Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر ساری نسبت به تخلفات شهرداری به‌ویژه تخلف ۲۴ میلیارد تومانی در دوره شهردار گذشته برای کاهش عوارض یک ساختمان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسفندیار عشوری در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار کرد: شهرداری ساری در پروژه بوستان ولایت، ۱۵۰ هزار تن بالاست قرارداد بسته که اگر این مصالح فقط در همین پروژه استفاده می‌شد بوستان ولایت ارتفاع یک متر و ۳۴ سانتیمتری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بازرسی درباره سکوی زباله اعلام کرده که تبانی در مزایده شکل گرفته، ضمانت‌نامه‌ها تاریخ گذشته بوده و زمان کارشناسی سپری شده اما جلوی این پروژه گرفته نشده است.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شهردار ساری باید نسبت به مساله دلالی و فروش چک ورود کرده و از این کار جلوگیری کند، تصریح کرد: برخی ساختمان‌ها با شیوه اصلاح گزارش تخلفات و ارجاع چندین باره به کمیسیون ماده صد، آرای متفاوتی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: عوارض جریمه ساختمان مهرگان در دوره شهردار قبلی از ۲۵ میلیارد تومان به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

عشوری با بیان اینکه نسخه‌ای از پیشنویس حسابرسی سال ۹۶ که در ۷۵ بند به آن ایراد گرفته شده هنوز در اختیار اعضای شورا قرار نگرفته است، اضافه کرد: اغلب این ایرادات به رعایت نکردن آیین‌نامه مالی شهرداری و خرد کردن برخی از معاملات و انجام معاملات با فاکتورهای غیر قابل اتکا، مربوط است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های شهرداری شناسنامه ندارد و پرداختی‌ها مشخص نیست، بنابراین لازم است در صورت حساب پرداخت‌های پیمانکار، سازوکاری تدوین شود تا پیمانکار و شهرداری تکیف خود را بدانند و دست واسطه‌ها کوتاه شود.

کد خبر 403209

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر ساری تخلفات مالی شهرداري ساري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر

شهردار بوشهر از توسعه زیرساخت‌های بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: امسال برای نوسازی و بهسازی ساختمان‌ها و توسعه گذر و حریم روشنایی بافت تاریخی بوشهر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

حسین حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، بافت تاریخی بوشهر با قدمت بیش از 2 قرن را از ظرفیت‌های مهم گردشگری این شهر دانست و افزود: بافت تاریخی بوشهر با مساحت 38 هکتار شامل 4 محله شنبدی، کوتی، دهدشتی و بهبهانی است که ساختمان‌های آنها با معماری زیبا ظرفیت مهمی برای گردشگری فراهم کرده است.

شهردار بوشهر با بیان اینکه در این بافت بیش از 900 ساختمان وجود دارد گفت: بوشهر در دوران قاجار مهم‌ترین بندر تجاری ایران به شمار می‌رفت و بافت بوشهر مرکز فعالیت مشروطه‌خواهان بوشهری بود و یک ساختمان نیز به این نام وجود دارد.

حیدری با بیان اینکه بیش از 10 درصد ساختمان‌های تاریخی در بافت بوشهر به ثبت آثار ملی رسیده است، یادآور شد: 90 ساختمان و بنای تاریخی در بافت تاریخی بوشهر در آثار ملی به ثبت رسیده که نشان از جایگاه ویژه آن است.

وی مرمت و بازسازی خانه مشروطه در بافت بوشهر را یکی از برنامه‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: این ساختمان ثبت ملی شده و 120 سال قدمت دارد و برای مرمت آن 6 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

شهردار بوشهر تکمیل مرمت ساختمان تاریخی بیلیارد را از دیگر طرح‌ها در بافت تاریخی بوشهر اعلام و خاطرنشان کرد: برای تکمیل گذر و روشنایی این بافت طرح‌های لازم تدوین شده و در حال اجراست و در مجموع امسال 20 میلیارد تومان در بافت بوشهر هزینه می‌شود.

وی توجه به بازآفرینی این بافت تاریخی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: استقرار شهرداری در بافت تاریخی بوشهر مورد توجه شورای شهر بوشهر قرار گرفته است که با تحقق این مهم طرح‌های مورد نظر عمرانی و زیرساختی توسعه می‌یابد.

حیدری با اشاره به بازسازی برخی ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر گفت: امسال برای نوسازی ساختمان‌ها و توسعه گذر و حریم روشنایی این بافت 20 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر