Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی از تداوم بارش های پراکنده از امروز تا روز پنجشنبه در برخی مناطق کشور خبر داد. بر اساس پیش بینی ها روز سه شنبه در تهران رگبار باران روی می‌دهد. ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امرو زو فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده و خفیف پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز سه شنبه با عبور جریانات تراز میانی از روی کشور در برخی مناطق استان‌های واقع در شمالغرب، سواحل شمالی، شمال شرق استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز چهارشنبه در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور برخی مناطق شمالغرب،‌ارتفاعات البرز غربی،‌مرکزی و شرقی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش بینی شده است.

روز پنجشنبه نیز در دامنه‌های البرز مرکزی، شرقی و نوار شرقی کشور این وضعیت تداوم دارد.

آسمان تهران امروز آفتابی تا قسمتی ابری بوده و سرعت وزش باد 9 تا 17 کیلومتر بر ساعت در جهت شمال، شماب شرقی خواهد بود. فردا دو شنبه آسمان تهران آفتابی پیش بینی شده که سرعت باد در صبح 9 تا 15 کیلومتر و در شب 7 تا 13 یلومتر بر ساعت در جهت شرق، جنوبی شرقی خواهد بود.

روز سه شنبه برای پایتخت رگبار با احتمال 60 درصد پیش بینی شده و سرعت باد شمال، شمال شرقی در این رروز بین 7 تا 13 کیلومتر بر ساعت است.

هواشناسی ایران 98/10/07| تداوم بارش برف و باران در برخی استان‌ها/ پیش‌بینی 5 روز نیمه‌ابری برای تهرانهواشناسی ایران 98/10/06|بارش برف و باران در 14 استان تا سه‌شنبه

 

انتهای پیام/

R1012188/P1010113/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان هواشناسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مطابق بررسی‌ها آسمان استان مرکزی امروز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا بیانگر ورود یک سامانه بارشی از فردا سه شنبه از مناطق جنوب غربی کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش بینی‌ها از روز چهارشنبه تا حداقل پایان هفته در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار باران و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه عمدتا در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان خواهد بود.

به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که در صورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

بر این اساس امروز دوشنبه هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، احتمال خسارت به اشیاء و سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ صادر شده است.

روند افزایش دمای هوا تا صبح چهارشنبه در استان تداوم خواهد یافت، اما پس از شروع فعالیت سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق