Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@04:26:41 GMT

بلاتکلیفی احداث بزرگ‌ترین شهرک صنعتی مازندران

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۳۰۶۹

بلاتکلیفی احداث بزرگ‌ترین شهرک صنعتی مازندران

پس از گذشت 35 ماه از کلنگ‌زنی احداث بزرگ‌ترین شهرک صنعتی مازندران، این پروژه هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته است؛ گویی کلنگ دولتی‌ها و مسئولان استانی در این پروژه به سنگ خورده است! بنا به شنیده‌ها به نظر می‌رسد این طرح به نحوی بایکوت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، در فروردین‌ماه 96 طی سفر یک‌روزه روحانی رئیس جمهور به استان مازندران، کلنگ زنی بزرگ‌ترین شهرک صنعتی مازندران در زمینی به وسعت بیش از هزار هکتار در شرق استان با بوق و کرنا و وعده اشتغال برای جوانان زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اکنون پس از گذشت 35 ماه، این پروژه هیچ گونه پیشرفت فیزیکی نداشته و گویی کلنگ دولتی‌ها و مسئولان استانی در این پروژه به سنگ خورده است! و بنا به شنیده‌ها به نظر می‌رسد این طرح به نحوی بایکوت شده است.

در حالی که بر اساس اعلام مسئولان بنا بود تا 700 هکتار این زمین، تخصیص به بهشهر و 300 هکتار آن نیز به گلوگاه داده شود و ساخت اجرایی آن آغاز شود، اما در ادامه این پروژه خوابید و صدایش هم در نیامد!

*ورود سازمان بازرسی برای واگذاری زمین

اسماعیل هادی نژاد رئیس اداره صمت بهشهر در این باره به خبرنگار ما گفت: این زمین معارض پیدا کرد و نسبت به اصل واگذاری زمین به ان ایراد وارد شده است.

وی  افزود: تاکنون این مسئله حل نشده و سازمان بازرسی، به این موضوع که بانک زمین حق واگذاری این زمین را نداشته ایراد گرفته است  باید در خصوص جزییات این مسئله از سازمان شهرک‌های صنعتی که به طور مستقیم با این مسئله ارتباط داشت، جویا شوید.

رئیس اداره صمت بهشهر خاطرنشان کرد: این زمین که پس از کلنگ‌زنی و  در ادامه کار، معارض پیدا کرد و کار اجرایی ان متوقف شد؛ حتی امکان کنسل شدن ساخت شهرک صنعتی در این منطقه نیز وجود دارد.

این مسئول متذکر شد: شهرستان بهشهر دارای 54 واحد صنعتی است که از این میان، 25 واحد فعال و نیمه فعال دارد و مابقی واحدها نیز تعطیل و غیر فعال هستند.

هادی‌نژاد بیان کرد: هر چند نقدینگی و معوقات بانکی و مسائلی از این دست واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل و حتی فعال را رنج می‌دهد اما عمده مشکل این واحدها به خود اصل مدیریت این واحدها بر می‌گردد که از سوء مدیریت مدیران عامل این واحدها، عدم حضور آن‌ها در واحدهای صنعتی و همچنین عدم شناخت از بازار هدف نشأت می‌گیرد.

*پیگیر حل مشکل هستیم

سید مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز در این باره توضیح داد: با پیگیری‌های انجام گرفته، یک سری از مشکلات در این پروژه به وجود آمد که کار کمی گره خورد و کار احداث آن متوقف شده است.

وی افزود: بازرسی به شرکت بانک زمین که این زمین را به ما واگذار کرده است، اشکالاتی را وارد کرده و هم اکنون مدیران استانی در بالاترین سطح یعنی استاندار و وزیر به این مسئله ورود پیدا کردند تا این مشکل را حل کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران عنوان کرد: از آنجا که مصوبه هیئت وزیران پشت این پروژه است به نظر می‌رسد موانع موجود در ادامه حل و فصل شود.

موسوی یادآور شد: این پروژه، بزرگ‌ترین شهرک صنعتی استان است و از لحاظ استراتژیک برای صنعت استان یک موضوع بسیار ضروری است و ما به جد پیگیر حل این مسئله هستیم.

*رئیس سازمان صنعت مازندران فرصت خواست!

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران نیز در این باره پاسخ می‌دهد: ورود دستگاه نظارتی به مسئله و ایراد به اصل واگذاری زمین به شهرک‌های صنعتی، جلوی کار را گرفت.

وی افزود: سازمان بازرسی به این موضوع وارد شد و به اصل واگذاری زمین از سوی بانک زمین به شهرک‌های صنعتی و به نوع استفاده کاربری زمین‌، ایراد گرفت و در نتیجه، این پروژه در استان متوقف شد.

رئیس سازمان صمت مازندران اعلام کرد: طی جلساتی که در استان برگزار شد،بنا داریم تا این موضوع را به صورت درون استانی حل کنیم و اگر چند ماهی به ما فرصت دهید، این مسئله حل و فصل خواهد شد.

به گفته قوانلو، بانک زمین مجاز به واگذاری زمین با مصارف عمدتا کشاورزی به امور اراضی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است و واگذاری آن به شهرک‌های صنعتی غیرمجاز محسوب می‌شده و بر این اساس، از سوی دستگاه نظارتی به آن، ایراد وارد شده است.

*وزارت صنعت و شهرک‌های صنعتی در حال پیگیری

علی‌محمد شاعری نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز دلیل توقف این پروژه را، ورود دستگاه نظارتی و وارد دانستن اشکالاتی در واگذاری زمین برشمرد و گفت: مراحل اداری کار در حال انجام است و وزارت صنعت و همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی در حال پیگیری ایرادات وارده و پاسخگویی به دستگاه نظارتی هستند.

وی افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر، موانع اداری موجود رفع و در سال آینده شاهد چشم اندازهای خوبی برای صنعت شرق استان باشیم.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در مسیر حل مسئله هستیم و روند حل و فصل ماجرا با مشارکت سازمان بازرسی، بانک زمین و شهرک‌های صنعتی در حال پیگیری و انجام است.

هر چند در این ماجرا، انگشت اشاره به سمت ورود دیرهنگام دستگاه نظارتی رفته است اما سوال اینجا است که در پروسه واگذاری زمین، شرکت شهرک‌های صنعتی و بانک زمین از بندهای قانونی و حد و حدود و شرایط واگذاری مطلع نبوده‌اند؟! اگر اینگونه باشد که محل ایراد است و اگر هم مطلع نبودند که نشان از عدم اشراف به محدوده کاری سازمان مربوطه خودشان است.

در این مقوله به دنبال مچ گیری و مقصر نیستیم اما آنچه مسئله است روندی است که در این سطح با شاید بهتر است بگوییم ندانم کاری، به بن بست و گیر و گور کشیده است! واگذاری یک هکتار زمین مگر می‌شود بدون اطلاع از شرایط قانونی و اداری آن میان بانک زمین و شهرک‌های صنعتی صورت گرفته باشد؟

حال نزدیک به سه سال است این پروژه، راکد مانده است و به قول معروف، مسئولان اجرایی "در اندر خم یک کوچه‌اند" و حال باز هم این مردمند که مثل همیشه باید چشم انتظار بمانند!

لطفا قبل از هر تصمیمی آن هم در سطح کلان، کمی فکر کنید!

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی این سازمان برای واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز و صدور مجوز ساخت خبر داد و گفت: حوزه آموزش و پرورش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، عادل پیغامی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: رشد و توسعه یک جامعه در گرو داشتن آموزش و پرورش قوی است و از همین رو هر نوع هزینه در این بخش در حقیقت سرمایه‌گذاری برای توسعه و بالندگی کشور است.

وی خطاب به فعالان اقتصادی در قشم با اشاره به اهمیت حمایت از حوزه آموزش و پرورش، افزود: از شما انتظار داریم با توجه به بهره‌مندی از بخش اقتصادی قشم، در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به حوزه مدرسه‌سازی نیز توجه ویژه داشته باشید و بخشی از درآمد خود را به این حوزه اختصاص دهید تا طی یک یا دو سال آینده مشکل کمبود در حوزه مدرسه برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: سخن علما و شیوخ اعتبار ویژه‌ای نزد مردم از جمله فعالان اقتصادی و خیران دارد و امیدوارم از تریبون‌های فرهنگی در این زمینه استفاده کنند و حتی قشمی‌های ساکن خارج از کشور را برای کمک به حوزه آموزش و پرورش ترغیب نمایند.

پیغامی با تأکید بر اینکه آماده اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرمزگان در قشم هستیم، گفت: در قشم هیچ محدودیتی در حمایت از جایگاه معلم نداریم و با تمام توان جهت اعتلای حوزه آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم.

وی افزود: استان هرمزگان با عملیاتی کردن این سند در منطقه آزاد قشم گام مهمی را در تحقق خواست مقام معظم رهبری برای ارتقای فرهنگ کشور برخواهد داشت و امیدواریم نتایج این اقدام شامل حال فرزندان این جزیره و تمام فعالان تعلیم وتربیت قشم شود.

پرداخت سهم بودجه آموزش و پرورش قشم از سوی استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه امیدواریم سهم بودجه دانش‌آموزان و معلمان قشم به طور کامل از سوی استان پرداخت شود، ابراز داشت: ما در سازمان منطقه آزاد قشم آماده‌ایم به منظور رفع عقب‌ماندگی‌های آموزش و پرورش قشم اعتباراتی را در نظر بگیریم.

پیغامی با تأکید بر ارتقای سطح دانش و توانمندی معلمان در قشم و توجه ویژه به حوزه معیشت و رفاه معلمان، افزود: در همین راستا ما آماده برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و علمی و استفاده از اساتید مجرب با هدف ارتقا کیفیت تدریس هستیم.

وی اجرای فوق برنامه‌ از جمله دایر کردن کلاس‌های کنکور، اردوهای علمی و آموزشی، استفاده از اساتید کشوری در زمینه تکنیک مدیریت دورکردن استرس از دانش‌آموزان را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: برای کمک به ارتقا سطح آموزش و پرورش و خروج دانش‌آموزان در سطح بالا کمبودی نداریم.

این مقام مسئول مسئله کمبود فضای کتابخانه‌ای در مدارس قشم را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: ما امسال نهضتی را با هدف ایجاد کتابخانه و انباشت کتاب‌های مورد نیاز قشر دانش‌آموزان در همه مدارس با جدیت انجام خواهیم داد. با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب را پیش رو داریم باید برای بُن کتاب ویژه معلمان و پُر کردن کتابخانه‌های مدارس اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مسکن برای همه مردم به ویژه معلمان تاکید کرد و گفت: امیدوارم معلمان جزیره در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده باشند و اگر تاکنون ثبت نام نکرده‌اند حتما در نوبت دوم ثبت نام‌ها اقدام کنند.

پیغامی از مسئولان استان هرمزگان خواست پاسخ استعلام بند (ج) 6 هزار ثبت نام شده طرح ملی مسکن شهرستان قشم را هرچه زودتر مشخص نمایند تا نسبت به واگذاری زمین به ثبت نام شدگان اقدام شود.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند