Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@08:00:42 GMT

از بیمه عمر چه می‌دانیم؟

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۲۲۱۹

از بیمه عمر چه می‌دانیم؟

فرهنگ بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در کشور ما چندان توسعه نیافته است، هنگامی به سراغ بیمه می‌رویم که سن‌مان افزایش می‌یابد و محتاط می‌شویم.تازه پرس و جو آغاز می‌شود. بیمه عمر ترکیبی از بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است که با نام‌های مختلفی از سوی شرکت‌های بیمه گر معرفی می‌شوند.تشکیل سرمایه، تأمین آینده یا تأمین آتیه همگی بیمه نامه‌های عمر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمه عمر به زبانی ساده و ملموس اینگونه تعریف می‌شود که اگر شما در مدت زمانی معین، حق بیمه ای را پرداخت کنید در پایان آن مدت زمان، می‌توانید بازنشسته شوید و مبلغی را دریافت کنید یا اینکه اگر در اثر حادثه یا بیماری در قید حیات نباشید ذی نفعان شما از این مبلغ بهره‌مند می‌شود.
توضیح بیمه عمر از نظر فنی جزئیات و واژه‌های آن را مملوس‌تر می‌کند. قبل از انقلاب هم بیمه نامه‌هایی وجود داشت که فقط به اسم بیمه عمر بود نه چیزی تحت عنوان تشکیل سرمایه. مثلاً اگر اتفاقی برای بیمه‌گذار می‌افتاد، مبلغی به‌عنوان سرمایه فوت به ذی نفعان یا افرادی که شخص تعیین کرده بود پرداخت می‌شد. یعنی فقط بعد از فوت شخص، مبلغ به ذی نفعان پرداخت می‌شد. شخص بیمه‌گذار در زمان حیات نمی‌توانست از این سرمایه استفاده کند.
اما با رشد صنعت بیمه بسته‌های بیمه ای نیز به روز و گوناگون شدند. در حال حاضر شخص با پرداخت حق بیمه طی مدت مشخصی که خودش تعیین می‌کند تحت پوشش درمانی قرار می‌گیرد و 6 نوع پوشش برای او فعال می‌شود. شخص در پایان سال معینی که مشخص کرده، می‌تواند بازنشسته شود و مستمری دریافت کند یا از کل اندوخته مالی که دارد استفاده کند.
سرشاخه پوشش‌های عمر به‌نام درمانی است. پوشش امراض خاص برای بیماری‌های خاص شامل انواع سرطان ها(بجز سرطان پوست)، پیوند اعضای اصلی بدن، بیماری‌های قلبی عروقی، عمل قلب باز، سکته قلبی و مغزی و... ممکن است بیماری‌های متناسب با میزان پوشش هر شرکت بیمه ای، تعداد بیماری‌ها کم یا زیاد می‌شود. پوشش بیمه ای امراض خاص، پوشش هزینه پزشکی بر اثر حادثه، نقص عضو بر اثر حادثه، معافیت از پرداخت حق بیمه به‌خاطر از کار افتادگی کامل و دریافت مستمری از کار افتادگی، پوشش سرمایه فوت طبیعی(چون شامل همه افراد می‌شود این پوشش اجباری است؛ اما پوشش‌های دیگر اختیاری است)، پوشش آخر نیز فوت شخص بر اثر حادثه است که به ذی نفعان و خانواده شخص با توجه به عددی که در بیمه مقرر شده پرداختی خسارت انجام می‌شود. هر شخصی که بخواهد همزمان با صدور بیمه نامه می‌تواند از این پوشش‌ها استفاده کند اما برخی پوشش‌ها مانند هزینه امراض خاص یا جراحی‌ها دوره انتظار دارند.
به‌طورمتوسط اگر شخصی بخواهد از تمام پوشش‌های بیمه عمر استفاده کند در سال 6 تا 8 میلیون تومان می‌تواند پرداخت کند. اما عدد حق بیمه هر شخصی متفاوت از دیگری است. عدد حق بیمه هر شخص به این صورت انتخاب می‌شود که عدد درآمد سالانه شخص تقسیم بر 12 ماه می‌شود و یک یا دو واحد آن به بیمه عمر تعلق می‌گیرد که هم از لحاظ اقتصادی، به زندگی حال حاضر بیمه‌گذار فشاری وارد نشود هم در زمان مقرر رقمی که به‌عنوان بازنشستگی یا مستمری می‌خواهد دریافت کند رقم قابل قبولی باشد.
مزایای بیمه عمر این است که با تهیه این بیمه نامه 6 سود برای بیمه‌گذاری فراهم می‌کند. نخست اینکه بیمه‌گذار از سود مرکب بهره‌مند می‌شود. دوم اینکه شخص می‌تواند از اندوخته خود وام دریافت کند، بهره‌مندی از پوشش‌های بیمه ای، زندگی با آرامش و ضمانت، پوشش هزینه‌های از کارافتادگی یا حادثه و مریضی، از دیگر مزایای بیمه‌عمر است. این نوع بیمه، سرمایه‌گذاری است مبلغی که شرکت‌های بیمه ای به‌عنوان بیمه عمر به بیمه‌گذار پرداخت می‌کنند با بیمه‌های دیگر مانند بیمه تأمین اجتماعی، بازنشستگی و... تداخلی ندارد. حفظ ارزش پول پس‌انداز مزیت دیگر این بیمه است. شخص با پول اندکی سرمایه‌گذاری می‌کند که هم پوشش بیمه‌ای برای او ایجاد می‌شود هم پوشش حوادث و کار برای او وجود دارد. اگر شخص زودتر از موعد هزینه بیمه خود را پرداخت کند سود روزشمار به سرمایه او تعلق می‌گیرد. در مجموع بیمه عمر و سرمایه‌گذاری هم سلامتی است و هم سرمایه‌گذاری. در این باره باز هم خواهیم گفت.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت

 اربابی گفت: حدود ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ۳۸۴ هزار نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خراسان جنوبی تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گفته وی هم استانی‌ها برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌ها اشاره کرد و افزود: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت