Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار تیمور حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در هشدار به خودروهای شوتی اظهار کرد: خودروهایی که بیش از ۳ مورد تخلف حادثه ساز داشته باشند به مدت ۱۰ روز توقیف می‌شوند.

وی افزود: این برخورد در رابطه با تخلفات خودروهای موسوم به خودروهای شوتی است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: خودروهای شوتی خودروهایی هستند که عموماً کالاهای قاچاق را با خود حمل می‌کنند و با سرعت‌های بالا اکثراً در شهرهای مرزی تردد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حسینی افزود: خودروهای شوتی عموماً در استان‌های مرزی چون بوشهر، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان و … تردد می‌کنند.

وی یادآور شد: این توقیف ۱۰ روزه تنها مربوط به خودروهای شوتی است و خودروهای معمولی شامل این موضوع نمی‌شوند.

وی افزود: برابر با رسیدگی به قانون تخلفات رانندگی اگر یک خودرو دو تخلف حادثه ساز همزمان داشته باشد ضمن اعمال قانون خودرو برای ۷۲ ساعت به پارکینگ منتقل می‌شود.

کد خبر 4809960 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راه رئیس پلیس راه کالای قاچاق تخلفات رانندگی آلودگی هوا شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران قوه قضاییه محسن هاشمی اداره کل محیط زیست استان تهران امداد رسانی سازمان تامین اجتماعی سازمان امداد و نجات هلال احمر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دستگیری اراذل و اوباش آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت

تین نیوز

با اجرای آیین نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط مورد نیاز برای شماره گذاری خودروهای مونتاژی از ۲۵ درصد به 1.5 گواهی اسقاط افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، در ابلاغیه‎ ای از جانب ایران خودرو به نمایندگی های مجاز این شرکت با موضوع «افزایش مبلغ گواهی اسقاط محصولات مونتاژی» گفته شده است که بر اساس مصوبه هئت وزیران و با توجه به ابلاغ و اجرایی شدن آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط موردنیاز برای شماره گذاری خودروهای مونتاژی شامل خانواده هایما از ۲۵ درصد به 1.5 گواهی اسقاط افزایش یافت. به این ترتیب، قیمت گواهی اسقاط این خودروها معادل ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

در بخش دیگری از این نامه گفته شده است که مبلغ معادل ارزش ریالی روز گواهی اسقاط در سیستم فروش پیاده سازی شده و آیتم ماده 10 قانون ساماندهی خودروهای مونتاژی به مبلغ 525 میلیون ریال رسیده است.

بدیهی است بر اساس قراردادهای فروش پرداخت مابه التفاوت ارزش گواهی اسقاط (الزامات قانونی) برای همه تعهدات الزامی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد