شیوه مسکن را ساخته و در اختیار مددجویان می گذارد.

تابش خاطرنشان کرد: این اعتبار یک سال است و هر زمان که عملیات ساخت آغاز شود، با پایان یک سال باید واحد تمام شده باشد. پیرو این تصمیم، نخستین استانی که این طرح در آن اجرا شد خراسان جنوبی بود که امسال از حدود 5000 واحدی که در آن استان کلنگ زنی شد، 2500 واحد آماده افتتاح است و سایر آن نیز تا پایان سال آماده و تحویل می شود. بر همین اساس پیشنهاد شد این طرح در خراسان رضوی نیز پیاده سازی شود.

وی با بیان اینکه ابتدا 5000، سپس 7000 و نهایتا 8000 واحد برای خراسان رضوی در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: 2000 واحد نیز کلنگ برای بافت فرسوده مشهد در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: همچنین در این استان 3000 واحد به جهت سیل مورد بازسازی و 1000 واحد نیز تحت عملیات تعمیرات قرار گرفت عملیات تعمیراتی واحدهای نیازمند بهسازی تمام شده و از 1300 واحد از واحدهایی که قرار بود احداث شود حدودا به پایان عملیات ساخت و ساز رسیده که امروز به بهره برداری رسید.

73 درصد اعتبارات خراسان رضوی در جریان سفر رئیس جمهور به استان محقق شده است

در ادامه رضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، اظهار کرد: در جریان سفر دوم رئیس جمهور به استان 2142 میلیارد تومان اعتبار برای استان به تصویب رسید ک 1726 میلیارد تومان آن تعهدات دولت و سازمان برنامه برای سال های 97 و 98 بود که علی رغم محدودیت ها، 73 درصد اعتبارات آن سفر با تخصیص کامل به استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در دور نخست سفر رئیس جمهور نیز 1250 میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شد که 1830 میلیارد تومان به استان ابلاغ شد و بیش از 50 درصد مازاد تحقق داشت. در لایحه بودجه سال آینده هم یکی از موضوعات اصلی ساماندهی حاشیه کشف رود است که برای آن بودجه تعیین شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد جوادموسوی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در مراسم بزرگداشت هفته آموزش و روز معلم به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری که در این واحد دانشگاهی برگزار شد با اشاره به رسالت استادان و معلمان اظهار کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری نقش استادان و معلمان برای تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی و شناختی دشمن اهمیت یافته است.

وی تأکید کرد:‌ استادان و معلمان باید در این برهه حساس برای رهایی از مشکلات با عزمی الهی و جهادگونه با امیدآفرینی در جامعه به‌منظور تقویت روحیه خودباوری و به ثمر رساندن استعداد‌های نوجوانان و جوانان این مرز و بوم، بیش‌ازپیش نقش‌آفرینی کنند و در ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی و حرکت در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام جدی ورزند.

تأسیس دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در ۱۵ استان

معاون امور مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز فعالیت‌های علمی، پژوهش و فرهنگی سمای واحد کاشمر را قابل‌قبول و مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ استان خراسان رضوی نگاه ویژه به واحد کاشمر دارد و با توجه به سرمایه‌گذاری خوب صورت گرفته اکنون سهم ۶ مدرسه سمای شهرستان با یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز با ۱۵۰ کارکنان سمای کاشمر یک‌دهم جمعیت دانش‌آموزی مدارس سمای استان خراسان رضوی را داراست.

وحید ثانوی گزارشی از وضعیت سمای استان در کشور ارائه داد و بیان کرد:‌ خراسان رضوی در زمینه جذب دانش‌آموز رتبه اول در حوزه فرهنگی(فعالیت‌های فرهنگی، سلامت و تربیت‌بدنی) رتبه چهار کشوری را داراست از یک هزار و ۵۰۰ معلم استان ۵۰۰ نفر در مدارس مشهد حضور دارند، قرارداد‌های اداری این مجموعه به‌روز شده و در کل ازنظر تعداد مدرسه‌های سما در کشور رتبه خوبی داریم.

وی اضافه کرد: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی به‌صورت پایلوت در ۱۵ استان تأسیس شده و ارتباط بین دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی با مدارس سما برقرار است.

به گزارش آنا،‌ در پایان به نمایندگی از همه استادان و مربیان از مدیران گروه‌های آموزشی و مدیران مدارس کاشمر با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه