Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@20:03:40 GMT

مصر حل و فصل کامل بحران لیبی را خواستار شد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۲۶۰۳

مصر حل و فصل کامل بحران لیبی را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، رئیس جمهور مصر حل و فصل کامل بحران لیبی و توقف دخالت های خارجی غیرقانونی در این کشور را خواستار شد.

این اظهارنظر «عبدالفتاح السیسی» در اشاره به قصد ترکیه برای ارسال نیروهای نظامی به لیبی جهت حمایت از دولت وفاق ملی در این کشور به ریاست «فایز السراج» که جامعه بین الملل آن را به رسمیت می شناسد و با نیروهای وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» مورد حمایت مصر درگیر است، صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که سخنگوی وزارت دفاع ترکیه پیش از این از آمادگی کامل برای اعزام نیروی نظامی به لیبی در صورت لزوم خبر داد.

به ادعای «نادیده شبنم آکتوی»، ارتش ترکیه آمادگی دارد تا بر حسب دستور، در داخل و خارج از مرزهای این کشور انجام وظیفه کند.

این در حالی است که پنجشنبه گذشته نیز، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه از آمادگی برای حمایت نظامی از دولت وفاق ملی لیبی در برابر نیروهای خلیفه حفتر خبر داد.

گفتنی است ماه میلادی گذشته (نوامبر)، آنکارا و دولت وفاق ۲ توافق را با موضوع همکاری‌های نظامی و تعیین سرحدات مرزی دریای مدیترانه شرقی، امضا کردند.

این در حالی است که دولت وفاق نیز درخواستی رسمی برای دریافت پشتیبانی هوایی، زمینی و دریایی به ترکیه ارائه داده است.

توافق دریایی آنکارا-طرابلس موجب نارضایتی یونان، قبرس جنوبی، رژیم صهیونیستی و مصر از بابت سهم‌خواهی از منابع گازی مدیترانه شرقی است حال آنکه توافق نظامی نیز با واکنش روسیه، مصر و دیگر کشورهای حامی حفتر مواجه شده است.

کد خبر 4809845

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالفتاح السیسی مصر لیبی ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی سوریه لیبی روسیه ترکیه فلسطین لبنان دونالد ترامپ ایران افغانستان عربستان سعودی رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر

فرماندار دیر جاده وفاق بین بنادر دیر و کنگان را یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری جنوب استان بوشهر دانست و گفت: ۱۰۳ میلیارد تومان تاکنون به این پروژه اعتبار تخصیص داده شده است. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیر اظهار داشت: جاده وفاق در جنوب استان بوشهر یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری ساحلی است.

وی با بیان اینکه شهرستان دیر در عرصه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مهمی است، اضافه کرد: یکی از قابلیت مهم شهرستان دیر در عرصه گردشگری ساحلی در جوار خلیج‌ فارس است.

فرماندار دیر جاده وفاق بین بنادر دیر و کنگان را یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری جنوب استان بوشهر دانست و بیان کرد: در راستای تکمیل طرح‌های راهسازی اعتبارات لازم به طرح جاده وفاق در جنوب استان بوشهر تخصیص یافته است که ضمن قدردانی از حمایت استاندار مبلغ 103 میلیارد تومان تاکنون به این پروژه اعتبار تخصیص داده است.

باربرز  ضمن قدردانی از مدیر عامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس گفت: از ناحیه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس جنوبی مبلغ 23 میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافته که امیدواریم با همکاری خوب شورای راهبردی شاهد تکمیل و بهره‌برداری این طرح در آینده نزدیک باشیم.

وی یکی از مزیت‌های مهم جاده وفاق را کاهش مسیر دیر به کنگان دانست و تصریح کرد: با تکمیل جاده وفاق مسیر 25 کیلومتری بنادر دیر و کنگان به 8 کیلومتر کاهش می‌یابد و نقش مهمی در خروج شهرستان دیر از بن بست دارد.

فرماندار دیر پروژه جاده وفاق را دروازه اتصال جنوب کشور از ساحل به مرکز استان بوشهر دانست و اظهار امیدواری کرد: مرحله نخست این پروژه در آینده نزدیک به طول حدود 4 کیلومتر افتتاح می‌شود.

باربرز  با بیان اینکه جاده وفاق از سمت بندر کنگان 3 کیلومتر آماده آسفالت است، گفت: از سمت شهرستان دیر نیز 1.1 کیلومتر آسفالت شده و 800 متر دیگر آماده آسفالت است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد