Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@19:50:49 GMT

میوه‌های سرد و گرم را بشناسید

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۲۴۹۳

میوه‌های سرد و گرم را بشناسید

میوه‌ها طبع سرد و گرم دارند و اگر مزاج هر کدام را رعایت نکرده و در مصرف آن‌ها زیاده روی کنیم؛ مشکلاتی را برای بدن به وجود می‌آورند. ناطقان: حتما تا به حال بارها از پزشک یا کارشناس داروهای گیاهی شنیده اید که می‌گویند؛« چیزی نیست، سردیت و یا گرمیت کرده». در واقع هر نوع خوردنی مزاج خاص خود را دارد که در صورت عدم رعایت آن وضعیت طبیعی بدن به هم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میوه ها هم مانند هر خوردنی دیگر دارای خواص گوناگونی هستند و برای داشتن بدن و روانی سالم باید از میوه ها استفاده کرد. اما میوه نیز مانند هر خوردنی دیگر باید بر اساس نیاز بدن و با رعایت موارد تغذیه استفاده شود برای مثال گفته می شود خوردن خربزه و عسل باهم می تواند مرگ آور باشد زیرا یکی مزاج سرد و دیگری مزاج گرم دارد.

میوه‌های سرد و گرم

بسیاری از افراد به برخی میوه ها حساسیت شدید دارند و ممکن است بدنشان واکنش شدیدی به یک میوه بروز دهد.

اینها مواردی است که باید با توجه به شناخت وضعیت جسمی و روحی افراد خانواده خود در انتخاب و سرو میوه جات دقت کنیم.

بسیار مهم است که بدانیم کدام میوه طبع ( مزاج) گرم و کدام میوه مزاج سرد دارد.  در ذیل به چند میوه و خواص آنها اشاره می‌کنیم:

طبع آناناس گرم و تر است. آناناس جزو مواد غذایی سردو تر است. این میوه گرمسیری جزو میوه‌هایی است که حاوی بروملین هستند و به این دلیل آن را یکی از بهترین و مقوی‌ ترین میوه‌ها می ‌دانند. آناناس موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می ‌شود. به دلیل وجود پتاسیم در آناناس، خوردن آن به افراد دارای فشار خون توصیه می شود.

طبع هندوانه سرد و تر است. هندوانه خواص بسیاری دارد از جمله اینکه ضد استفراغ و تهوع است. مخصوصا برای افرادی که در تابستان دچار گرمازدگی می شوند، نوشیدن آب هندوانه با کمی گلاب می تواند مفید باشد. ضدعفونی کننده بدن و در واقع پاک کننده روده ها است.

حفظ وضعیت طبیعی بدن با میوه

طبع پرتقال گرم و خشک است. پرتقال برای افرادی که مزاج آنها سرد و تَر است چندان گزینه خوبی محسوب نمی‌شود. این افراد باید بعد از خوردن پرتقال باید چند عدد خرما بخورند یا از عسل استفاده کنند تا دچار مشکل گوارشی نشوند. افرادی که مزاج سرد و خشک دارند باید از پرتقال شیرین استفاده کنند. طبع پرتقال ترش، به سردی تمایل دارد و مناسب افراد با مزاج سرد و خشک نیست. پرتقال برای افرادی که طبع گرم دارند توصیه می شود.

در جدول زیر فهرست میوه‌هایی با طبع گرم و سرد را به شما نشان می‌دهیم.


منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: میوه ها ، سرد و گرم ، مزاج

منبع: ناطقان

کلیدواژه: میوه ها سرد و گرم مزاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، دانستن برخی از نشانه های مهم و هشدار دهنده اولیه حمله قبلی می تواند فرد را از مرگ حتمی نجات دهد.

اطلاعات آنلاین در گزارشی نوشت: لازم است نظر متخصصان درباره برخی از علائم هشداردهنده اولیه حمله قلبی و آنچه که باید انجام دهید را بدانید دانستن این نشانه‌ها می‌تواند در برابر حمله قلبی نجات دهنده باشد.

درد یا احساس فشار در قفسه‌سینه

آنژین که درد متناوب قفسه سینه است، بر اثر تجمع تدریجی پلاک در داخل رگ‌ها ایجاد می‌شود و می‌تواند یک علامت هشداردهنده باشد. اگر متوجه هر نوع ناراحتی در قفسه سینه شدید (آنژین می‌تواند به اشکال دیگری غیر از درد نیز ظاهر شود)، مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید.

درد گردن، شانه یا فک

معمولاً ما حملات قلبی را با درد فوری در دست چپ مرتبط می‌دانیم. بااین‌حال، علائم اولیه درد ممکن است چندان واضح نباشد. گاهی اوقات حمله قلبی مترادف با درد قفسه سینه است، اما گاهی اوقات به‌ویژه در افراد مسن، ممکن است علائم مرتبط دیگری مانند درد یا بی‌حسی که از گردن، شانه یا بازو منتشر می‌شود، وجود داشته باشد.

حالت تهوع یا سایر مشکلات معده

درد شکم، حالت تهوع و خستگی نیز از علائم هشداردهنده حمله قلبی هستند. اما این علامت مخصوص همه بیماران نیست.

سرگیجه، سبکی سر یا ضعف

اگر ناگهان دچار عدم تعادل می‌شوید، اتاق شروع به چرخیدن می‌کند یا بینایی شما کاهش می‌یابد، بدن شما ممکن است در مورد حمله قلبی قریب‌الوقوع هشدار دهد. اگر این علائم را تجربه کردید، فوراً به اطرافیان خود اطلاع دهید.

تنگی نفس

تنگی نفس می‌تواند بر اثر فعالیت بدنی، دمای بالا یا ارتفاع زیاد ایجاد شود.

عرق سرد

تعریق زیاد در حالت استراحت و یا تجربه عرق سرد می‌تواند از علائم هشداردهنده حمله قلبی باشد. بازه زمانی بین علائم و حمله قلبی از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. اما تقریباً دو سوم از بیماران می‌توانند یک ماه قبل از حمله قلبی به زمانی اشاره کنند که درد قفسه سینه را تجربه کرده‌اند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900119

دیگر خبرها

  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • در جست‌وجوی مزاج معتدل
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد