Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فیروزجا شطرنجباز۱۶ ساله ایرانی که با پرچم فیده در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است در بخش سریع این مسابقات و در رقابت با ۳۲۸  شطرنجباز دیگرشرکت کننده موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد و اینگونه بخشی از جایزه نقدی تعیین شده برای نفرات برتر را از آن خود کرد.

۳۵۰ هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته شده شطرنجبازان شرکت کننده در بخش سریع مسابقات قهرمانی جهان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم نفر اول این رقابت ها ۶۰ هزار دلار بود ۵۰، ۴۰ و ۳۰ هزار دلار هم به ترتیب برای نفرات دوم، سوم و چهارم تعیین شده بود.

بدین ترتیب علیرضا فیروزجا به واسطه قرار گرفتن در جایگاه دوم جهان مستحق دریافت پاداش ۵۰ هزار دلاری شد اما ۴۰ هزار دلار نصیب وی شد! دلیل کاهش رقم جایزه نقدی فیروزجا هم امتیازی او با نفرات سوم و چهارم است.

در جدول رده بندی نهایی مسابقات سریع قهرمانی جهان بعد از «مگنوس کارلسن» نروژی که با ۱۱.۵ امتیاز قهرمان شد، علیرضا فیروزجا با ۱۰.۵ امتیاز دوم شد. «ناکامورا» شطرنجباز ژاپنی الاصل که با پرچم آمریکا در مسابقات شرکت می کند و «ولادیسلاو آرتیمیف» از روسیه هم با امتیاز مشابه فیروزجا در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.

به همین دلیل یعنی به دلیل امتیاز مشابه نفرات دوم تا چهارم، هر یک از آنها صاحب ۴۰ هزار دلار جایزه نقدی شدند.

مسابقات شطرنج قهرمانی جهان از امروز یکشنبه در بخش برق آسا پیگیری می شود و علیرضا فیروزجا در این بخش هم با پرچم فیده به مصاف حریفان خود می رود.

رقابت های برق آسا قهرمانی جهان در دو بخش آزاد و بانوان برگزار می شود. رقابت های این دو بخش به ترتیب در ۲۱ و ۱۷ دور پیگیری خواهد شد.

جوایز نقدی در نظرگرفته شده برای بخش برق آسا مسابقات قهرمانی جهان و نحوه تقسیم آن مانند بخش سریع است.

کد خبر 4809948 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شطرنج علیرضا فیروزجا مسابقات قهرمانی جهان دلار تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران آندره استراماچونی کشتی آزاد باشگاه پرسپولیس گابریل کالدرون تیم فوتبال امید ایران حسن یزدانی تنیس روی میز وزارت ورزش و جوانان شطرنج فوتبال بانوان تکواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان

به گزارش "ورزش سه"، قهرمان جهان در سال ۱۹۷۸ میراثی فراموش‌نشدنی در فوتبال از خود به جای گذاشت. مرد روزاریو و یکی از مهم‌ترین افراد تاریخ فوتبال آرژانتین و جهان، اگرچه به‌عنوان یک فوتبالیست دوران حرفه‌ای خوبی داشت اما به‌عنوان مربی به شکوه خود رسید و بهترین روزهای عمرش را در آن بازه سپری کرد.

منوتی سفر خود را در دوران مربی‌گری با هدایت نیوولز آغاز کرد و سپس قهرمانی با اتلتیکو هوراکان در سال ۱۹۷۳ او را به تیم ملی آرژانتین رساند.

او می‌دانست چگونه تیم ملی را به سبک خود بسازد و همین کار را هم کرد. او تیمی هجومی ساخت که در سال ۱۹۷۸ قهرمان جام جهانی شد و بر بام فوتبال جهان ایستاد، کاملا به لطف منوتی.

پس از ناامیدی در سال ۱۹۸۲ و حذف از جام جهانی، او به بارسلونا پیوست و در آنجا سه عنوان قهرمانی به‌دست آورد. منوتی همچنین در دو دوره هدایت بوکا جونیورز را برعهده داشت. سه دوره هم در ایندیپندنته حضور داشت و تا زمان بازنشستگی در سال ۲۰۰۷ در باشگاه‌های اتلتیکو مادرید، ریورپلاته، پنیارول، تیم ملی مکزیک، سمپدوریا، روزاریو سنترال، پوئبلا و تکاس هم مربی‌‌گری کرد.

او که همیشه مردی محترم در فوتبال آرژانتین بود، در چند وقت اخیر خود را وقف حضور در مدیریت و مشورت در خصوص روند تیم ملی کرده بود. او یکی از حامیان لیونل اسکالونی بود که درنهایت منجر به قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

این مربی آرژانتینی پرافتخار امروز یکشنبه در سن ۸۵ سالگی درگذشت. او بخش قابل توجهی از تاریخ فوتبال را به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود در ساعات آینده باشگاه‌های زیادی به این اتفاق تلخ واکنش نشان دهند.

دیگر خبرها

  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • شکست شمشیرباز اول جهان در فینال مسابقات جایزه بزرگ سئول
  • شکست شمشیرباز اول رنکینگ جهانی در فینال مسابقات جایزه بزرگ سئول
  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان مغلوب نوشاد عالمیان شد
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۶ اردیبهشت
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی
  • مسابقات دارت آزاد قهرمانی کارگران ایران